2022-02-25, 18:19
Medlem
JeffDaviss avatar
Ukrainska soldater som försvarar ”Snake Island” till ryska inkräktarna: ”Go Fuck Yourself”. Hjältar i min bok.

https://m.youtube.com/watch?v=tKSFewA9rdQ
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Så permanent stationering av rysska trupper i Ukraina för att hålla ordningen och se till att diktatorn håller makten? Kommer bli mkt dyrt. Speciellt med den gerillakrigföring som kommer ske.

Absolut!

Du har helt rätt i att man inte ska underskatta Ukrainare. Det där djävligt envisa och tåliga typer och nu har de fått en hel del vapen. Och kommer att få fler lätta vapen från väst när de gör motstånd. Det kommer att nästan bli lika jobbigt som Afghanistan.
Citera
Medlem
Kennexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ryssland inför restriktioner mot Facebook

Ryssland meddelar att restriktioner som blockerar tillgången till Facebook kommer att införas, rapporterar nyhetsbyrån AP.

Putin blockerar ryssen så att de ej ser verkligheten
Ja som en riktig diktator! Vem vill ha med honom att göra…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag drar till Italien med min familj vi har släkt där. Jag strider inte för Maggan och knugen

Jag drar till Finland.
Citera
2022-02-25, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
En bild som säger mer en tusen ord i hycklarnas högsäsong:

https://twitter.com/Kd48720Danish/st...599684/photo/1

Menar du att Ryssland gör detta medvetet för att skydda västvärldens ledare eller menar du att vi borde ignorera konflikten där folk dör på vår kontinent för att du anser att det som sker i väst är viktigare?

Bilden säger säkert tusentals ord, samtliga obegripliga och inte särskilt nyanserade.
Citera
2022-02-25, 18:21
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Insisterar på att det är snabbaste och enklaste vägen till Kiev från belarus.
Ja kanske det. Klantigt att röja upp radioaktiva dystermoln dock. Hoppas dom får skador av strålningen.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Spännande att det nästa är på årsdagen som man invaderar Ukraina. Krim invaderades 2014-02-23
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Kommer nog bli ett blodigt geriilakrig inom 1-2 veckor.
https://twitter.com/WW3updated/statu...WxAX8agdQBkuMg

Jag hoppas Ukrainarna kämpar vidare!!!!! Och att EU/USA fortsätter förse dem med vapen/proviant!

Förhoppningsvis får ryssen lämna inom några månader med svansen mellan benen!!!
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Jag drar till Finland.

Ryssland har tagit Finland innan dom ger sig på Sverige så det blir ju svårt för dig .
Citera
2022-02-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Jag drar till Finland.

Jag stannar och dödar invaderande ryssar.
Finns inget roligare eller bättre sätt att göra sin exit på..och ens exit kommer till alla till slut oavsett hur mycket eller litet ryggrad man har.
Citera
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland släpper inte in nån i den sjön.

Det lär smälla förr eller senare mellan Ryssland och NATO nu när NATO ska sätta in marina styrkor och jag tror inte att man sätter båtarna i Svarta Havet för att dricka kaffe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
En jävla massa gråtreportage och ensidig propaganda i SVT och TV4 nu. Kommer göra svenskar ännu mer hjärntvättade och korkade. Totalt hopplöst. Överhuvudtaget inget neutralt politiskt analyserande. Putin och Ryssland är dom hemska och onda, inget annat.

Ja det brukar ju vara så att det land som oprovocerat anfaller ett annat land har en viss uppförsbacke. behövs inte så mycket komplicerad analys för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in