2022-02-25, 13:37
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Mycket intensivare flyglarm nu än innan betyder det att ryssen är nära nu?
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
RT är sådan jävla propagande.

Sätter en vit kille, med väldigt amerikanskt utseende / uttal som snackar ryss propaganda.

"Putin vill bara de-nazifiera ukraina, vilket jaghåller med om är helt rätt"

"USA låtsas bara om att vilja ha diplomati, de de skickar vapen till Ukrainas nazister"

"Vi har sett flera pansarvagnar med hakkors flaggor hängades på som stdier för ukraina"

Herre min jävla gud, HUR, HUR kan folk köpa detta.

Jag håller med, så uppenbara lögner och så uppenbart skitsnack. Jag hade förväntat mig betydligt mer utstuderade påverkningskampanjer än detta. Pinsamt genomskinligt. Ukrainas president är för fan nästan halvjude
Citera
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia

Citat:
Ursprungligen postat av Fjollan33
Flyglarmen går i Kiev. Nu smäller det snart.

Kritiskt läge. Tyder på att Ryssland är väldigt nära nu.
Citera
2022-02-25, 13:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
De har väl allmän värnplikt? Precis samma hade gällt i Sverige för 20-30 år sedan.
Det gäller fortfarande i Sverige. Alla mellan 18-70 år har totalförsvarsplikt enligt lag.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-19941809-om-totalforsvarsplikt_sfs-1994-1809
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia

Länk, var kollar du ?
Citera
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Ryssland kommer till slut vinna genom att slakta sitt broderfolk, de kommer mörda och avrätta varenda människa som inte viker sig för nazi Putin.

Natzi Putin??? Kommunist Putin är väl det enda rätta ordet
Citera
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad baserar du det på?
Det är precis vad Ryssland vill att du ska tro.

Uttalanden från Ukrainas president. Han har officiellt erbjudit Ryssland fred genom eftergifter att ge upp Nato-planerna.
Citera
Medlem
När fan ska världen gå in och stoppa Ryssland och helst av allt begrava Putin 2 meter ner i backen. hur fan kan världen tillåta att detta händer
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ja, för Spetsnaz består säkert av tre personer...
Varför skulle de inte kunna vara 3 om man fick i uppdrag att ta sig in och sabotera? Brukar inte sabotage vara något som specialförband ala Spetsnaz har specifik utbildning för att utföra? Jag har dålig koll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ukraina ligger riktigt illa till nu.

Nope. Det är inte trupp som är problemet.

Det är avsaknaden av utrustning, GRG pansarskott stridsvagnar etc som är problemet.
Citera
Medlem
Det sjuka är att folk vandrar hur lugnt som helst på gatan när flyglarmet tjuter för fullt.
Citera
Medlem
barkies avatar
Gav man inte upp om mänskligheten under covid gör man det nu.

"spetznaz utslagna"

"Ukraina slaktar ryssen"

"Ryssland kan inte ta Kiev".

"Ryssland vill förhandla."

Ryssland har varit öppna för förhandling hela tiden så länge Ukraina hissar vit flagg. Ukraina har varit öppna med idag att de är öppna för samtal med Ryssland.

Ryssland har inte ens påbörjat någon attack att orda om. De har inte ens skickat in något av värde öht. Skulle Ryssland vilja ta över Ukraina skulle det vara över inom en vecka.

Vet inte vilken jävla fantasivärld folk lever i.

Intressant att Ukrainas judiske president (styrd av USA) har tid att sitta ner med Sean Penn och filma en dokumentär, mitt under "brinnande invasion".

Är väl bra propaganda material man samlar. Bara från den Ukraina och västs sida. Snart på Netflix.

Nej Ryssland dödar inte barn och kvinnor. Ukrainare har dock dödat ryssar i några årtionden nu för skojs skull.

NATO med USA i spetsen har systematiskt avancerat de senaste 30 åren och är nu ett enormt hot mot Ryssland.

Man har val att inte diskutera eller förhandla med ryssarna utan bara provocera och komma med löjliga utlägg.

För en normal, icke-sinnessjuk människa som kan sin politik och historia så är detta arrangerat och provocerat av USA.

Utan krig faller USA. Slå upp ordet inflation. Se över USAS ekonomi och pengatryckande. Se hur de agerat senaste 80 åren.

Hur jävla svårt ska det vara? Seriöst?

Jämför narrativen när USA gick in i Syrien, Irak eller Libyen från medias sida. De är hjältarna där. Det är så uppenbart styrt och kontrollerat. Hoppas genuint på ett världskrig.

Det handlar nu om framtiden för våra barn. Ett krig om sanningen.

Jo jag vet. Putin invaderar Ukraina. Pluttlin är ond. Pruttin är Hitler. Putin vill skapa Sovjet igen.

Och ni är så jävla korkade att ni går på precis allting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in