2022-02-25, 13:13
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Många kallar honom vår tids Hitler. Det är en mycket bra beskrivning som kanske kan få lite fler att vakna.

Våre egna medier inte objektiva ? Du är en foliehatt.
Självklart finns det många journalister i Sverige som är färgade men det finns en mångfald och en stor vilja bland de flesta att vara objektiva.

Kära hjärtanens! Jag visste inte att det fortfarande fanns folk i det här landet som på allvar trodde att vår mainstream media är objektiv. Dock respekterar jag din åsikt.
Sen rekommenderar jag inte att du använder "foliehatt" då sådana uttryck ofta används av människor som inte längre besitter argument eller viljan att fortsätta argumentera någonting seriöst då det i princip kan räknas som ad hominem.

Vad innebär "många"? Menar du folk som ogillar Ryssland och västerländska medier? Givetvis. Fråga i andra delar av världen och du får du ett helt annat svar.
Om du vaknade upp en dag och "många" (som du skriver) började påstå att världen är platt, skulle du då tro på det blint?
Problemet är att det pågår ett försök att polarisera världen där ena sidan leds av självutnämnda världspolisen USA som beslutat sig att Monroe-doktrinen ska gälla hela planeten och på andra sidan har du alla som inte vill underkuva sig.
Det är därför t.ex. Putin jämförs med Hitler och utmålas som en 100% onding.
Det enda jag har märkt av som har en gnutta gemensamt med Hitler är väl ändå att han använde argumentet att han ville skydda etniska tyskar och tysktalande i grannländerna och därför annexerade några regioner strax innan andra världskriget. Det är ju lite vad Putin har gjort i Donbass/Lughansk.

Annars är ju allt annorlunda, och dessutom hatar Ryssen nazister och nazism. Post-Maidan regeringen i Kiev har dock tillåtit swastikor och hyllat nazi-kollaboratörer från andra världskriget. Så jag finner det lite ironiskt att du väljer att kalla Putin för Hitler medans du är helt tyst om regeringen i Kiev.
Citera
2022-02-25, 13:13
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Alla på radion snackar bara om att kriget beror på att Putin anser att Ukraina historiskt sätt tillhör Ryssland, men knapp ett ord om att Ryssland reagera på Nato-expansionen.
Jag fördömer självklart Putin för det som han gjort, men reagerar på hur media försöker undvika orsakerna.
Ja, det är lite märkligt faktiskt.

Märkligt är också Västs och Natos agerande med att försöka etablera Nato i Rysslands absoluta närhet, så att till och med Rysslands flottbas på Krim skulle hotas. Trodde de att Ryssland inte skulle reagera på det? Särskilt med en sån som Putin vid makten. Naivt i så fall.

Och inte heller verkar Väst ha någon plan att hantera den uppkomna situationen, utom fler sanktioner som slår lika hårt på Väst som på Ryssland.
Citera
2022-02-25, 13:14
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Den kan du enkelt lägga på efteråt om de ens gjort mer än att "cropa" videon i kanterna.

Klart man alltid kan efterbehandla, men att få till den skakiga/fladdriga mobilkänslan som från en 3-4 år gammal midrange-telefon. :O

Tror klippet är autentiskt.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
"I ett samtal med Xi Jinping säger Rysslands president Vladimir Putin att han är redo att förhandla med Ukraina på "en hög nivå", rapporterar den ryska nyhetsbyrån Ria."
.

Ska bli mycket intressant att se om Kina och Indien smutsar ner sina ansikten genom att stödja Ryssland i konflikten.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Verkar som att Ukrainas centrala regering är beredd på att ge upp nu.
Vad baserar du det på?
Det är precis vad Ryssland vill att du ska tro.
Citera
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Jag har ingen aning om var de tjetjeniska horderna befinner sig just nu, mer än att dom precis har landat i Ukraina.

Men jag skulle vara rädd om jag va Zelensky. Dom här tjetjenerna don't give a FUCK om hur du känner.

putin har garanterat matat tjetjenierna med massa skitsnack om hur zelensky hatar muslimer osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Det kommer definitivt utan tvekan, med tanke på vad vi sett hittills, ske på den ryska befolkningens bekostnad: Oligarker och Vladikill Putlers korrupta inre krets roffar åt sig allt. Skyller på USA.

Problemet för oligarkerna är väl risken att de inte kommer kunna ha kul för sina pengar. Putin har väl börjat upptäcka det. Han lär aldrig kunna gå i pension. Då vet han att han blir dödad, fängslad eller husarrest.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Ryssland ljuger och censurerar konstant samtidigt som Väst har avslöjat deras lögner gång på gång.

Putain är en feg mytoman.

Studio Ett hade en person som sa att det inte fanns något stöd för Putin i Ryssland, 0% stöd från befolkningen. Han var upprörd över att någon kunde påstå detta.
Citera
2022-02-25, 13:15
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ska bli mycket intressant att se om Kina och Indien smutsar ner sina ansikten genom att stödja Ryssland i konflikten.
Kina har redan smutsat ner sig rejält.
Citera
2022-02-25, 13:16
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Är det verkligen orimligt att kräva att man lär sig landets språk?
Vi debatterar samma sak i Sverige nu ang. krav på att alla måste lära sig svenska.

Sedan är det en enorm skillnad på detta och påståendet att ryska språket är förbjudet. Det stämmer ju inte alls.
Förstår du verkligen inte? Ingen skjuter folk på gatan för att de pratar ryska. Men om man inför en diskrimerande lag så här utan vidare, på en dag, så innebär det enorma problem för (här gissar jag lite) 30% av landets invånare. Som jag skrev ovan: många duktiga läkare och andra fick sluta. Det var inte utan anledning som lagen fått kritik av FN och EU.
Det var uttryck för nationalism av regimens sida, inget mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så är det... Ryssland har ingen egen väg att gå, och slickar fortfarande såren efter kommunismen (troligen historiens sämsta statsskick tillsammans med teokrati). Det finns ännu inget förtroende för Ryssland i Väst.

Det är en politisk invalid.

Invasionen av Ukraina bygger på ett feltänk. Ryssen tror att det finns en autonom, egen väg och man är starkare än vad man är. Självbilden är helt skruvad.

Det enda man gör, är att fördröja sig egen utveckling.

det är över snart.. eller ja om ett tag iaf! bara nato och usa lägger sig i för mycket.. Men kina och Taiwan är oroväckande.. stödjer ryssland detta?
Citera
Bannlyst
Zelensky vill tala med Putin!

Men vill Putin tala med Zelensky?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in