2022-02-25, 17:43
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Vart nämns vapen? Hade ni följt det så hade ni vetat att det handlar om militär skyddsutrustning.

Jag har inte sagt nåt om vapen.

Om 15 min har försvarsmakten pressträff så då kanske de klargör detta.
Citera
2022-02-25, 17:45
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Du går runt problemet och hakar upp dig, jag upprepar det igen. Sverige har inte beväpnat Ukrainas armé utan hjälper till med annat.
Får man fråga vad det är du tror vi skickar?

Sverige kan exempelvis skicka detaljerad information via signalspaning. Jag vet genom personlig erfarenhet att FRA kan identitetsbestämma ryska piloter genom signalspaning. De vet med andra ord exakt vilka piloter som flyger var och när.

Men Sverige kan naturligtvis skänka sofistikerad militär utrustning, precis som man gjorde till Finland under ww2. Det behöver inte nödvändigtvis gå direkt, utan kan gå via kanaler i Polen eller Slovakien.

Som sagt, dessa operationer är ingenting man skyltar med.
Citera
2022-02-25, 17:47
Medlem
Inkommers avatar
Vilken jävla idiot! Och om det är sant så är maggan en ännu större idiot!!
Citera
2022-02-25, 17:51
Medlem
Sverige har ju tidigare skickat militärainstruktörer till Ukraina, förmodligen utbildade de ukrainska soldaterna på de svenska vapnen?
Vad gjorde de annars där?
Om det är sant så har är ju Sverige militärt stött en krigförande nation.
Inte bra!
Svenska vapen brukar finnas i alla konflikter, dubbel eller trippelmoral?
Citera
2022-02-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Sverige kan exempelvis skicka detaljerad information via signalspaning. Jag vet genom personlig erfarenhet att FRA kan identitetsbestämma ryska piloter genom signalspaning. De vet med andra ord exakt vilka piloter som flyger var och när.

Men Sverige kan naturligtvis skänka sofistikerad militär utrustning, precis som man gjorde till Finland under ww2. Det behöver inte nödvändigtvis gå direkt, utan kan gå via kanaler i Polen eller Slovakien.

Som sagt, dessa operationer är ingenting man skyltar med.

Jo jag håller med på det mesta men Sverige skulle inte skicka vapen i detta stadiet och det finns inga som helst indicier på det heller.
Citera
2022-02-25, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har inte sagt nåt om vapen.

Om 15 min har försvarsmakten pressträff så då kanske de klargör detta.

Ska bli intressant 👍🙂
Citera
2022-02-25, 17:56
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Ironi är en svår gren, men där måste jag säga att du prickade rätt

Va fan jag som satt här och blev skit irriterad här. Helt i onödan visade det sig vist! så här i efterhand borde jag förstått.
Citera
2022-02-25, 18:20
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Vi bör och måste reagera när demokratiska länders territorium och befolkning kränks av främmande land. Ibland måste man agera även om man är rädd, annars är man inte mer än en liten lort. Ukraina är bara första steget sedan kommer Baltikum, Polen och Finland. Ryssland måste få en rejäl näsbränna och komma på bättre tankar, helst utan Putin.

Ukraina är en mycket korrupt regime och ett ungt land, med ett flertal tvivelaktiga personer i ledningen. Det är inte rättfärdigat att påbörja ett tredje världskrig som kommer skicka oss tillbaka till stenåldern på grund av denna konflikt. Från vilka fantasi källor kommer dina uppgifter ifrån att Ryssland skulle attackera dessa länder också?
Citera
2022-02-25, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu påstår Ukrainas president Zelensky att Sverige skickat vapen till Ukraina.

https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...C55Y3KiccpAAAA

Stämmer detta?

Om så, vad kommer det att ha för konsekvenser?

Jag tolkar det som någon av de tre.. eller som när vi stöttade det nybildade Estlands försvar så skickade vi gasmasker, kängor och liknande. Allt som inte var vapen eller ammunition.

Det kommer inte att få några konsekvenser alls.
Citera
2022-02-25, 18:25
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du kan mycket väl ha rätt beträffande Zelenskýs trovärdighet.

Det finns ju en gammal gåta som säkert innehåller ett uns av sanning:

"Hur vet man att en jude ljuger ?"

antar att du vet svaret

munnen rör sig?
Citera
2022-02-25, 18:27
Medlem
oldtimedrunks avatar
Ljudet på SVTPLAY har störningar, är detta en rysk attack?
Citera
2022-02-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nu påstår Ukrainas president Zelensky att Sverige skickat vapen till Ukraina.

https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...C55Y3KiccpAAAA

Stämmer detta?

Om så, vad kommer det att ha för konsekvenser?

Den där Zelensky är en falsk råtta (med medborgarskap i både Israel och Ukraina), hans syfte är att få vita folk att utrota varandra via meningslösa krig.

Får man hemlig militär hjälp så håller man tyst om det, Zelensky vill Sverige illa och oss som bor här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in