Citat:
Ursprungligen postat av
dannbaggen
BREAKING:
Ryssland hotar nu Sverige specifikt
https://marcusoscarsson.se/just-nu-moskvas-hot-mot-sverige-varnar-for-militara-atgarder/
Detta är efter statsministerns möte med NATO-ledarna idag, och den presskonferens som hölls med statsministern, försvarsministern och överbefälhavaren.
Om Sverige närmar sig NATO så får det allvarliga militära och politiska konsekvenser för Sverige, hotar Kremls talesperson.
Hur reagerar trådens svenska rysstroll på detta? Vilken sida står ni på? Diktatorn Putins, eller den Svenska frihetens?
Det var väl inget nytt och det är ju därför vi inte har strisspetsar riktade mot oss men det lär väl förändras om ni får som ni vill. För du tror väl inte på allvar att ryssen kommer att invadera vårt land och slösa resurser på det om det smäller, nej det blir några städer sänkta i aska och tyst här.
Polariserning, hat och vrede. Det brukar bara fungera på de enfaldiga. Förr så tryckte dom upp flygblad med era budskap och slängde ut. Fienden ska demoniseras, avhumaniseras och det är väl kanske bra. Det bästa med det är ju att en del friviliga som man väckt blodtörsten hos ansluter direkt med rent glädjefyllt hat och som senare blir dödade i kriget. Det fungerar fortfarande fast med digtala plattformar idag. Det utnyttjades 2014 i Ukraina och unga aggresiva hanar strömmade till för att mäta sina krafter på Ukrainska torg. Nyttiga idioter som senare skickades ner till öst för att plåga forna landsmän där med granater och krypskyttegevär. Det här systemet har utnyttjas länge och brukas än idag. Hitler vad ju en mästare på det och lyckades förtrolla en hel befolkning till att hata judar och kommunister.
Jag personligen står för frihet, äkta frihet och då gärna med riktig demokrati. Frihet i Ryssland, Frihet i vårt land, Frihet i Kina, Frihet i USA? Gör man bara som statsmakten säger, håller sig till deras lagar och har rent mjöl i påsen så kan man kanske känna sig fri var som helst. Jag gör det inte för jag alltid kritisk och stor i käften och mig vill alla spärra in av olika orsaker för sanningen är alldeles för obekväm. Jag verkar vara en av de få kvarvarande rebellerna som inte riktigt finner mig i allt skit och alla lögner. Jag bråkar ju inte bara bakom tangentbordet som många här verka göra.
Så istället för att tjafsa här gör som President Volodymyr Zelenskyj tigger om och gå till ambasaden och lista dig, dom behöver hjälpen och sköter säkert transporten ner. Få ur er allt hat nu mot ryssen och gör er plikt för demokratin. Det kan ju till och med bli ett "roligt" äventyr och det gillar vi väl?
Nej just det, det är inte vårt krig, inte vår konflikt, inte vi som skapat den. Det hela känns lite löjligt att många sitter och ger olika grad av support till varje sida i konflikten för en främmande makt, gör sig till nyttiga idioter med "flygblad" och helt gratis. Så ser kanske andra mig med men jag försöker ju ge en nyanserad bild av verkligheten och vad detta egenligen beror på och i det här fallet så det inte att försvara någons demokrati för den är brisfällig i Ukraina som inte har någon opposition ens att tala om. Det är dom superrika i Ukraina som bestämmer allt och därför kan det ju bli intressant vad som händer för folket då dessa bara försvinner.
Inte ens folket bryr sig om dårarna i Kiev men ni gör. Allt dom vill ha är riktig demokrati och ett eget land utan inblandning av USA eller Ryssland. Dom är också förbannat trött på korruptionen och på de köpta politikerna. Det var ju därför dom med lätthet kunde sätta en tv-clown på presidentposten, det skulle kunna ha varit en apa för det spelar ingen roll. Folket är inte villiga att slåss för dom och trots mer än 40 miljoner människor så måste Zelenskyj tigga om hjälp utifrån.