2022-02-25, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Det är ju en krigsförklaring mot Tyskland

Njaa, beror ju på hur man ser det. Man får väl stötta Tyskland med LNG-gas eller vad som helst. Men att stoppa Ryssland export av gas bör ske.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Mer behöver göras men vad är alternativet? Ska NATO gå head to head med Ryssland när de redan indirekt hotat med kärnvapen? Låter smart hörre du

Kommer ändå för eller senare när Ryssarna attackerar Polen. Lika bra det sker nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tycker NATO borde gå till motangrepp, Putin hotar hela Europas/NATOs säkerhetsläge. Med det sagt så tycker jag att kraftigare sanktioner är på sin plats.

är det inte risk att ett världskrig med kärnvapen påverkar miljön?

men inflationen skulle nog avta och det skulle inte bli några räntehöjningar i närtid
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Nej, han hette Petain men regeringen hade sitt säte i staden Vichy. Bra att rätta folk och så har du själv inte en aning om vad du snackar om.

Tack! Alltid något att lära sig av FLASHBACK!
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Nja, snarare är USA låst av att det är oerhört vanskligt att två kärnvapenmakter går i aktivt krig mot varandra.
Det tror jag inte. USA och Sovjet har varit på varsin sida i såväl Koreakriget och Vietnamkriget. Varför tror du att dom ska använda kärnvapen?
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Jag tycker NATO borde gå till motangrepp, Putin hotar hela Europas/NATOs säkerhetsläge. Med det sagt så tycker jag att kraftigare sanktioner är på sin plats.

Man pratade om det strängaste sanktioner som någonsin enförts mot ett enskilt land.

Det verkar ju inte så hittils, verkar ju inte vara hårdare än de mot Iran eller Nordkorea på långa vägar.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Så jänkarnas vapen är skrot? Det man alltså donerat till Ukraina?
Vad är det för vapen de har fått?
Citera
Medlem
Inte sedan drottninggatan har fittmedia (Expressen/Aftonbladet) gottat sig så mycket. Nu gnuggas det minsann händer bland lattemaskinerna.
Citera
2022-02-25, 10:43
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discorporation
Nu frågade du inte mig men den här artikeln från The Guardian är det närmaste jag hittar:

https://www.theguardian.com/world/2021/nov/04/ex-nato-head-says-putin-wanted-to-join-alliance-early-on-in-his-rule

Citerar relevant del av artikeln:

Så att lägga någon större tyngd vid det uttalandet verkar dumt, precis som du antyder. Det kan ha varit en seriös trevare, men det kan lika gärna varit någon som bara sades för att förvirra.

Oavsett så känns det som att det har väldigt lite bäring på sakernas tillstånd som de ser ut nu.

Tack.

Det enda jag läst om det hela är att har funnits påstående om diskussioner däremot finns inga som helst bevis på det pågått seriösa diskussioner om att Ryssland skulle vilja ens närma sig NATO.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Njaa, beror ju på hur man ser det. Man får väl stötta Tyskland med LNG-gas eller vad som helst. Men att stoppa Ryssland export av gas bör ske.

Men nu ville ju Eu inte sanktionera bort råvaror. Vem Ska då spränga den menar du?
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Det går rykten om att den Ukrainskan parlamentet håller på att bli stormat nu av okända soldater, möjlighetvis anti-fascister understödda av Ryssland.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Så du stödjer att republika srpska utropat självständighet igen och har egna marktrupper på gatorna i Banja Luka?

Stödjer du massakern av bosnier också? Idiot.

Bosnier är muslimer. Waffen-SS rekryterade en eller två divisioner därifrån. Vad tror du dom gjordr mot judarna under ww2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in