2022-02-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Vad är ''SWIFT'' för något? Trenda på twitter så måste ha något att göra mer kriget.
Internationellt betalningssystem.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
BREAKING:

Ryssland hotar nu Sverige specifikt
https://marcusoscarsson.se/just-nu-m...tara-atgarder/

Detta är efter statsministerns möte med NATO-ledarna idag, och den presskonferens som hölls med statsministern, försvarsministern och överbefälhavaren.

Om Sverige närmar sig NATO så får det allvarliga militära och politiska konsekvenser för Sverige, hotar Kremls talesperson.

Hur reagerar trådens svenska rysstroll på detta? Vilken sida står ni på? Diktatorn Putins, eller den Svenska frihetens?

Desto mer anledning till att gå med i NATO. Ska vi ha ett land i öst som dikterar våra villkor? Vi gör väl vad vi vill!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
I kombination med att Ryssland säger att Sverige endast blir angripna om vi ansöker om NATO så tar jag definitivt det säkraste alternativet, det vill säga att hålla allianfriheten intakt och inte söka NATO-medlemskap.

Att ansöka kommer automatiskt innebära att Kreml besvarar militärt.
Bästa vore bryta helt med Nato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Det är inte nödvändigt. Ryssland kommer inte att anfalla så länge Sverige förblir neutralt, vilket har varit Sveriges styrka.

Jag tror Putin har en egen definition av vad neutralitet innebär.
Citera
2022-02-25, 19:48
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Serbien har valt att ställa sig på Belarus sida och inför inte några sanktioner mot Ryssland.

https://rs.n1info.com/english/news/v...ons-on-russia/

Det var väntat för Serbien och Ryssland har en lång vänskap..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Bra nära noll skulle jag säga..

Skulle Sverige ansöka om NATO medlemskap så är det mycket möjligt.
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Word. Många av den typen av inlägg kommer från fjantar som tror att krig är som på datorskärmen i COD eller vadfan de nu spelat. En fallen soldat är liksom bara en pixel på skärmen för dom. Och smileysarna i stil med " " haglar. För dom är det en lek, något som inte är på riktigt. Och dessutom verkar de tycka det är roligt.

Vedervärdigt. Det äcklar mig. Jag vill örfila dessa idioter.

Oavsett vilken sida man står på i konflikten så är en stupad soldat ett liv som släckts, någon förlorar sin pappa, make eller broder.

Soldaterna gör vad de blir beordrade att göra. Ska man rikta ilskan någonstans så är det skarpladdade mot ledarna.

Har aldrig spelat "cod"
Men går man med på att anfalla ett land med skarpladdade vapen.
Så får man ringa mamma innan och säga "jag kanske inte kommer hem"
Eller så totalvägrar man så enkelt är det.

Se efter varje stupade ryss jublar jag.
Men du kanske aldrig har gjort lumpen eller fick göra lumpen som Hbqh (eller vad de kallar sig)

Jag gjorde lumpen när folk inte grinade ut i media och vet precis vad krig handlar om.
Synd bara att svenska militäraen är så förtjust i MGB videos.
Kommer ryssen hit så kan du garanterat att jag kommer lägga upp avrättnings filmer (om jag hinner fånga nån innan jag är död)
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Har ni hört talas om Ghost of Kyiv? Den där heroiska piloten som skjuter ned ryska plågan?

https://www.youtube.com/watch?v=EDPrMdXAPx0

Vilken hjälte. Gåshud när man kollar på den videon. I krig föds hjältar. De som står upp mot onskan.

Samma sak med de som försvarade Snake Island och skrek åt ryssen "Go Fuck Yourself" och sen blev nedmejade av angriparnas maskingevär.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nja framförallt så opponerar sig den amerikanske allmänheten då de är extremt känsliga för förluster. De vill inte förlora sina barn i konflikter långt bort som egentligen inte berör dem. USA lägger ju ner så otroligt mycket pengar på sin armé och högteknologiska vapen så pengar till att testa sina nya leksaksvapen verkar de ha.

Sure. Men de kan testa det på hemmaplan. På sina ungar i skolorna.
Citera
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Det är svårt att göra annat nu.
Vart är alla demonstrationer mot krigsförbrytaren i Kreml? Det ryska FOLKET kommer att bli ansvarig själv.

Det är en del ryssar som demonstrerar. Det var så att c:a 1500 blev arresterade för det igår, faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Precis. Många har åkt för länge sedan för att jobba i Polen eller Baltstaterna. Många har jobbat svart i Sverige och kommer att söka asyl nu. Fruarna och barnen är kvar krigets Ukraina.

ser inte ut så när man tittar på personerna som flyr, mest kvinnor och barn, det är ju inte en farlig flykt som lämpar sig bättre för unga muskiga män (eller barn med en 25årings bentäthet...)
Citera
Medlem
Läste att Putten kallade Ujraibas Regering Nazistiskt.. Stor humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in