2022-02-25, 13:38
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du har missförstått. Det är inte terrorister som försvarar sitt land med alla till buds stående medel. De är frihetliga hjältar i likhet med norska frihetskämparna under WW2.

Nja inte enbart. De som skyddade yttersta ringarna av Kiev var Ukrainska fascister och Nazister. Ukrainska soldater gav upp.

Det som nu händer i centrala Kiev där Ukrainska regeringen delar ut vapen till civila som ska försvara städerna kommer sluta i blodbad. Detta måste upphöra nu.
Citera
2022-02-25, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Det sjuka är att folk vandrar hur lugnt som helst på gatan när flyglarmet tjuter för fullt.
Man blir väl van efter ett tag, andra inser inte allvaret. Krig påverkar psyket på många sätt man inte kan ana.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Varför skulle de inte kunna vara 3 om man fick i uppdrag att ta sig in och sabotera? Brukar inte sabotage vara något som specialförband ala Spetsnaz har specifik utbildning för att utföra? Jag har dålig koll.

Han påstod att Spetsnaz är helt kassa och nu är det game-over för Ryssland. För att några Spetsnaz har dött? Det är en enorm delorganisation i Rysslands militär så givetvis betyder detta _ingenting_ för hur invasionen går framöver. Det var snarare det jag menade.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Sverige stöttar med AT4 tro? Isf är ryssarna heelt körda i luften, ser iaf lovande ur
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forthenord
Vart????

https://twitter.com/Fconegundes/status/1497158246821474310
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Uttalanden från Ukrainas president. Han har officiellt erbjudit Ryssland fred genom eftergifter att ge upp Nato-planerna.
Tack, källa?
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
De har väl allmän värnplikt? Precis samma hade gällt i Sverige för 20-30 år sedan.

Precis samma skulle gälla i Sverige om vi anfölls. Med skillnaden att även kvinnor skulle innefattas i förbudet att lämna. Så är det i krig. Kämpa och dö....eller bara dö.
Citera
Medlem
Trndsttrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Länk, var kollar du ?

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=HIPNVm6lNfM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
det är över snart.. eller ja om ett tag iaf! bara nato och usa lägger sig i för mycket.. Men kina och Taiwan är oroväckande.. stödjer ryssland detta?

Det är nog inte över på länge....

Ryssland säger nog varken bu eller bä om Taiwan.
Taiwan är väl Kinas Ukraina... Allt kan hända.

Putin är såklart ett as. Men reaktionerna i Väst är ju äckligt skenheliga.

När Putin beter sig som en vanlig amerikansk president (övervåld preventiv krigsföring osv) blir det ett jävla liv. Krokodiltårar överallt.

Putin gör inget värre än USA och allierade gjort de senaste 20 åren.

Rent av tekniskt agerar Putin som Väst brukar göra.

Han vill dominera politiskt i Ukraina.
Han vill sätta in marionetter och mörda och tortera besvärliga människor.

Sånt som jänkarna också är duktiga på.

Stormaktsledare är svin.

Invasionen av Ukraina gör inte Putin till ett ovanligt svin. Han är bara ett svin bland andra....
Citera
2022-02-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Jag håller med, så uppenbara lögner och så uppenbart skitsnack. Jag hade förväntat mig betydligt mer utstuderade påverkningskampanjer än detta. Pinsamt genomskinligt. Ukrainas president är för fan nästan halvjude

Blir så irriterad, vet inte varför. De lägger upp sändningen som att den skulle vara lokal/icke ryss och bara matar på. Nu har de visat grejor med BoJo som är ett ihop klipp och försökte få det att se ut som att det var ett tal han höll.....

Detta går ju folk på, det är ju därför de gör det, men jag blir ändå så förbannad, haha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Kunde inte sagt det bättre själv. Jag har sagt det flertalet gånger förut. Ryssland är inte vår vän. Men det betyder inte att USA heller är vår vän. USA håller Europa under gisslan med sina vidriga geopolitiska ambitioner. Vi är förlorarna och dom vidriga murikanerna är vinnarna långt bort från våra gränser. Man blir äcklad.
Som Henry Kissinger sa "it may be dangerous to be America's enemy, but to be America's friend is fatal."
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Ukrainska trupperna på ön var väldigt fula i munnen - till en början.

https://www.youtube.com/watch?v=_pOLc5QLYTs

Dessvärre fick 13 ukrainska soldater sätta livet till innan resten äntligen tog sitt förnuft till fånga och gav upp.

Citat:
Russia comments on capture of Ukraine’s Black Sea island outpost

The Russian military has taken prisoner 82 Ukrainian troops who were deployed on Snake Island in the Black Sea, the Russian defense ministry claimed on Friday. They “laid down arms” and will be set free after pledging not to take part in military action against Russia, ministry spokesman Igor Konashenkov said
https://www.rt.com/russia/550603-snake-island-border-guards/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in