2022-02-25, 20:24
Medlem
HalvTomt-Glass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Strömavbrott Kiev. Nu blir det jobbigare
Jaha ja spetsnaz styrkorna har börjat förstöra kritisk infrastruktur då. Undrar hur natten kommer se ut.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Strömavbrott Kiev. Nu blir det jobbigare
Bara ännu ett sätt av Mordors härar att terrorisera civila.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Japp, via Östersjön har dom inte en chans. Inte heller via norr med konventionella förband, då det innebär en gränsöverskridande operation över både Norge och Finland.

Våra Ubåtar och flygvapen tar hand om landstingnings förband som rör sig framåt mot sverige på Östersjön.

Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Grattis. Du är lurad av globalisterna och USA. Det är precis detta dom vill ha.

Så Putin är globalist? En sån rackare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Ryssarna måste antingen slå sig igenom 100 mil finsk skog, eller få sina knappt sjödugliga vrak över Östersjön utan att alltför många kapsejsar. Inget av alternativen är busenkla. Stalin provade det första med "blandad framgång"

Du har inte hängt med i utvecklingen, Ryssland har extremt moderna vapen idag, de är bland de ledande i världen och visade i Syrien vad deras flyg går för, de krossade på Assads begäran IS på kort tid, något USA "inte" klarade av.

Ryssarna är inte vad de var förr, nu har de Tsirkon missile som hade sänkt varenda svenskt skepp innan det lämnat hamn. Vad i Sveriges arsenal stoppar Tsirkon missile? INGENTING. Glöm USAs omoderna Patriot system korrupta svenska politiker köpte in.

Bråka med Ryssland som våra anti-svenska köpta politiker gör är galenskap.

Tsirkon missile: https://nypost.com/2021/07/19/russia-successfully-tests-tsirkon-cruise-missile-i/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
En hög tysk sionist lämnade Ukraina har det rapporterats om:

German spy chief evacuated from Ukraine – reports — RT Russia & Former Soviet Union

https://www.rt.com/news/550650-german-intelligence-evacuated-kiev/
Men sa du inte nyss att de var nynazister? Hur ska du ha det? Och den fege barnamördaren Puttlers eget husorgan är inte mycket att lyssna på. Men RT har varit lite tysta idag om alla militära framgångar eftersom man redan igår gick ut med att man i princip vunnit. Likkistebranschen har högkonjunktur i Ryssland.
Citera
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intedinslakting
Verkar ju inte så..visst vassare vapen mm.men varför har dom isåfall sådana problem i ukraina där expertisen sa att dom tar landet på nolltid,går ju sådär.. dessutom har väl finnarna bättre vapen ochså???

Finnarna är lite lätt i underläge i antal.
Samt att ryssen har kärnvapen.
Putin är jävligt oberäknelig,men tar han till kärnvapen då tar det hus i helvete
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Du har inte den minsta aning om USA har kärnvapen på sina baser i utlandet, tror du att de skulle vara öppna med det så att du och Putin vet om det? Självklart inte.

Jag kan garantera dig till 100% av amerikanska bombplan med kärnvapen regelbundet landar på baser i Estland, Lettland och Polen och det vet Ryssland om.

Jag vill inte ha de galna neocons och krigshetsarnas i USAs kärnvapen i Sverige. Vi kan tillverka egna. Hur lätt som helst.

Vad jag menar är att USA eller NATO har inte placerat ut kärnvapen i dessa länder. Naturligtvis kan dom landa med bombplan som har kärnvapen.

Jag vill personligen inte att USA har trupper i Europa. Jag var för Trump när han satte USA först och jag tycker det är ynkligt att fortfarande rika Europa inte kan försvara sig självt. Svagt.
Citera
2022-02-25, 20:25
Medlem
lolbertarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej skulle inte tro det va?
Jo vanligt folk tror på en fredlig lösning i intervjuerna

Ingen CIA statskupp igen tack
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Word. Många av den typen av inlägg kommer från fjantar som tror att krig är som på datorskärmen i COD eller vadfan de nu spelat. En fallen soldat är liksom bara en pixel på skärmen för dom. Och smileysarna i stil med " " haglar. För dom är det en lek, något som inte är på riktigt. Och dessutom verkar de tycka det är roligt.

Vedervärdigt. Det äcklar mig. Jag vill örfila dessa idioter.

Oavsett vilken sida man står på i konflikten så är en stupad soldat ett liv som släckts, någon förlorar sin pappa, make eller broder.

Soldaterna gör vad de blir beordrade att göra. Ska man rikta ilskan någonstans så är det givetvis mot ledarna.

Usla förhållanden för de ryska värnpliktiga där de förstås måste skriva kontrakt och svära eder och annat.

Det är inte Ivan 19 år som är fienden egentligen.

Vad vi kan hoppas på är kanske att stridsmoralen allmänt sett är usel i den ryska armén av sådana orsaker.

Nej, det är den ryska ledningen och samhällssystemet som är den verkliga fienden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Har funderat och diskuterat med min fader, då han hävdare att han är den smarte av oss.

Dock kunde han inte svara på vissa frågor hans son hade, så jag vänder sig till Er här på flashbackas forum

Ryssland sitter ju med i säkerhetsrådet, dom blev permanent medlemmar för 30 år sen styva.

Vad skulle det krävas för att sparka ut dom ur säkerhetsrådet?

En ombildning av FN, vilket inte kommer ske.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryska försvarsministeriets Youtubekanal meddelar att de erövrat mycket vapen i sin offensiv, bland annat amerikanska och brittiska. 211 ukrainska militära strukturer har förstörts, inkluderande 17 kommandocentraler, 19 luftvärnssystem etc. 67 ukrainska stridsvagnar har förstörts, en massa flygplan har skjutits ned etc.

För 1 timme sedan:
https://www.youtube.com/watch?v=obAicDw2AAw

Med tanke på att Ukraina inte haft så många operativa plan så lär det nog vara fler nedskjutna än vad man haft uppe över huvudtaget.

Mer sannolikt är att siffrona snarare speglar ryska förluster.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Off topic så var detta första gången jag tyckte mig urskilja skillnaden på ukrainska (som man får anta talades i klippet) och ryska. Dialekter spelar såklart också in. Bara jag som lyssnar in nått som närmast kan beskrivas som en "italiensk klang" ?

När du säger det så låter det annorlunda i början. Kanske för att de är så glada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in