2022-02-25, 14:28
Medlem
Är det bra publicitet för oss att få en tack-tweet i detta läge? Inte värst, tänker jag..
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Menar han Mykolaivka? Nikolaevka ligger i Bulgarien. Och vilka är LDR? Luhansk Peoples Republic's arme förkortas LPR eller LNR.

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D...9B%D0%9D%D0%A0
https://en.wikipedia.org/wiki/Russia...rces_in_Donbas
Tack, uppdaterade inlägget.
Citera
Medlem
Ryska styrkor har nått Kiev
Ryska styrkor omringar staden från alla håll!
Citera
Medlem
Jocko willink (navy seal) krigade i i iraq förklarar hur krig går till till er COD skadade svenskar...kom in i verkligheten.
Citera
2022-02-25, 14:29
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Flyr han med transpondern på tror du?

Menar du att han flyger med den av för risk att NATO styrkor och annat kan beskjuta?
Citera
Medlem
Varför vill inget land hjälpa ukraina militärt? Tex usa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Har man inte hittat massförstörelsevapen har man alltså gått in i landet på fel grunder. Det är vad som gäller fram till idag 2022 snart nästan 20 år senare. Förstår du det eller ska jag behöva ta det bildligt också? Dessutom hade man aldrig något stöd bland FN att gå in i Irak som ställde sig väldigt frågandes till på vilka grunder man gick in.

Saddam avskydde al-Qaida och hade en massa problem med dessa så även där har du ju fel. De som begick 9/11 hade mestadels av sina baser i Afghanistan men även i vissa ställen runtom i Saudiarabien. Dumma fanskap, nu orkar jag inte rätta dig något mer så du får fortsätta tramsa med någon annan.

Nä, man gick ju in för att hindra saddam från att ha massförstörelsvapen, befria folket (han var ju en diktator tilltrotts) och stoppa hans samrör med terrorister. något som de gjorde tillsamans med ytterligare ett antal nationer.

Men FN sanktionerat var det ju inte, precis som Putin "fredsbevarande" styrkot.

Det jag saknar i liknelsen är ju ett avtal som säger att USA i utbyte mot x lovar att inte ingripa med militära medel i Irak.

för det är den stora skillnaden. ryssland har ju förbundit sig att till att inte innvardera ukraina, och putin har ju inte återbördat de kärnvapen som var rysslands motkrav.....

Tills dess är det ju inte "samma"
Citera
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Facebook tillåter nu temporärt Ukrainska Azov battaljonens nazist propaganda.
Men Azov får gortfarande inte rekrytera soldater via Facebook.
Enligt wikipedia är A3OB redan ”avnazifierat”.
Citat:
”The Azov Battalion has its roots in a group of Ultras of FC Metalist Kharkiv named "Sect 82" (1982 is the year of the founding of the group). "Sect 82" was (at least until September 2013) allied with FC Spartak Moscow Ultras.

...

”In September 2014, the Azov battalion was expanded from a battalion to a regiment and enrolled into the National Guard of Ukraine. At this time, the unit worked to de-politicize itself: its far-right leadership left and founded the National Corps political party, which works with its associated activist organization, Azov Civil Corps.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det viktigaste är ett totalförbud för handel med ryska personer och företag.
Varje dag som går utan att detta införs är en stor skam för USA.

Ja, USA önskar förstås att Ryssland och övriga Europa inte har något utbyte. Det är ju detta som är USAs mål, att vi skall hamna helt i händerna på Pentagon.

Ukraina är bara ett verktyg för USAs strävanden och EU sväljer skiten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
När dessa tre länder bestämde sig för att bli medlemmar i NATO, och innan de blev medlemmar. Nu när de redan är medlemmar av NATO så har de inte rätt att göra det längre, eftersom det sannolikt blir världskrig då och det är fel att starta världskrig.

Men som jag förklarade så tycker jag att Ryssland förlorar rätten att anfalla Ukraina, även om Ukraina försöker bli medlemmar i NATO, om Ryssland har provocerat Ukraina till att vilja bli medlem i NATO.
Och det vet jag inte om Ryssland har gjort, och därför vet jag inte vem som gör rätt och vem som gör fel i den här konflikten.

Och hur som helst så vill jag att det ska bli upphör från båda sidor så snart som möjligt, gärna innan helgen, och att de förhandlar om fred och om att bli vänner med varandra, istället för att vara fiender och istället för att alliera sig med varandras fiender.
Det är bättre för fredens skull att både Ukraina, Estland, Lettland och Litauen, allierar sig militärt med Ryssland som är deras grannland, än med tex USA som inte är deras grannland.
Kan man verkligen vara bensäker på att NATO faktiskt sätter hårt mot hårt i en konflikt utspelad i Europa? Nato-medlem eller ej? Spontant känns det som att Putin sitter på väldigt bra kort om det nu är en återgång till Storryssland (i landmassa) under hans livstid som är målet. Går Putin in i baltikum finns egentligen bara två alternativ, antingen hårt mot hårt, vilket troligen eskalerat till kärnvapenkrig och massivt lidande för alla, eller att NATO förlorar all form av trovädighet som Allians och sedermera löses upp.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ryska styrkor har nått Kiev
Ryska styrkor omringar staden från alla håll!

Japp, snart flyr juntaledaren om han kan!

Eller så slutar han sina dagar som Adolf gjorde, i en bunker..
Citera
2022-02-25, 14:30
Medlem
MOLDAVISKT TANKFARTYG TRÄFFAT AV MISSIL

Moldaviska myndigheter uppger att ett av landets tankfartyg träffats av en missil nära den ukrainska hamnen i Odessa, rapporterar Sky News som hänvisar till Moldavisk nyhetsbyrå. Två ur besättningen ska vara allvarligt skadade.

Källa expressen.

Nu har putler angripit Nato .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in