2022-02-25, 16:55
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Såg bilden i morse. An AS Val taken from a dead Russian soldier.

https://twitter.com/IAPonomarenko/st...78420920426496

Jag hoppas de låter kropparna ligga och ruttna där de faller så att efterkommande ryssar vet vad som väntar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ett bra exempel på varför man alltid ska vara kritisk till det man ser. Allting är inte alltid som det ser ut.

Dock funderar jag på vilken sida dessa fordon tillhör. Soldaten utanför fordonet ser ut att ha Ukrainas ljusa uniform.

Verkar också dom pansarvagnen som kör på bilen kan vara en ukrainsk Strela 10. Otroligt krångligt då båda sidor använder så snarlik utrustning.
Edit:
Kan ju också vara en rysk strela...
Senast redigerad av LortJohan 2022-02-25 kl. 17:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Ryssland och dess folk dra något gammalt över jävla nollor.

Snarare fjollor än nollor.
Den befolkning som tagit det mest up the ass i Europas historia.
En stor samling jättelosers.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Har jag sagt det eller din jävla horunge? Läs vad fan jag skriver.

Ja, tyvärr så kommer Ryssland på ett eller annat sätt rita om säkerhetsordningen. Det är oundvikligt.

Vårda ditt språk unge man!

Jag håller för övrigt inte med. Ryssland bör man inte ge några eftergifter till.
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Sverige budget för massinvandring är lika hög som Rysslands militärbudget.
Även om just flyktingar från just Ukraina förmodligen är välutbildade och kan jobba.

Det är inte muslimer i alla fall. Skall bli spännande att följa den framtida kampen mellan somalier och ukrainare i Stockholms förorter.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag har ingen aning om vad den där psykopaten vill. Min kommentar rör att du köper rakt av Putins förklaring att vi är ”säkra” så länge vi inte är med i Nato. Jag tycker det verkar vara precis tvärtom.
Må så vara, men vi kommer definitivt bli angripna om vi ansöker om NATO, vilket Kreml precis bekräftat. Jag väljer det säkra före det osäkra.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han har gått in enligt R2P, responsibility to protect. Den ryska befolkningen i Donetsk och Luhansk har genomlidit granat- och artilleribeskjutning under åtta år nu med eskalering sista veckorna.

Att du tar det faktumet för rysspropaganda betyder inte att det inte sker i verkligheten.

Han kommer nu att samla ihop krigsförbrytarna och nazister som erhållit stöd från väst under alla år.

Du får gärna försvara dem om du tycker de är oskyldiga. Ring Kreml och erbjud dina tjänster vetja!

Ta och väx upp nu för fan, igår spammade du tråden i oändlighet om att det inte handlade om en invasion, idag sitter du och försvarar krigsförbrytelser. Är du svagbegåvad eller?
Citera
2022-02-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Det sjuka med den videon är att snubben i bilen överlevde. Finns klipp på reddit där de drar ut honom.

Märkligt att ni dragit denna videon i flera sidor nu utan att notera att det saknas "Z" på själva fordonet.
Sedan i morse har jag sett i princip alla ryska fordon med "Z" på sidorna och fronten.

Vet inte hur ni kom fram till att just detta var ett ryskt? Dessutom har den STRELA på toppen. Vad gör ett anti-luftvärn fordon mitt i Kiev? Lite källkritik va?

Till och med i kommentarerna i klippet diskuteras det vem fordonet tillhör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Framryckningen verkar gå med snigelfart i skrivande stund.
Vi bör alla vara medvetna om att ryska svin dör för varje minut nu.
Jag tror bestämt det är dax att skåla för det.
Skål!

Ja, dessa svin börjar bli desperata. Oväntat hårt motstånd mot dessa pissråttor fr ukrainarnas sida! Nu gav brottslingen i Kreml, hoppas se honom i Haagtribunalen, order att beskjuta civila, för att skrämma folket och sätta tryck på kievstyre.
Detta är vidriga krigsbrott nu! GRAD beskjutning av Kharkiv.

https://twitter.com/Info53917080/sta...3D1120926.4560
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Det är alltså denna regim som orsakat massakern? Folkmord är väl kanske ett korrektare ord. Varför ville Washington vara delaktiga i detta?

För Washington har sedan 1991 velat ha en NATO ring runt Ryssland, med hjälp av gamla sovjetrepubliker. Ukraina är sista pusselbiten mer eller mindre.
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Såg det också, fan vad chockad han var. Hjärtskärande!
Tur att han inte körde Tesla..

Otroligt att han, i alla fall, var vid medvetande.
Citera
Medlem
När alla sanktioner är på plats så har Putin inget att förlora på att gå vidare i sin offensiv till andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in