Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-25, 17:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaha? Jag såg då inget pansar i den kilometervis långa militärkolonnen, som jag kan tänka mig, hade mått särskilt bra efter en attack med dom Svensk-Brittiska pansarskotten. Det där får du gärna förklara.

Pansarskott är inte ett revolutionerande vapen som kräver speciellt hög teknologi. För att använda dem måste man vara ganska nära till skillnad från Manpats/ Manpads som Stinger och Javelin vilket är målsökande robotar.
Citera
Medlem
tarek90s avatar
live på tik tok bombningar
https://vm.tiktok.com/ZMLkq6NE1/
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Så klart, men då får man räkna med att om man allierar sig med sin grannes värsta fiende så får man nog räkna med att man blir utsatt.

Du tror på allvar att USA hade accepterat att Ryssland iscensatte en kupp i Mexico, tillsatte en lydregim och började planerade för militärbaser + avancerade vapensystem?

Mexico hade förintats på en sekund.

Säkerhetspolitik.

Och så tillbaka till verkligheten. Inget land i världen varken har eller har haft några som helst planer på att anfalla Ryssland. Putins största skräck är att det ska sås ett frö av optimism i länderna runt Ryssland. Att man ska leva o må bra på helt andra premisser än de som Putin dikterar i Ryssland. Detta skulle skapa drömmar hos det ryska folket som går stick i stäv mot Putins planer. Allt sådant skall till varje pris kvävas i sin linda. Han är trots allt en diktator. En person som fängslar o lönnmördar meningsmotståndare. Han sätter sitt egna ego först. Vad ryska folket drömmer om intresserar inte honon ett dyft.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Synnerligen begränsade ryska framsteg vad jag kan se.
Alla nyckelstäder fortfarande under Ukrainsk kontroll.
Svinet Putin vill förhandla i Vit Ryssland?
Njae..detta går inte som smort för Ryssland inte...:-)

Går riktigt dåligt. Detta kriget är över och Ryssland kommer ha retrerar inom 48timmar.
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det enda i livet du kan vara säker på är döden. Barnamördaren V.Puttler kan ju skicka in ett par divisioner i Polen och se. Det kanske också gynnar hans bankkonton.

Det tänker han nog inte göra i första taget. Självklart är han högst irriterad över amerikanska soldaters närvaro i Polen och diverse vapensystems utplacering. Men Polen, Tjeckien och Ungern inledde sina NATO-medlemskapsprocesser i en tid då Sovjet och den Ryska Federationen som följde därefter var väldigt försvagade och kunde som bäst hytta med näven alternativt knyta handen fickan. Man har fått acceptera dessa medlemskap men tänker inte acceptera någon utökning och på den punkten kommer han inte att vika sig.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Här kan du se vad som händer precis minuterna innan pansarvagnen kör över civilisten. Det verkar som att pansarvagnen körde rakt in i ett bakhåll.

Varning för klippet förresten. Ser ut som en rätt ung person som ligger och kvider innan dom skottar av honom.

https://twitter.com/visegrad24/status/1497209471109681161?s=21

Om källan är sann eller inte vet jag ej. Men det ser iallafall ut som att det som händer i videon sker precis samtidigt och på exakt samma plats som pansarvagnen och civilisten.

Soldaten på marken kvider otroligt länge, efter ett tjugotal skott och handen rör sig fortsatt, var är blodet? Han borde läcka likt ett såll och vara stendöd.
Väldigt skumt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Gör det du, det är väl förmodligen "juden" som trollar i bakgrunden enligt folk som dig...

Nej, bara för att jag ställer mig skeptisk till siffror som en stat i krig(!!!) hävdar så betyder det inte att jag på något sätt ställer mig på Rysk sida. Fan, så många på den här sidan är så jävla dumma i huvudet. Man kan vara skeptisk till mycket information just nu eftersom alla sidor vinner på att sprida desinformation. Är du så jävla tappad att du tror att det bara går att vara svart eller vit i detta? Jösses, din clown.
Citera
2022-02-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
undrar vad ukrainas förluster ligger på

De bör rimligtvis vara markant större än Rysslands. Å andra sidan så har Ryssland sagt att de undviker att angripa trupp och fokuserar på militära installationer och infrastruktur.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Totalt 600 pansarfodon alltså? Och utöver det en massa lastbilar, kanoner och annat. Och nästan alltihop verkar ha bekämpats med javelin om man får tro twitter. Har dom något kvar att skjuta med då? Antar man en träffsannolikhet på 20% så har de förbrukat minst 4000 av sina pansarvärnsrobotar.

Vi får hoppas att nya är på ingång. Estland lovade. Och ev kommer ngt bra fr Sverige med. Har läst att försvarsmakten behövde på morgonen 120 lastbilar för att ransportera ngt fr Polen. Dessa fixades av privatpersoner på några timmar. Kan vara så att vapnet flyg till Polen nu och sen måste transporteras vidare.
Citera
Medlem
"Ryssland återupprepar sina hot Sverige och Finland, rapporterar den statliga nyhetsbyrån Ria.

Om Sverige och Finland går med i Nato kommer Ryssland tvingas att ” vidta åtgärder”, det säger landets utrikesdepartementet.

Utrikesdepartementets talesperson, Maria Zakharova, höll även en pressträff där Sverige hamnade i fokus, rapporterar Sky News.

– Sverige och Finland borde inte anpassa sin säkerhetspolitik efter andra länders demokratiska situationer. Om de närmar sig Nato kan de få allvarliga konsekvenser, både militärt och politiskt, säger Maria Zakharova."

https://ria.ru/20220225/nato-1775114040.html
Citera
Medlem
Fin-ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Wow den mongoliska apan hotar Sverige och Finland. Dessa förbaskade mongolpack borde deporteras från EU omgående!

https://twitter.com/i/status/1497224856265531394

Jag citerar @jon*y_b69 på Twitter: "I would recommend using the response from the hero of Snake Island..."

Kom då för helvete!
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Anklaga alltid offret för det du själv tänker göra mot det. Chabad Putin i ett nötskal.
Det är gemensamt för alla innan de attackerar ett land.

Tänk om vi hade lagt resurser på ett riktigt psykologiskt försvar i Sverige istället, en snabbkurs för alla medborgare i propagandans ABC....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in