Citat:
Ursprungligen postat av
H.Badger
Hur stor är exponeringen mot Ryssland? Du skrev att dom hade verksamhet där, men det nämns även bland annat Tyskland som marknad på deras hemsida. Är det värt att försöka bottenfiska nu när den har rasat 40% på en månad?
EDIT: Såg nu att Tyskland fortfarande inte generar vinst men att det är en marknad som bearbetas och växer, positivt resultat väntas efter 2022.
Rysslandsdelen är extremt viktig och exponeringen är stor. Ferronordic är ett helt annat företag utan Ryssland, I procent skulle jag säga 75% mindre
Din gissning är nog lika bra som min hur det blir med den ryska delen. Ryssland är enormt stort till ytan, så om det inte blir tvång som gör att företaget måste stänga sin verksamhet. Så tror inte jag att påverkan kommer vara jättestor.
Får de fortsätta sin verksamhet i Ryssland så är de extremt billiga. Men som du kanske kan se så är inte jag något vidare på att bedöma politikers nycker. Du bör vänta in och se vad för slags sanktioner som blir resultatet av Putins galenskap. Jag tror de kommer fortsätta vara "billiga" ett tag framöver
I länken kan du se var de har sina filialer
https://ferronordic.ru/contacts/