2022-02-25, 16:28
Medlem
lifeabroads avatar
The Russian Ministry of Defense website is down. #Anonymous #Ukraine
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Går inte eftersom det är en farlig upptrappning.
Dra lärdom här Sverige.
Putin kan bara anfalla länder som icke är NATO medlemmar.

Har du missat att själva anledningen till att Ryssland (Putin eller ej, Ryssland hade troligtvis agerat likadant oavsett vem som är president som de flesta med någon förståelse för varför Ryssland gör det här inser) attackerar Ukraina är pga att de vill gå med i Nato, alliera sig med fienden och därmed, ur ryska ögon, utgöra ett stort hot mot deras lands säkerhet? En svensk ansökan om medlemsskap i Nato idag skulle öka risken för krig i Sverige mångfaldigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Går skitbra för dom som är utanför NATO, på riktigt.

Att kolla Ukraina utanför NATO är en lögn. T.om. NATO erkänner deras djupa samarbeten sedan 1991. Idioterna i Sthlm håller på göra samma sak.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_37750.htm

Hellre vara med i Nato än att behöva fundera på att kommunister ska invadera Sverige. För det har brunnit ordentligt i huvudet på Putin .
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Sverige borde gå med i NATO, hur länge ska vi vara 95 % säkra på att kavalleriet kommer?
Bästa chansen är att vi står utanför

Ni är så jävla pantade. Kreml gick precis ut med att de kommer vidta åtgärder den sekunden sverige skickar en formell ansökan. Gotland kommer tas för att hålla den som gisslan i syfte att förhindra att sverige går med i nato, då de kan hota med kärnvapen i syfte att ”försvara ryskt territorum”. Som man gjort med Krim i syfte att hindra ukraina från att gå med i nato
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Frågan är snarare vad vi ska göra utan NATO?
Ja, vad skulle vi ha gjort utan krigen i Afghanistan, Irak, Syrien, Yugoslavien, Serbien och nu Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Putin har sina typer av värderingar. De kanske är odemokratiska och har andra nackdelar men att beskriva honom som sinnessjuk är fel och visar på dålig analys.

Jag kallar honom inte sinnessjuk om du läser vad jag skrev.

Men om du gillar diktatur och tycker det känns ok att kalla en annan president för drogberoende nazist.

Då har vi bara två olika åsikter och det är ju tack och lov fortfarande tillåtet här,
än så länge iallafall..
Citera
Medlem
Är det någon som är insatt i vapen och så och kan säga.

Vad kostar det att ex dra iväg en Tochka-U missil?
Vad kostar en missil från en Robot 57?
Vad kostar det att dra av missiler från ett stridsplan?

Inget exakt, men är varje attack - vartenda skott svindyrt?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Du måste förstå att när alla demokratiers ledare i hela världen samarbetar med och vill hjälpa president Zelensky så ringer den instabile Putins vilda påståenden ganska tomt.

Putin verkar nu stå inför att hans tillgångar blir frusna världen över och eftersom det han gjort mot Ukraina räknas som krigsbrott enligt internationell rätt så blir det nog i bästa fall finkan för honom framöver. Alternativt att den närmsta kretsen i Kreml "tar hand om problemet".
Du menar att Zelensky är stabil?:

(FB) Zelensky: Sverige har skickat vapen till oss - inrikes- och utrikespolitiska följder?

Oki doki!

Inga pengar ens i indexfonder för dig!
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnokigaSnoken
Helt normalt att Gripen flyger är det väl ändå inte. Men visst, du har väl större kuk än mig.

Det är inte alls konstigt. De flyger titt som tätt.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Jo kan engelska rätt hyggligt faktiskt!

Finns ingen anledning att titta på ryska propagandacentraler!

Varför bli trollad i onödan!

Jag blir trollad hela tiden av Aftonbladet men jag tvingar mig själv försöka se saker ur olika synvinklar. Man måste utmana sig själv intellektuellt annars blir man som dig och det vill man förstås inte.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Vitaly Skakun is a hero after sacrificing his life to blow up the Henichesky Bridge. The bridge was mined but a Russian column was advancing and there was no time to detonate it remotely. Skakun radioed his unit and told them he would do it manually, saying goodbye.
https://www.reddit.com/r/Damnthatsin...crificing_his/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Hahaha och deras egna då? Måste vara mångdubbelt så många om de har mage att skriva att ryssarna förlorat sådär mycket. Tror nog de skriver in sina egna förluster som ryssarnas..

Jag tror faktiskt Ukrainas förluster är mindre trots att jag personligen förutspådde mycket större. Mest med tanke på vilken typ av trupper som rullat in. Från videor tidigare så var det vara IFVs och APCs från äldre modeller, pansarfordon av sämsta klass som kan trasas sönder av allt Ukraina har att erbjuda. Tror fortfarande Ryssland vinner den här konflikten, då dom verkar ha sparat allt sitt bästa, men att Ryssland offrar sin befolkning på detta sätt säger en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in