2022-02-25, 12:57
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
kallas samvete... " Fan! dethär vart inte så bra"
Även om putin drar sig tillbaka. Så hoppas jag avståndstagandet och alla sanktioner ligger kvar minst 20 år.
För att statuera exempel på att man inte kränker andra länder. Alternativt om Ryssland kompenserar Ukraina med typ 2000 miljarder dollar eller liknande så det känns bra för Ukraina igen.
Citera
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Självklart inte. Ingen här i tråden kan säga vad som faktiskt händer. INGEN! I det här läget gör man klokt i att sitta still i båten och betrakta både västerländsk och rysk propaganda som skitsnack.

Skönt att se fler vettiga personer här inne. På tok för många med tunnelseende och bristande objektiv förmåga.
Man brukar säga att sanningen oftast är någonstans i mitten.
Så läs lite västerländsk media och läs lite rysk media, försök sedan skaffa er en egen uppfattning med det i åtanke.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Du ville ju att Ryssland bara skulle erövra Donbas. Men du stödjer fortfarande Putin fast han anfaller hela Ukraina?
Ryssland har ingen intention att ockupera Ukraina vad jag har hört.

Om du går tillbaka till mina tidigare inlägg har jag sagt detta.

Att det finns en möjlighet att Ryssland beslutar sig för att slå ut Ukrainas försvar. Jag tror jag nämnde en massiv attack med stand-off vapen i första hand.

Nu tog Putin i så det knakade och det snabbt och oväntat.

Nej, jag hattar krig och hade hoppats på en fredlig lösning. Ukraina att följa Minskavtalet och Tyskland och Frankrike sätta sina åsikter om medlemskap till Ukraina på pränt.

Men så blev det inte tyvärr.

Men jag kan nästan garantera att Ryssland inte ämnar ockupera landet. Har Zelensky tur och spelar sina kort rätt blir han säkert kvar tror jag
Citera
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så lät det i Irak också.
Det var "game over" och champagne..
Då hade kriget knappt börjat.
Och amerikanerna blev kvar i 20 år.
Avnalet fördelar år 2022 är exakt 0.

Ingen vet hur Ukrainakrisen slutar.

Alldeles för tidigt att säga nåt definitivt.

Exakt så!
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är naivt att tro att hela världen är emot Putin och Ryssland.

Hela västvärlden, ja.

Naturligtvis har med sig sina goa kompisar, Lukashenko, Ebrahim Raisi och Kim Jong-un.
Med sådana kompisar behöver man inga fiender.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Pinsamt. Men förväntar mig inte något seriöst från okrajna, de är verkligen Europas somalier trots allt.

Haha, nä. Alla vet ju att ryssarna luktar lika illa som somalier och är lika extremistiska och krigsglada som somalierna.
Citera
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Zelenskyj redo sedan igår att inte gå vidare med NATO-planer enligt vissa källor och han gråter över utebliven hjälp från NATO. — men har han sovit vad gäller NATO? NATO-medlemmarna Turkiet och Grekland i krigsliknande tillstånd sedan lång närtid tillbaka, för att inte tala om Cypern-frågan, och vad har NATO gjort åt saken (med tanke på att medlemmar inte får angripa varandra)? Naivt av honom eller så är han lika ”patriotisk” som mångmiljardären Porosjenko som hade megabusiness med choklad- och godis med Ryssland samtidigt som han förstte sitt land i krig med Ryssland — och vanliga ukrainare fick lida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Pinsamt. Men förväntar mig inte något seriöst från okrajna, de är verkligen Europas somalier trots allt.

DCS 2.7 med Cloudspaketet HHAHA
Citera
2022-02-25, 12:58
Medlem
Enligt Estlands underrättelsetjänst står Ukraina upp väldigt bra och att man kommer bistå med vapen. Källa aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRubixCube
https://www.youtube.com/watch?v=TZW2EwOmOLY

Vad säger du om denna då?

Att du saknar förmåga att tänka och formulera dina egna åsikter till den nivå att du måste erbjuda mig någon annas åsikter.... 2h+ timmar av dem dessutom...

Citat:
Så med din logik är det objektivt att alla hänvisar till samma källa?
Ja, det vore oroväckande om varje händelse hade 100+ "sanna" källa. många gånger är det 1 elelr två som i realtid kan återge ett förlopp i form av 1hands uppgifter.

Citat:
Du kanske har missuppfattat vad ordet "objektiv" betyder.

Nejdå.

Citat:
Jag påstår inte att Ryssland är någon "knight in shining armour", men att svälja allt västerländsk media med hull och hår lär ju knappast bidra till en logisk slutsats.

Det beror på om du har fårmågan att ta in information, tänka och dra din egen slutsats.
Citat:
USA har pengar investerade i att Ukraina fortsätter på inslagen väg, eller tror du på allvar ett gäng skolpojkar med träpåkar lyckades destabilisera ett helt land?

jag föreslår att du håller dig till youtubekids.

Citat:
Du ska nog ge youtube-klippet jag länka en chans och göra det som är naturligt för en individ som prioriterar sanning före sin egen stolthet, för oftast är det där skon brukar klämma... Fåren avskyr att erkänna sig grundlurad och tar till alla medel för att förstärka sin världsbild. Är det av rädsla för att informationen är sann? Finns ju ingen anledning att reagera så om det är ren rappakalja.

The real purpose of our life, of all human life, is to do good. And the only way to do good is to find the biggest burden you can carry, and then carry it.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Men kommer man öht kunna lita på det som Ryssland säger numera? Efter all jävla lögner pre invasionen.

Jag kanske är lite äldre än dig men jag slutade lita på ryska staten efter Kursk år 2000.
Citera
Bannlyst
Nu kommer dödsstöten. Tjetjeniska specialstyrkor. Ser ut att vara över 1000 iallafall.

https://twitter.com/ASBMilitary/stat...rLTLL6j4A&s=19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in