2022-02-25, 18:29
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TealSeamTix
Hahaha! Fegaste jävla folket på jorden. Usch!

Precis de lyckades tom förlora mot ett gäng infödingar i afrika som hade pilbåge som huvudvapen!
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
En jävla massa gråtreportage och ensidig propaganda i SVT och TV4 nu. Kommer göra svenskar ännu mer hjärntvättade och korkade. Totalt hopplöst. Överhuvudtaget inget neutralt politiskt analyserande. Putin och Ryssland är dom hemska och onda, inget annat.

Ja, beklämmande. Helt historielös propaganda är vad det är men jag tror inte att speciellt många journalister förstår den historiska relationen mellan Ryssland och Ukraina heller. På Aftonbladet publicerades en artikel om var närmsta skyddsrum finns runt om i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meddler22
1,000+ ryska soldater redan dödad, finns massvis med videos.. kolla reddit

Det finns väldigt många ryssar att ta av, Flera miljoner faktiskt.
Det där liksom ingen bristvara. Bara att mata på flera.
Citera
Medlem
I nuläget känns det mest som att ryssjävlarna blottar deras utdaterade militära förmåga. Det enda dom har att komma med är deras jävla hot om kärnvapen.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Nu skäller hundarna i Kiev
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Det tror jag inte på.
Möjligen att han föraktar och hatar svaghet hos sig själv och hos sina medarbetare, men knappast hos sina fiender.
Jag tror att han kommer enbart bli tacksam och vänlig om NATO bryter det militära samarbetet med Ukraina. Då slipper han kriga mot Ukraina för att försvara sig mot NATO:s närmande av Ryssland.

Nu vill jag dock oavsett ha eld upphör från båda sidor och fredsförhandlingar mellan dem.

Ja, du har många exempel från historien där det fungerat bra för förstås...
Fred i vår tid. Jo tack
Citera
2022-02-25, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Finland mobiliserar 900 000 man så då får ryssarna jävlar i mig samla ihop en mycket större del än vad man har i Ukraina nu.

Finland blir nog väldigt svårt o ta med låt oss säga 200 000 man som Ryssland samlade ihop i Ukraina. Iof blir Sverige också svårt att ta när vi tagit in hundratusentals veteraner från div krig i mellanöstern
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Var är Spetsnaz, har sett att de gör uppdrag i Ukraina? Kan ni länka film eller bild på det?

Ska finnas i Ukraina enligt denna artikeln:
https://www.ndtv.com/world-news/ukra...etsnaz-2788602

Såg en video med Spetsnaz i lastbilar norrut från Krim. Ryssen verkar sätta in proffsen nu när de offrat de värnpliktiga.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Kan inte fatta vad alla har emot Ryssland Putin gör exakt samma som Kennedy 1962! Varför vill Ukraina gå med i nato det är för fan en krigsförklaring och nu gråter dom och vill ha hjälp.

Jag tror de vill gå med för att de vet hur det är att vara del av Sovjetunionen. Visa av erfarenhet av att lev under ryskt herravälde söker de sig hellre västerut till de samhällssystem vi har här.
Citera
2022-02-25, 18:31
Medlem
Vet ej om detta stämmer men Mariopol har en grekisk befolkning som grekerna vill hämta hem men nu harngt grekiskt eu ljushuvud kommit på att de bara kan transporter vaccinersde greker https://www.google.com/amp/s/www.eka...m-ukraine/amp/
Citera
2022-02-25, 18:31
Medlem
Ryss fabrikerna misslyckas med sin stormakt?

https://mobile.twitter.com/EJ_Burrow...056855fc7e%2F0
Citera
2022-02-25, 18:32
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Så om ni är så mäktiga.
Vrf har ni ej tagit över Ukraina än?

Om ni ska sopa mattan med alla eu länder?

Du tro att Ryssland ”tar över ett land på 2 dagar”?

Ryssland har redan knäckt stora delar av Ukrainas militära infrastruktur, demilitariserat landet – slagit ut dess flygvapen, flygplatser, radarstationer etc - vilket är målet.

En månad till så är troligen fredsförhandlingarna här. Ukraina skriver på det avtal som Moskva säger åt det att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in