2022-02-25, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Fan vad smart
Är nog liiiitee sent nu va.

Absolut inte sent Ryssland har bevisat att det inte går att lita på nu har vi Ukraina som ett tydligt exempel ett land utanför NATO slås ensam mot en supermakt och dessutom kärnvapen makt.. Sluta blunda för verkligheten, gillar inte NATO men Rysslands agerande lämnar inte mycket utrymme till annat än medlemskap.
Citera
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Vi må ha delade åsikter om vad som är vad.

Jag har studerat historia och har arbetat specifikt med Ukrainare och Ryssar som besöker Sverige för turiständamål.

Ukraina har alltid varit mig nära om hjärtat, lika så Ryssland. Har inget emot några av de, det är politikerna man ska förakta, inte folket.

Däremot är det en stor skillnad på Ryssar och Ukrainare enligt min uppfattning jag fått av respektive folk genom arbete och personligt utbyte.

Om du personligen har relationer med ukrainare må vara, det gör dem inte till ett broderfolk till svenskar. Vi har inga genetiska eller betydande historiska band till dem. Tycker det verkar otroligt dumt att riskera ryska aggressioner mot oss för ett fattigt land som Ukraina som vi i princip inte har ens ekonomiska intressen i. Det var väl nog illa att vi flög ner till USA:s vansinneskrig i Afghanistan och härjade. Den gamla svenska linjen om Neutralitet är viktigare än någonsin nu och bör återupprättas.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Västländerna har deklarerat att de skall sända mer vapen till Ukraina. Eftersom luftrummet kontrolleras av Ryssland finns bara landvägen kvar, men hur länge? Ryssland kommer nog att helt skära av transportlederna in i landet, så Västs ambition att med mera vapen göra Ukraina till ett slakthus kommer nog Ryssland att effektivt förhindra. Istället är det Ryssland som komer att lägga beslag på de vapen som Väst skickar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
BREAKING:

Ryssland hotar nu Sverige specifikt
https://marcusoscarsson.se/just-nu-m...tara-atgarder/

Detta är efter statsministerns möte med NATO-ledarna idag, och den presskonferens som hölls med statsministern, försvarsministern och överbefälhavaren.

Om Sverige närmar sig NATO så får det allvarliga militära och politiska konsekvenser för Sverige, hotar Kremls talesperson.

Hur reagerar trådens svenska rysstroll på detta? Vilken sida står ni på? Diktatorn Putins, eller den Svenska frihetens?

Exakt.
Är ni landsförrädare och föredrar att bli tjänare till ryssarna än att försvara Sverige mot arvfienden Ryssland
Citera
2022-02-25, 19:51
Medlem
Jag sa att sverige borde gå med NATO innan men nu ångrar jag det. De som attackerar ukrainska huvudstaden Kiev är inte ens ryska styrkor utan hemliga bakom Nato för att inleda ett större krig.Om Sverige går med innebär det att NATO kommer ha styrkor i svenska vattnen och skapar en säkerhet problem för Ryssland och de tvingas att behöva attackera för att ta över Skandinavien.
Senast redigerad av HackForums 2022-02-25 kl. 19:55.
Citera
Medlem
1337crews avatar
kan man konstatera att ryssarna hotar Sverige på ett indirekt sätt, när deras utrikesdepartement varnar Sverige från att ansluta sig till NATO? oroväckande
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Läs mina tidigare inlägg om du vill veta om jag stödjer Rysslands invasion... så bara för att man ser lite objektivt på saker och ting så är man per automatik anhängare av en invasion eller krig?

Återigen, Rysslands aggressioner och invasion av Ukraina har varit uppenbar, utan att ens vara efterklok. De har omringat landet i månader och krävt garantier av NATO. Samma sak har inte skett mot Sverige. Även Putin är inte dum nog att bara bestämma sig för att invadera ett annat land huxflux innan man varnat om saken.
Jag orkar inte läsa igenom dina 151 inlägg för att veta var du står. Jag bara svarar på ditt inlägg vilket antyder att bara man lägger sig platt för Putin och gör som han vill så är allt frid och fröjd.
Jag själv tror att Putin i första hand använder "Natohotet" för att konsolidisera sin makt på hemmaplan för det kostar på att vara diktator. Ett yttre påhittat hot måste vara tips nr 1 i diktatorns handbok i hur man tar makten och befäster den. Men vi är nog överrens om då att vi såg det hela komma iaf.
Citera
Bannlyst
En hög tysk sionist lämnade Ukraina har det rapporterats om:

German spy chief evacuated from Ukraine – reports — RT Russia & Former Soviet Union

https://www.rt.com/news/550650-germa...vacuated-kiev/
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Vilken hjälte. Gåshud när man kollar på den videon. I krig föds hjältar. De som står upp mot onskan.

Samma sak med de som försvarade Snake Island och skrek åt ryssen "Go Fuck Yourself" och sen blev nedmejade av angriparnas maskingevär.

De måste ju få medaljer postumt! Hjältar!
Citera
2022-02-25, 19:52
Medlem
Ryssland missade som vanligt med sina 70tals missiler.

Putin,vilket fiasko.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Estland och Lettland är också NATO anslutna och där finns inga kärnvapen. Inte heller i Polen. Finns inget som tyder på att NATO vill ha kärnvapen i Ukraina.

Det vi ser är en rysk invasion utan anledning egentligen.

Du har inte den minsta aning om USA har kärnvapen på sina baser i utlandet, tror du att de skulle vara öppna med det så att du och Putin vet om det? Självklart inte.

Jag kan garantera dig till 100% av amerikanska bombplan med kärnvapen regelbundet landar på baser i Estland, Lettland och Polen och det vet Ryssland om.

Jag vill inte ha de galna neocons och krigshetsarnas i USAs kärnvapen i Sverige. Vi kan tillverka egna. Hur lätt som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1337crew
kan man konstatera att ryssarna hotar Sverige på ett indirekt sätt, när deras utrikesdepartement varnar Sverige från att ansluta sig till NATO? oroväckande

Det bör tas på största allvar. Ryssland har lyckats ge NATO en mening att överleva och stärkas och Sverige bör gå med i NATO. Hade jag fått frågan för 2 månader sen så hade jag sagt nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in