Citat:
Ursprungligen postat av
Hussefar
Ja det finns de som är 16 och ser ut som 18 och vice versa. Svårt att måtta ålder på rak arm. Båda ser dock väldigt unga ut. Tycker det är rätt gubbigt också att vara med någon som är 18 när det skiljer många år. Nu är det ju dock 18 som åldern myndig är satt på och det är den lagmässigt vi får förhålla oss till.
Det är skillnad på att se ung ut och att se ut som ett prepubertalt barn. Det pedofiler är ute efter är barn som inte fått bröst och könshår än.
Jag skulle ha lite svårt för tanken på att ha sex med en artonåring, men jag gillar å andra sidan inte tanken på att knulla med folk jag inte skulle kunna föra en ordentlig vuxen konversation med. Men jag har noll problem med att förstå att en fast kvinnokropp med bröst gör en upphetsad.
Men om någon annan vuxen vill vara med någon som är 18 så ser jag inte varför jag skulle ha någon som helst åsikt om saken.
Därmed inte sagt att jag tycker att det är ok när gubbar raggar upp fjortonåringar, men jag tycker det finns lite gränser för hur stort nummer man ska göra av en sådan sak. Hade det handlat om elvaåringar så kan man ju prata om att ta fram en avbitartång.