2022-02-25, 17:06
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Njursjuke Oleg, 8 år, gammal fick somna in på sjukhuset i Sarni då ryssarna bruitit strömmen och hans dialys inte kunde utföras. När hans mamma Bohdana bär ut den lilla barnkroppen ofredas hon av hånskrattande ryska soldater.
Bohdana våldtas och Olegs kropp bränns upp.

Röda Armén visar upp sig från sin stoltaste sida.

Död åt Ryssland.

https://twitter.com/666_mancer/statu...21755596349442

Hur fan kan man lägga upp något på twitter??? Allt som inte gillas eller går i deras riktning censureras.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Jag flyttar till sommaren.
Good Ridance!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Och vad ska vi kalla dig? 😂😂 du verkar ju besatt av att hylla Putin.

Om du förstått att jag hyllar Putin har du inte hängt med, inte för att de andra har det heller iofs.

Låt oss övergå till händelserna.

Två dagar sedan bröt Zelensky diplomatiska relationerna med Ryssland. I morse ville han sätta sig ner och diskutera med Ryssland. Just nu uppmanar Putin den ukrainska armén att avsätta det han kallar för Kievs nazistiska regimen.
Citera
Medlem
Kommer vi se utlänningar resa till Ukraina för att visa solidaritet och strida för ukraina tro?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det handlar om vapen från 80-talet så de är inte så avancerade men jo, de har röjt upp rätt ordentligt. Ryssland har förlorat en avsevärd mängd av sin fungerande flygflotta. Ryska plan har ungefär 50-50 flygtid och underhållstid. Så när de flugit i 10 timmar måste de stå på marken och servas minst 10 timmar vilket betyder att de bara har en liten bråkdel av sina plan i flygbart skick varje timme.

Jaha? Jag såg då inget pansar i den kilometervis långa militärkolonnen, som jag kan tänka mig, hade mått särskilt bra efter en attack med dom Svensk-Brittiska pansarskotten. Det där får du gärna förklara.
Citera
2022-02-25, 17:07
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Nu har Ryssland tagit bron över till Kherson igen.

https://t.me/suspilnekherson/8445
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Är det din analys? Man pushar Ukraina för att närma sig NATO, när de väntade konsekvenserna av det blir verklighet lämnar man landet till sitt öde.

Det är inte smickrande för NATO.

Är det din analys? Inte smickrande för skurkstaten Ryssland.
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Han väljer såklart vilken tid som kommer att gälla för respektive land. Men baltstaterna har ju varit ryska ganska många gånger genom historien för att skapa ryskt Lebensraum dit man exporterat ryssar för att dominera respektive lands befolkning. Därför finns exakt samma argument som mot Ukraina för att invadera. Ryskspråkiga medborgare och historiskt ryska intressesfärer.

Man kan vända på det att säga att det vore ologiskt att INTE invadera baltstaterna.
Förutom allt annat så skulle han få betydligt större tillgång till Östersjökusten än Kaliningrad. Det har ju varit en historisk anledning.
Nu är de med i NATO men det vore ju en kul knäpp på näsan till USA och NATO att invadera för de skulle naturligtvis inte starta ett kärnvapenkrig för några ointressanta småstater vid Östersjön

Finland är lite mer långsökt men Karelen är ju redan en delrepublik i Ryska federationen och han hade nog helst velat ha minst den finska delen av Karelen. Och den lär han ju kunna ta ganska snabbt och lätt.

HAN tar ingenting. Han sitter fegt o gömmer sig medan oskyldiga offrar livet för hans agenda. Precis som Hitler. Jag förstår mycket väl vad han vill uppnå. Men endast en person med svår megalomani beter sig så.

Om Putin tog steget och gjorde Ryssland till en demokrati på riktigt. Slutade hota omvärlden och sökte politiska samarbeten med sin omvärld så som andra moderna demokratier så hade Ryssland blomstrat. Det finns INGENTING att vinna på att expandera Ryssland. Sovjetunionen var knappast en välmående och välfungerande stat. Fattigdom, svält, arbetslöshet.
Citera
Medlem
Nja jag är lite splittrad här och undrar om vi inte projekterar våra egna fantasier och demoner på ryssarna här. Reinfeldt tex som påstår att Putin är narcissist. Är nog mer en spegling av sig själv i Putin.

Jag hoppas verkligen Ryssland stannar med Ukraina och gör rätt för sig.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Länken borttagen, vad var det i filmen? Finns det en backup någonstans?

Länken är förmodligen borttagen för det var ren smörja han postade. Tro inte på allt du läser.
Citera
2022-02-25, 17:08
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Och vilket intresse har Kina och Indien av att vara del utav ett kärnvapenkrig?
Lättare att se till så att Putin försvinner.
Vi får först se hur kriget går. Bara för att media skriver att detta är slutet för Putin och att det i tråden skrivs om svinet i Kreml osv så behöver och är inget av det sant.
Ryssland kör kriget till sitt slut och han kommer att lägga under sig Ukraina. Han är sedan länge inne på Kievs gator.. Därefter kan vi tala.

Klart att soldater dör men Ukraina slaktas. Inse det.
Citera
2022-02-25, 17:09
Medlem
Hegamons avatar
Varför har ryssarna ihjäl så mycket civila? Titta bara här:

Någon som blir krigsskadad, både psykiskt och fysiskt. Brutalt:
https://twitter.com/search?q=%23Ukraine%20%23Russia

Civilpersoner som ligger mördade:

Kul att det åtminstone går att skämta mitt i eländet. En Ukrainsk soldat är rolig:

Ryssarna har skjutit på ett fartyg från NATO-land, ett rumänskt fartyg:
https://twitter.com/AlexKokcharov/st...82755557457925
Senast redigerad av Hegamon 2022-02-25 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in