2022-02-25, 20:59
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Men när ni låtsas vara fjorton och dessutom är väldigt på vad det gäller det sexuella. Kom igen, det är inte direkt som att fjortonåringar är asexuella.

I många av chattarna ni har publicerat är det tydligt att de söker samtycke och vill att båda ska ha det skönt. Och om "fjortonåringen" dessutom är pådrivande i det hela så känns det inte alls fräscht att kalla det för våldtäkt.

För det första så är man inte pedofil för att man tänder på fjortonåringar. Många fjortonåringar ser mycket mer ut som vuxna än barn.

Börjar vi prata om barn som verkligen är barn, dvs typ tioåringar och nedåt.

Oh herrejävlar, din sunkiga pedofila äckelpotta. Om du själv är 16 så kommer du undan med dessa kommentarer men var det ett tag sedan du blev myndig så är du ute och åker pedofilskridskor just nu. Enligt barnkonventionen, vilken är svensk lag, är en människa barn fram till dagen hon fyller 18 år. Jag har ALDRIG träffat en 14, 15, 16-åring som SETT vuxen ut eller verkat vuxen när hen öppnar käften. I övrigt är den sk byxmyndigåldern inte satt med hänsyn till att vuxna människor/gubbar/kärringar ska knulla 15-åringar dvs tonåringar/barn.
Citera
2022-02-25, 21:01
Bannlyst
Jag tror det kommer gå åt helvete för denna organisation

Frestelserna måste komma till världen, men ve den som de kommer igenom, lär Visdomen själv sagt
Citera
2022-02-25, 21:02
Medlem
Sommargays avatar
NYTT KLIPP UPPE GUBBAR!

Kom ihåg att alltid läsa chattkonversationen innan ni kollar filmen. Det höjer upplevelsen något otroligt att få lite bakrund till det hela.
Citera
2022-02-25, 21:05
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Oh herrejävlar, din sunkiga pedofila äckelpotta. Om du själv är 16 så kommer du undan med dessa kommentarer men var det ett tag sedan du blev myndig så är du ute och åker pedofilskridskor just nu. Enligt barnkonventionen, vilken är svensk lag, är en människa barn fram till dagen hon fyller 18 år. Jag har ALDRIG träffat en 14, 15, 16-åring som SETT vuxen ut eller verkat vuxen när hen öppnar käften. I övrigt är den sk byxmyndigåldern inte satt med hänsyn till att vuxna människor/gubbar/kärringar ska knulla 15-åringar dvs tonåringar/barn.

Förstår inte heller det resonemanget. Tycker att desto äldre man blir, desto yngre ser fan alla ut att vara både i sätt och utseende som är i den åldern. Är själv runt 40. Därför det är så motbjudande när man speciellt ser gubbar 50+ ragga på barnen/ungdomarna.
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-25 kl. 21:20.
Citera
2022-02-25, 21:11
Avslutad
Citat:
Vad menar du med sett vuxen ut eller verkat vuxen? Om du aldrig har träffat en 16-åring som inte går att missta för en artonåring så har du inte varit utanför dörren. Det finns gott om dem. Och omvänt också. Många artonåringar ser ut som fjorton.

Och verkar vuxen när man öppnar käften? Det är det rätt få 18-åringar som verkar vuxna när de pratar. Rätt få under 23 också för att vara helt ärlig.
Citera
2022-02-25, 21:15
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
människor/gubbar/kärringar
Intressant åtskillnad. Människor slash gubbar slash kärringar bör alltså tolkas som människor ELLER gubbar ELLER kärringar. 🤣

Förlåt.

Men när man verkligen börjar tänka på det så har man lust att curbstompa fanskapet. Vi snackar om en 41-årig x antal gånger miljonär som glider in på ett hotell i ett försök att vara coola killen, och vars enda agenda för dagen är att våldta en trettonåring. För att vara hygglig köper han inte med sig något som kanske hade gjort ett barn lite gladare. Nej, han köper fel sorts gubbcigaretter. För honom är det enbart en tömning som hägrar innan han tänker skutta vidare och glassa på något viktigt möte.

Det är dags att utveckla citatet:

"Måtte djävulen ta alla fruntimmer...

...och pedofiler."
Citera
2022-02-25, 21:31
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Vad menar du med sett vuxen ut eller verkat vuxen? Om du aldrig har träffat en 16-åring som inte går att missta för en artonåring så har du inte varit utanför dörren. Det finns gott om dem. Och omvänt också. Många artonåringar ser ut som fjorton.

Och verkar vuxen när man öppnar käften? Det är det rätt få 18-åringar som verkar vuxna när de pratar. Rätt få under 23 också för att vara helt ärlig.

Ja det finns de som är 16 och ser ut som 18 och vice versa. Svårt att måtta ålder på rak arm. Båda ser dock väldigt unga ut och samma i sättet. Tycker det är rätt gubbigt också att vara med någon som är 18 när det skiljer många år. Nu är det ju dock 18 som åldern myndig är satt på och det är den lagmässigt vi får förhålla oss till.

Ser dock inga problem om det skiljer endast några år mellan parterna och det verkar det ju även som Dumpen inte heller gör.
Citera
2022-02-25, 21:36
Medlem
goosehunters avatar
Kollade på några av filmerna Sjöberg lagt upp. Äckelkänslan är total.

En katalog, län för län, med påkomna äckel vore önskvärt så allmänheten kan hålla ett öga på avskummen.

Stor cred till dig Patrik som gör detta. Om PK-media börjar snyfta så får dom väl göra det. Man upphör vara människa samma sekund man våldför sig på ett barn, djur eller av andra orsaker försvarslös människa.

Svenska staten borde ha en officiell pedofilknackardag varje år när alla män gick man ur huse och slog ihjäl skräpet.
Citera
2022-02-25, 21:37
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Det är enorm skillnad på utvecklingsgrad (hjärna) om man jämför en 18-åring med yngre åldrar. Det finns betydligt fler 18-åringar som ser vuxna ut än 17, 16, 15, 14-åringar. Som grädde på moset drog du dessutom barngränsen vid 10 år. Du befinner dig på folietunn is.
,
Citera
2022-02-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Frågan har besvarats tidigare massor med gånger, vänligen läs i tråden.

Välkommen tillbaka efter avstängningen! Har en fundering som jag vore tacksam för att få en kommentar på. Vad innehöll egentligen den där videon från Erns Rohm som ni sa i podden att ni skulle publicera, men som aldrig dök upp? Man vill ju gärna få lite klarhet efter er cliffhanger...

Tack 🙂 mysigt att vara tillbaka. Flashback är ju som Nordic wellness för skallen så jag har saknat det. Vi har en hel del kontakt med anhöriga och valde med hänsyn till dessa att det är onödigt för deras del. Att se Erns Rohm runka är ingen fröjd kan jag säga 😆 så du har inte missat någonting.
Citera
2022-02-25, 21:40
Medlem
Citat:
Är väldigt kluven till dumpen faktiskt.

Generellt är jag emot sådana metoder. Men det kanske är värt det i det här fallet? Jag vet inte riktigt.

Däremot tycker jag inte alltid att ni sköter det hela speciellt snyggt. Missförstå mig inte. Jag tycker det är bra att det finns en byxmyndighetsålder. Men när ni låtsas vara fjorton och dessutom är väldigt på vad det gäller det sexuella. Kom igen, det är inte direkt som att fjortonåringar är asexuella.

Brottet heter våldtäkt mot barn, men det är också enda anledningen att det finns någon rimlighet i att kalla det för våldtäkt. I många av chattarna ni har publicerat är det tydligt att de söker samtycke och vill att båda ska ha det skönt. Och om "fjortonåringen" dessutom är pådrivande i det hela så känns det inte alls fräscht att kalla det för våldtäkt. Det är snarare en spottloska i ansiktet på de som blivit våldtagna på riktigt.

Ni nämner ofta att barn som blivit utsatta försöker ta livet av sig väldigt mycket oftare och hamnar i drogberoenden och liknande. Jag betvivlar inte detta alls. Men har de undersökningarna verkligen tagit hänsyn till att separera situationer där det handlar om "gamla barn" som man ju faktiskt måste betrakta fjortonåringar i den här situationen, och tar undersökningarna hänsyn till graden av samtycke? Ärlig fråga.

Svarar också på denna.

För det första så är man inte pedofil för att man tänder på fjortonåringar. Man borde ha vett nog att avstå, men man blir inte pedofil för det. Många fjortonåringar ser mycket mer ut som vuxna än barn. Och våra hjärnor fungerar inte riktigt så att man slutar tända på en person man finner attraktiv bara för att lagen har pekat ut femton år som gränsen. Så beroende på hur situationen ser ut så är det mest brist på vett eller dåligt konsekvenstänk som krävs för att en vuxen person ska ha sex med en fjortonåring.

Börjar vi prata om barn som verkligen är barn, dvs typ tioåringar och nedåt, då kan vi nog börja snacka om att något måste vara lite fel i huvudet. Men jag tror inte det behöver handla om en empatistörning. Det finns väldigt många empatiska människor som skadar andra omedvetet.

Om du läser vad jag skriver på Dumpen, så kallar jag de som jag hänger ut för gäddor, inte pedofiler. Jag är ingen läkare och kan inte ställa en diagnos huruvida de har en pedofil störning. Det enda som jag kan konstatera är att de hugger efter barn I sexuellt syfte.
Citera
2022-02-25, 21:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Ja det finns de som är 16 och ser ut som 18 och vice versa. Svårt att måtta ålder på rak arm. Båda ser dock väldigt unga ut. Tycker det är rätt gubbigt också att vara med någon som är 18 när det skiljer många år. Nu är det ju dock 18 som åldern myndig är satt på och det är den lagmässigt vi får förhålla oss till.
Det är skillnad på att se ung ut och att se ut som ett prepubertalt barn. Det pedofiler är ute efter är barn som inte fått bröst och könshår än.

Jag skulle ha lite svårt för tanken på att ha sex med en artonåring, men jag gillar å andra sidan inte tanken på att knulla med folk jag inte skulle kunna föra en ordentlig vuxen konversation med. Men jag har noll problem med att förstå att en fast kvinnokropp med bröst gör en upphetsad.

Men om någon annan vuxen vill vara med någon som är 18 så ser jag inte varför jag skulle ha någon som helst åsikt om saken.

Därmed inte sagt att jag tycker att det är ok när gubbar raggar upp fjortonåringar, men jag tycker det finns lite gränser för hur stort nummer man ska göra av en sådan sak. Hade det handlat om elvaåringar så kan man ju prata om att ta fram en avbitartång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in