2022-02-25, 17:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Har gjort det och hittar ingeting om att Kiev mördat 23 000 civila från någon någorlunda säker källa RT och Tass är inga någorlunda säkra källor.
Självklart dör civila i krig, men seperatistena har väl gjort som terrorister alltid gjort gömmer sig bland civila, lägger sambandscentraler och ammunitionsförråd under skolor, sjukhus och kyrkor och såna ställen för att hoppas att deras fiender inte skall våga bomba dessa ställen och skulle dom göra det så kan dom med krokodiltårar berätta hur hemska den andra sidan är, detta gjorde IS och andra terroristgrupper i Syrien senast, då var jag glad att Putin sket i det och bombade på och fick slut på kriget, hellre att 100 civila dör på en gång än att 1000 dör på långsikt.
Då gillade jag Putin, nu hoppas jag att han och hans gelikar verkligen färgar röda torget rött av deras blod.

Wikipedia
Citera
Medlem
Å nu loggar statens TV ut och förbereder för fredagsmys och "mello" i morgon. Saknar den riktiga journalistiken.
Citera
Medlem
paddelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Sjönk 50 % igår, så det fattas 29 %.

Så räknar man inte på börsen.

-50% är inte samma som +50
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robnaldo
Norge har varit med sen 1949, och den landmassa till gräns de delar med Ryssland är mer eller mindre obetydlig ur ett militärt perspektiv. Inte direkt samma sak.

Hela Baltikum är med i Nato och delar gräns med Ryssland. Har också det fungerat, än så länge.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Är inte så bra insatt i detta, hur kommer det sig att Ryssland inte attackerade de baltiska länderna när de gick med i Nato?

För att vi alla var vänner efter murens fall. Sen blev Putin sur och arg. och allt blev som förut.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Sjönk 50 % igår, så det fattas 29 %.

Delar mycket av det du skriver, men här får jag göra en liten rättelse:

1 * 0.5 * 1.31 = 0.655

Fattas alltså fortfarande 34.5%
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Nu blev det uppenbarligen härdsmälta helt och hållet..:-)

Möjligt vis i ditt eget huvud, rädd för ryssar, kom igen din fjant
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
De har inte bombat mycket alls. De borde ösa på rejält med bombflyg, attackflyg och artilleri för att få det hela snabbt överstökat. De verkar vilja vara återhållsamma och minimera förlusterna bland ukrsinsk trupp. Lite av en halvmessyr. Bättre att bara krossa och mosa hela skiten, hårt och snabbt.

Hur vet du det, har du varit på plats eller?
Citera
Avstängd
arbetets avatar
Dagens humor!:

Jack Detsch
@JackDetsch
U.S. continues to believe that Putin aims to overthrow Ukraine's democratically-elected government and install a pro-Kremlin regime: senior defense official.
https://twitter.com/JackDetsch/statu...oBCBagDG1PGBrg
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej det har inte nått "nuclear option" ännu

https://news.sky.com/story/eurovisio...risis-12550591

Först stänger de Swift, sedan klipper de Eurovision, vad jag förstår.

Just Melodifestivalen tror jag faktiskt lille loje Prutte struntar i..:-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAPOSuger
Det är väst kontra öst nu.
Lita på USA dom är empatiska och filantroper.
Googla madeleine albright 500000

Jag väljer att tolka det som ytterligare ett känslomässigt utspel från din sida bara.... för det var ju tydligen precis vad det va.

ordinerar dig choklad, vetvärmare och dubbel dos ssri.....
Citera
2022-02-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Det känns helt orimligt att Ryssland skulle gå in militärt i Sverige om vi ansöker om Nato-medlemskap. Vad ska man skylla på från rysk sida? Den nazistiska regimen i Stockholm? Folkmord på ryssar i Rosengård? Nä, det faller på sin egen orimlighet och den proteststorm som man ser nu är bara en viskning jämfört med vad en sådan åtgärd skulle medföra.

Gå med i Nato nu Sverige!

Du har rätt ryssland kommer inte bemöda sig med Sverige. Finns inte mycket att vinna för dem i det. Och nej vi ska inte gå med i NATO och bli en lydstat till USA. Det finns nog många svenskar som tom hellre sett ryssland invadera än att låta svenska soldater döda i NATO:s namn för att göra USA rikare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in