2022-02-25, 17:04
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiruan
Som här i Sverige sedan 2015 lr?
Nä, som i Polen 1942.
Citera
2022-02-25, 17:04
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jag hejar på Ryssland till en viss del, har skrivit ett inlägg om det.

Jag också, förresten har ni heller inget hört från Moskva. Det är ju lönefredag men min lön har inte kommit ännu? Kan det vara något problem med överföringarna?
Citera
2022-02-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Jag också, förresten har ni heller inget hört från Moskva. Det är ju lönefredag men min lön har inte kommit ännu? Kan det vara något problem med överföringarna?

Läs mitt inlägg från förut, jag förklarar varför jag inte stödjer Ukraina o Nato
Citera
Medlem
Ukrainarna har bitit ifrån sig jävligt bra hittills. Sverige bör skicka varje Carl Gustav man har till landet. En död ryss i Ukraina är en mindre som hotar oss i Östersjön
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Putins ordval

Det radikala språkbruket är mycket oroväckande.

Här uttalar Putin vad han tycker om den ukrainska regeringen: ""dieser Bande von Drogenabhängigen und Neonazis, die sich in Kiew niedergelassen hat und das gesamte ukrainische Volk als Geisel genommen hat.""

Alltså: "detta kriminella gäng av missbrukare och nynazister som slagit sig ned i Kiev och håller hela det ukrainska folket som sin gisslan"

Är vi på väg rakt in i katastrofen?
- från en "militärteknisk operation, till en invasion, anfallskrig och kanske och ett blodbad och krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten!

Förra gången var vi naiva, men vi borde lärt oss av historien.

https://www.bild.de/news/ausland/new...93033596b1fa30
Citera
2022-02-25, 17:06
Medlem
I Kiev så fortsätter civila att beväpna sig med regimens utdelade automatvapen. Köerna är för långa så de utan någon erfarenhet skickas hem: https://twitter.com/vera_mironov/sta...33084504317952
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Helt rätt! Var beredd på en hel del skällsord utdelade mot dig. Det är icke önskvärt att ha en egen åsikt

Det är ju utöver vad som händer nu en jädrans massa material som snurrar runt på nätet från 2014-15.
Tycker att redditforumet: https://www.reddit.com/r/CombatFootage håller ganska hög nivå. Saker som är fejk eller liknande plockas ner ganska så direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja, ge inte Ryssland några som helst eftergifter och gör dig beredd på en helt ny värld som kan utlösa kärnvapenkrig för minsta lilla. Allt för att Sverige ska gå med i NATO för noll jävla vinning.

Så länge som det finns galna stater som vill starta ett kärnvapenkrig på grund av att de inte får lägga sig i andra länders säkerhetspolitik så ja, i ett sådant läge behövs NATO.
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Nej, ditt svenska socbidrag får du på måndag.
Citera
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Haft samma problem. Inget vidare. Är pro russia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Verkar också dom pansarvagnen som kör på bilen kan vara en ukrainsk Strela 10. Otroligt krångligt då båda sidor använder så snarlik utrustning

Här kan du se vad som händer precis minuterna innan pansarvagnen kör över civilisten. Det verkar som att pansarvagnen körde rakt in i ett bakhåll.

Varning för klippet förresten. Ser ut som en rätt ung person som ligger och kvider innan dom skottar av honom.

https://twitter.com/visegrad24/statu...109681161?s=21

Om källan är sann eller inte vet jag ej. Men det ser iallafall ut som att det som händer i videon sker precis samtidigt och på exakt samma plats som pansarvagnen och civilisten.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Oavsett, Norge gick med när rysshotet inte fanns. För Sveriges del är det helt försent.

Jag lyssnar och förstår ditt resonemang. Samtidigt är det absurt att Ryssland dikterar några som helst villkor för Sverige eller Finland. Funkar det också åt båda hållen, dvs om Sverige inte känner för att Ryssland drar ihop ett samarbete med Kina eller Nordkorea, kommer Ryssland att lyssna på oss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in