2022-02-25, 20:06
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengarde
Ypperligt tillfälle för en revansch för Poltava nu.

Vad sägs som att Sverige och Finland utropar syd- och östkarelen som suveräna stater och sätter in militären för att skydda staterna mot ”övergrepp från Ryssland”?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
På svenska folkets sida (vi är väl knappt 6 miljoner etniska svenskar kvar i Sverige).

Sossar och Moderaterna har både hjälpt till förstöra och avveckla svenska försvaret som var så starkt att det till och med fick Sovjetunionen att inte våga anfalla Sverige när Sovjet var som starkast.

Nu sitter vi dock med 2 miljoner muslimer i Sverige, noll folkgemenskap, feminism och en ÖB som uppmanar oss slåss för HBTQ flaggan. Sverige 2022 är ett skämt.

Putin har självklart koll på detta och vet hur svagt Sverige är.
Ryssarna måste antingen slå sig igenom 100 mil finsk skog, eller få sina knappt sjödugliga vrak över Östersjön utan att alltför många kapsejsar. Inget av alternativen är busenkla. Stalin provade det första med "blandad framgång"
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag tror inte att statsministern och ÖB håller med dig! Enligt presskonferensen idag har Nato och Sverige daglig kontakt med varandra och utbyter information. Uppstår det ett reellt hot så är det försent att gå med i Nato. Lite som en normal försäkring fungerar.
Fast om du tecknar en normal försäkring så är det ingen som hotar dig om du tecknar försäkringen. Det här är en helt annan sak.

Att ÖB och statsministern samtalar med NATO är inte så konstigt, då vi har ett samarbete tillsammans.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
De tjetjenska styrkorna som skulle krossa Ukraina på en dag möter motstånd: https://twitter.com/defensesentinel/status/1497284476329938945?s=20&t=LiqsyhPsXcPbFAZFM8a4yg
Citera
2022-02-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Vilken hjälte. Gåshud när man kollar på den videon. I krig föds hjältar. De som står upp mot onskan.

Samma sak med de som försvarade Snake Island och skrek åt ryssen "Go Fuck Yourself" och sen blev nedmejade av angriparnas maskingevär.

Jag tycker det är sorgligt.
Med en annan inställning hade de kanske levt nu.
Det vet vi inte.
Man kunde göra motstånd på ett annat, fredligt att längre fram.
Jag är definitivt inget rysstroll och fördömer å det starkaste Putins övergrepp. Men att offra sitt liv, det kallas hjältemod... När det är en enda tragedi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
SVT Rapport sände precis en kort intervju med ett ungt par men gravid tjej från Ukraina vid gränsövergången i Polen. De pratade om att de kom precis från en bro som sprängdes. Läget i västra Ukraina verkar mycket värre än vad som rapporterats generellt. Om ryssarna nu har börjat spränga broar några mil från Polens gräns.

Ukraina spränger sina egna broar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxido
Ej grabben, skriv på svenska
Idioten tror att jag är en rysk spion haha bara för att jag använder google translate även om jag förklarade för honom varför jag gör det,inte tillräckligt bra förklaring antar jag. visste innan vad han skulle säga
Senast redigerad av HackForums 2022-02-25 kl. 20:09.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Varför? Finns inget att tjäna på det. I det här landet har vi vant oss vid en hög levnadsstandard, välfyllda hyllor i affärerna, fri press och västerländsk kultur.

Gtuppvåldtagna kvinnor, ständiga skjutningar och allmänt våld.

I Ryssland är det lag och ordning och kvinnor rör sig fritt på natten.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Nej, för Ukraina är en helt annan sak än Sverige. Det ingår i Rysslands intressesfär. Hade Putin varit intresserad av svenskt territorium så hade han varnat oss om det. Nu varnar han om vi ens tänker tanken att ansöka.

Att låta skräck avgöra vilka beslut man fattar är så jävla dumdristigt.

Jag är fan glad att den här regeringen håller huvudet kallt även om jag hatar S.

Men om de sänker något fartyg, eller gör något annat djävulskap, ska vi då bara låtsas som ingenting?

Vi måste ha något att sätta emot. Hultqvist skrämmer inte ens en hobbit.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vi är inte med i Nato.
Om vi närmar oss Nato anfaller Putin innan vi är med.
Då står vi lika ensamma som Ukraina.

Der borde de flesta redan räknat ut idag.

Ukraina vill gå med i Nato men Putin anfaller först och Nato gör inget för att Ukraina hann aldrig ansluta.

Det är akut för oss att gå med. Vi kan inte leva kvar i någon sossevärld där vi tror att vi står ovanför andras konflikter.

Citat:
Själv tycker jag att resten av världen och framförallt Europa är fega ynkryggar som inte backar upp ett Europeiskt grannland under invasion.

Så är det och det enda som kan få grannländerna att ställa upp är Natomedlemsskapet(och då mest för att de vill ha backup själva någon gång).

Citat:
Vad har hänt med Putins ansikte? Han ser ut som han tagit alldeles för mycket testo och nu sitter med mer östro än vad som är hälsosamt.
Riktigt "moonface", är det därför han blivit så aggresiv? Är karln på steroider?

Någonting har hänt med karln
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Landsförrädare håller redan på med ett folkmord mot svenskar och ryssarna skulle stoppa det.

Men det är bara att fortsätta vara utanför Nato, möjligtvis en allians med Finland. Det respekterar ryssarna.

Är huvudsaken för vårt land att Ryssland gillar vad vi gör? Finns det inget värde att vi agerar som vi själva vill?
Citera
2022-02-25, 20:08
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Vi är inte med i Nato.
Om vi närmar oss Nato anfaller Putin innan vi är med.
Då står vi lika ensamma som Ukraina.

Der borde de flesta redan räknat ut idag.

Ukraina vill gå med i Nato men Putin anfaller först och Nato gör inget för att Ukraina hann aldrig ansluta.

Själv tycker jag att resten av världen och framförallt Europa är fega ynkryggar som inte backar upp ett Europeiskt grannland under invasion.

Vad har hänt med Putins ansikte? Han ser ut som han tagit alldeles för mycket testo och nu sitter med mer östro än vad som är hälsosamt.
Riktigt "moonface", är det därför han blivit så aggresiv? Är karln på steroider?
Hur ska Putin veta att vi ansökt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in