2022-02-25, 18:37
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Alla svenskar och politiker skulle tvingas se barnporr så de fattar vad det handlar om. Barnporr som inslag i Mello och Idol. Det finns inte mycket som provocerar mer än när människor mot det obehagliga säger "Jag vill inte veta, jag vill inte se, jag vill inte höra" för att de tycker att det är så "jobbigt", samtidigt som de glatt fortsätter kolla på Netflix och rösta på moralfattiga politiker som i sitt lagstiftande visar att gärningsmän betyder mer än brottsoffer.

Jag håller absolut med dig, alla måste öppna ögonen. Alla måste ta ansvar!
Citera
2022-02-25, 19:06
Medlem
Blaisens avatar
Nu har transportföretaget städat bor Casanovan från hemsidan (i moderbolaget iaf)
Citera
2022-02-25, 19:08
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Alla svenskar och politiker skulle tvingas se barnporr så de fattar vad det handlar om. Barnporr som inslag i Mello och Idol. Det finns inte mycket som provocerar mer än när människor mot det obehagliga säger "Jag vill inte veta, jag vill inte se, jag vill inte höra" för att de tycker att det är så "jobbigt", samtidigt som de glatt fortsätter kolla på Netflix och rösta på moralfattiga politiker som i sitt lagstiftande visar att gärningsmän betyder mer än brottsoffer.

Håller med till 100%! De ska tvingas till det så de gör något vettigt åt det!
Citera
2022-02-25, 19:10
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Bra att du tar upp incelproblematiken. Män med lågt självförtroende och slapp kuk kanske känner sig mer självsäker i sällskap med småungar. Så bortsett från de specifika pedofilerna så finns ett enormt problem i samhället att ta tag i.
Möjligt, men det förklarar fortf. inte att de flesta som blivit uthängda av Dumpen (eller andra liknande verksamheter) har haft både barn och sambo/flickvän/fru. Incels har ingetdera. Däremot tror jag att det är närmare att incels närmar sig en ''vad-det-än-heter' (de som söker sig till äldre tonårstjejer än hebefiler), än pedofili, alltså könsomogna småbarn. det är snarare en sexuell läggning. Men tror absolut att ensamhet i kombination med porrmissbruk och det kaninhålet, kan leda dit. I en del fall.

Och som du säger, finns det absolut ett stort problem för samhället att ta itu med. Att jobba förebyggande är viktigare än när det väl skett. Tänk, det Lava länkade för ett drygt dygn sedan, likt min jämförelse med ormen för några veckor sedan. Att jobba förebyggande och att faktiskt förstå pedofili är det bästa sättet att undvika framtida generationers barns lidande pga det.
Citat:
Ursprungligen postat av empirest
Ingen överrepresentation kanske, men möjlighet att träffa barn när man ligger ute på jobb ensam i en lastbil kanske gör att dom får lite fler chaffisar i näten.
Kanske, även det att människor som utbildar sig till lastbilsförare är mer praktiskt än teoretiskt lagda, och teoretiskt lagda människor är smartare rent generellt. Och smartare pedofiler hade inte fallit för fiskarna, eller försökt grooma i dylika virtuella miljöer. De smartare pedofilerna, av de som öht ger utlopp för sin sexuella läggning, hade förhållit sig till darkweb och säkrare sjöar än de Dumpen fiskar i. Det är vad jag hade gjort.
Senast redigerad av cogito.ergosum 2022-02-25 kl. 19:34.
Citera
2022-02-25, 20:02
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cogito.ergosum
Möjligt, men det förklarar fortf. inte att de flesta som blivit uthängda av Dumpen (eller andra liknande verksamheter) har haft både barn och sambo/flickvän/fru. Incels har ingetdera. Däremot tror jag att det är närmare att incels närmar sig en ''vad-det-än-heter' (de som söker sig till äldre tonårstjejer än hebefiler), än pedofili, alltså könsomogna småbarn. det är snarare en sexuell läggning. Men tror absolut att ensamhet i kombination med porrmissbruk och det kaninhålet, kan leda dit. I en del fall.

Och som du säger, finns det absolut ett stort problem för samhället att ta itu med. Att jobba förebyggande är viktigare än när det väl skett. Tänk, det Lava länkade för ett drygt dygn sedan, likt min jämförelse med ormen för några veckor sedan. Att jobba förebyggande och att faktiskt förstå pedofili är det bästa sättet att undvika framtida generationers barns lidande pga det.

Kanske, även det att människor som utbildar sig till lastbilsförare är mer praktiskt än teoretiskt lagda, och teoretiskt lagda människor är smartare rent generellt. Och smartare pedofiler hade inte fallit för fiskarna, eller försökt grooma i dylika virtuella miljöer. De smartare pedofilerna, av de som öht ger utlopp för sin sexuella läggning, hade förhållit sig till darkweb och säkrare sjöar än de Dumpen fiskar i. Det är vad jag hade gjort.

Låter rimligt. Dumpen fångar i största grad en viss typ av människor på det sättet de verkar. Av den anledningen tror jag aldrig att de kommer att få ont om gäddor därför att kunskapen är begränsad bland dessa. Pedofilerna har inget nätverk sinsemellan där de kan varna varandra till skillnad från dem "smarta" på darkweb och andra peddoringar.

Antagligen därför att när polisen väl hittar någon "smart pedofil" som har/delar barnporr så blir det en raid där fler personer i dess omkrets blir haffade i ett svep.
Senast redigerad av Hussefar 2022-02-25 kl. 20:14.
Citera
2022-02-25, 20:22
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbpolish
Fjanten Robin som sprang iväg, hoppas någon identifierat äckliga jäveln

Inte oväntat, men då var hans FB borta då.
Citera
2022-02-25, 20:25
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Detta kanske är en bagatell i sammanhanget men körde inte den dekadente currynegern påverkad? Han skrev att han tagit droger dagen innan, är bakis och dessutom hade druckit samma dag som de skulle träffas. Är lite supsugen, han frågar om han ska ta med dryck, kör omkring och letar cigg och parkering.

Undrar om han pilade hem efter konfrontationen, tog sig ett järn och drog en tröst-lina i den stora snoken, den lille spring-curry-negern
Haha fy fan vad kul man kan ha det. Currybrallan såg ut som han sett ett spöke när Patrik hälsade genom ett säga hans namn. Kolla blicken liksom. Det är som att hela hans liv spelas upp i minnet inom loppet av två sekunder. Han ser så underbart tam och bögig ut med det där ansiktsuttrycket.

"Kom med här, vi ska prata"
"Ja, absolut"

Helt frånkopplad, hjärnan svarar inte längre utan det är enbart primitiv reflex som jobbar. "Ja, absolut", och sen gå åt ett helt annat håll. Den där flyktreflexen är bara för underbar att se hos den slätslickade lilla currypedofilen. Snart lär han inte ha råd med några dyra hudprodukter längre. Då kommer han börja se mindre bögig och mer naturlig ut, som den skitiga curryrunkaren han i grunden är.
Citera
2022-02-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Låter rimligt. Dumpen fångar i största grad en viss typ av människor på det sättet de verkar. Av den anledningen tror jag aldrig att de kommer att få ont om gäddor därför att kunskapen är begränsad bland dessa. Pedofilerna har inget nätverk sinsemellan där de kan varna varandra till skillnad från dem "smarta" på darkweb och andra peddoringar.

Antagligen därför att när polisen väl hittar någon "smart pedofil" som har/delar barnporr så blir det en raid där fler personer i dess omkrets blir haffade i ett svep.

Ja absolut kan det vara så.

Oavsett vilket är det otroligt bra det dumpen gör, vare sig lite eller mycket lyckas de belysa det hela, snart kan inte politiker/riksdag/kommuner/socialen/skolor/förskolor blunda.

Måste upp på deras tapet och bord.
Citera
2022-02-25, 20:32
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken

Helt frånkopplad, hjärnan svarar inte längre utan det är enbart primitiv reflex som jobbar. "Ja, absolut", och sen gå åt ett helt annat håll. Den där flyktreflexen är bara för underbar att se .

Vältrimmad Amygdala
Citera
2022-02-25, 20:40
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Vältrimmad Amygdala
Onekligen. Enda som verkar funka på fanskapet är primitiva funktioner. Oj, jag måste knulla, det där barnet blir bra. Oj, nu måste jag fly härifrån, det kom en farlig gubbe. Oj, jag måste äta, var är min curry. Oj, nu måste jag bajsa, jag åt för mycket curry.
Senast redigerad av Lysturken 2022-02-25 kl. 20:43.
Citera
2022-02-25, 20:40
Avslutad
Är väldigt kluven till dumpen faktiskt.

Generellt är jag emot sådana metoder. Men det kanske är värt det i det här fallet? Jag vet inte riktigt.

Däremot tycker jag inte alltid att ni sköter det hela speciellt snyggt. Missförstå mig inte. Jag tycker det är bra att det finns en byxmyndighetsålder. Men när ni låtsas vara fjorton och dessutom är väldigt på vad det gäller det sexuella. Kom igen, det är inte direkt som att fjortonåringar är asexuella.

Brottet heter våldtäkt mot barn, men det är också enda anledningen att det finns någon rimlighet i att kalla det för våldtäkt. I många av chattarna ni har publicerat är det tydligt att de söker samtycke och vill att båda ska ha det skönt. Och om "fjortonåringen" dessutom är pådrivande i det hela så känns det inte alls fräscht att kalla det för våldtäkt. Det är snarare en spottloska i ansiktet på de som blivit våldtagna på riktigt.

Ni nämner ofta att barn som blivit utsatta försöker ta livet av sig väldigt mycket oftare och hamnar i drogberoenden och liknande. Jag betvivlar inte detta alls. Men har de undersökningarna verkligen tagit hänsyn till att separera situationer där det handlar om "gamla barn" som man ju faktiskt måste betrakta fjortonåringar i den här situationen, och tar undersökningarna hänsyn till graden av samtycke? Ärlig fråga.

Citat:
Ursprungligen postat av INFOLINA
Tack! Kunde inte hjälpa att det kliade i uthängningsfingrarna så det blev en 1.06 men det är klart att jag följer tråden. Hela Dumpens redaktion följer tråden och den är givetvis upphov till många goda skratt.

Intressant svar, tar det till mig. Får verkligen en känsla av att vissa stannat till i huvudet men kroppen fortsatt växa. Tror du att det enbart räcker med en pedofil störning för att förgripa sig på barn, eller krävs det även någon form av empatistörning för att faktiskt skrida till handling?
Svarar också på denna.

För det första så är man inte pedofil för att man tänder på fjortonåringar. Man borde ha vett nog att avstå, men man blir inte pedofil för det. Många fjortonåringar ser mycket mer ut som vuxna än barn. Och våra hjärnor fungerar inte riktigt så att man slutar tända på en person man finner attraktiv bara för att lagen har pekat ut femton år som gränsen. Så beroende på hur situationen ser ut så är det mest brist på vett eller dåligt konsekvenstänk som krävs för att en vuxen person ska ha sex med en fjortonåring.

Börjar vi prata om barn som verkligen är barn, dvs typ tioåringar och nedåt, då kan vi nog börja snacka om att något måste vara lite fel i huvudet. Men jag tror inte det behöver handla om en empatistörning. Det finns väldigt många empatiska människor som skadar andra omedvetet.
Citera
2022-02-25, 20:50
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Ja absolut kan det vara så.

Oavsett vilket är det otroligt bra det dumpen gör, vare sig lite eller mycket lyckas de belysa det hela, snart kan inte politiker/riksdag/kommuner/socialen/skolor/förskolor blunda.

Måste upp på deras tapet och bord.

Ja absolut har de ökat förståelse till att det finns ett problem med äldre herrar som tar kontakt med barn i sexuellt syfte. Jag tror dock att det skapar en viss misstänksamhet mot män generellt i samhället också, speciellt i yrkesgrupper som jobbar med barn (men även lastbilschaufförer om man ska gå på Dumpen-statistik). Procenten av pedofiler där ute tror jag är relativt låg. Hebefiler är nog vanligare.

Oavsett hur stor andelen är så tar det inte bort allvaret i problemet, men denna metoden skapar rädsla och misstänksamhet också som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in