2022-02-25, 17:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Det känns helt orimligt att Ryssland skulle gå in militärt i Sverige om vi ansöker om Nato-medlemskap. Vad ska man skylla på från rysk sida? Den nazistiska regimen i Stockholm? Folkmord på ryssar i Rosengård? Nä, det faller på sin egen orimlighet och den proteststorm som man ser nu är bara en viskning jämfört med vad en sådan åtgärd skulle medföra.

Gå med i Nato nu Sverige!
Man skulle skylla på att Sverige uppträder aggressivt och att ett utökat NATO utgör ett hot mot Ryssland.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Det känns helt orimligt att Ryssland skulle gå in militärt i Sverige om vi ansöker om Nato-medlemskap. Vad ska man skylla på från rysk sida? Den nazistiska regimen i Stockholm? Folkmord på ryssar i Rosengård? Nä, det faller på sin egen orimlighet och den proteststorm som man ser nu är bara en viskning jämfört med vad en sådan åtgärd skulle medföra.

Gå med i Nato nu Sverige!

Att Sverige skulle gå med i Nato vore döden för fritt tänkande. Hjärntvättningen skulle cementeras av vanliga svenskar. Vi kan ju lika gärna installera mikrochip i folks hjärnor när vi ändå håller på så att det blir lättare att styra folk och dess åsikter i globalismens tjänst. De rika vill bli rikare.
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
men så dyker detta upp:
https://t.me/milinfolive/76788

man får helt enkelt acceptera att man inte kan lita på vad man ser/hör alls.
Ok, friendly fire med andra ord.

Ukrainare som skjuter ukrainare.

Tragiskt.
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Har redan gjort det. Se mina tidigare inlägg.
Har gjort det och hittar ingeting om att Kiev mördat 23 000 civila från någon någorlunda säker källa RT och Tass är inga någorlunda säkra källor.
Självklart dör civila i krig, men seperatistena har väl gjort som terrorister alltid gjort gömmer sig bland civila, lägger sambandscentraler och ammunitionsförråd under skolor, sjukhus och kyrkor och såna ställen för att hoppas att deras fiender inte skall våga bomba dessa ställen och skulle dom göra det så kan dom med krokodiltårar berätta hur hemska den andra sidan är, detta gjorde IS och andra terroristgrupper i Syrien senast, då var jag glad att Putin sket i det och bombade på och fick slut på kriget, hellre att 100 civila dör på en gång än att 1000 dör på långsikt.
Då gillade jag Putin, nu hoppas jag att han och hans gelikar verkligen färgar röda torget rött av deras blod.
Citera
2022-02-25, 17:25
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robnaldo
Om du tycker det är helt orimligt att Ryssland skulle gå in i Sverige, varför ska vi då bli medlem i Nato?

För att vara en del av ett världssamfund som tar ställning mot skurkstater som Ryssland. Att ta sitt ansvar för vår och andra säkerhet och inte bara kröka rygg som de ynkryggar vi betraktas som i omvärlden.

Och att vi är mer utsatta och sårbara som icke-medlem. Framförallt över tid.

https://www.youtube.com/watch?v=QbFZgyDcXqw
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ryska börsen steg 31% idag. Ryssarna kan ha fått kontroll över Ukraina.
Sjönk 50 % igår, så det fattas 29 %.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilacwine84
Det är skönt att du är positiv iallafall.

Jag tror tyvärr inte att man kan äta kakan och ha pengarna kvar.
Nato har använt Sverige som en bricka i sitt spel att provocera Putin..
Men som sagt hoppas jag har fel

Vi har redan tuggat på kakan rätt så länge nu utan att betala. Men nu kanske det är dags att be om naton.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror inte ryssarna har den kapaciteten, de har nog bombat så mycket de kan. Man försökte nog göra blixtanfall men mötte för stort motstånd.

De har inte bombat mycket alls. De borde ösa på rejält med bombflyg, attackflyg och artilleri för att få det hela snabbt överstökat. De verkar vilja vara återhållsamma och minimera förlusterna bland ukrsinsk trupp. Lite av en halvmessyr. Bättre att bara krossa och mosa hela skiten, hårt och snabbt.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Helt enig, Ryssland har givetvis toppmodern utrustning som står sig bra emot väst men mycket är fortfarande gammalt. Rysslandsfanatikerna vet oerhört lite om den faktiska ryska militären och dess tillgångar. Dessutom var det längesen man såg Ryska helikoptrar, Putin tvekar säkert mer än en gång efter att redan ha förlorat flertal ka-52 helikoptrar som har ett värde av 145 miljoner sek styck. Tror inte han anade att Ukraina hade sådan kapacitet. Givetvis är det inget Ukraina kan göra i längden förutom att orsaka maximal skada innan den reguljära armen kapitulerar.

Man använde just 200 helikoptrar för att säkra Gostomel flygplats...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robnaldo
Ja? Precis som jag skrev innan, i en geografisk del som är mer eller mindre obetydlig ur ett militärt perspektiv.

So what?
Tror du att lilla kräket Prutte å mycket som kan andas på en millimeter NATO territorium?
Tänk efter lite nu innan du svarar så får vi upp kvaliten här lite.
Citera
2022-02-25, 17:26
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kali3141
Vad som pekar för blodbad är att han skickat in hundarna nu, tjetjenerna och vi kommer få se krigsförbrytelser utan dess like. Internet kommer härjas av gorefilmer under lång tid framöver. Var väl närmast tjetjenerna som uppfann gore-film när de började filma halshuggningar under tjetjenienkriget.

Tror dom får det svårt att bedriva Gore krig med tanke på beslutsamhet hos ukrainska soldater. Man skall heller inte underskatta azov dom är en liten målmedveten grupp som tär på den ryska moralen
Citera
2022-02-25, 17:26
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chic
Ryssland är dock en federalistisk konstitutionell republik, Kina är en socalistisk republik, Iran är en teokratisk islamisk republik och Turkiet är också en republik. Ingen av dessa länder har ett diktatoriskt statsskick.

I Ryssland är det tillåtet att kritisera staten, du sätts varken i fängelse eller får böta så länge du inte bryter några lagar som att t.ex. demonstrera utan tillåtelse, vilket blev ännu mer strängt kring pandemin.
Detta är något som även Svenska myndigheter (tillsammans med flera andra västerländska länder) kräver om man vill demonstrera.
Att uppmana befolkningen att ta till våld mot regeringen för att störta den är något som straffas i alla länder i världen, det är inget unikt i Ryssland heller. Det kan alltid vara bra att ta reda på vad de som straffats har sagt eller gjort innan man börjar kritisera.

Jag måste säga att jag är väldigt förundrad och konfunderad över vissa användares mentalitet i denna tråd då väldigt många går hårt åt hur Putin styr Ryssland (om vi bortser från konflikten i Ukraina just nu) men verkar inte se eller vilja se likheterna med hur Sverige har styrts då de ofta berömmer Linde's uttalanden kring Ryssland.
Putin anklagas för att "kväsa oppositionen" men det finns dock en drös oppositionspartier som är aktiva och frodas. Det verkar som att okunniga personer har fastnat på Navalny och inte tror det finns andra oppositionella partier i landet.
Vad har man gjort i Sverige då jämförelsevis? Man har försökt utmåla SD som landets avskum under en lång tid, försökt stoppa deras representanter att stå på gatorna för att dela ut flyblad, tagit bort deras valsedlar vid val, häcklat de på "politiskt obundna och opartiska" SVT, hetsat till våld mot deras medlemmar i sociala medier osv.
Sverige har alltså gjort en hel del av de grejer som Putin anklagas för när det gäller "kväsande av opposition".
Två fel gör givetvis inte ett rätt, men det krävs en enorm portion av hyckleri och fräckhet att anklaga någon för något som man själv sysslar med.

Jag slutade läsa efter att du skrev att de inte är diktaturer.
Ingen av ovan nämnda länder har fria val under demokratiska former.

Det krävs mer än att land kallar sig för demokratiskt för att vara demokratiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in