2022-02-25, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ljuvliga bilder. Globalisternas vansinnesprojekt håller på kollapsa. Vanliga Ukrainare skiter i Zelenskys marionettregim och vill hellre tillhöra starka Ryssland och bygga upp landet genom en stark ekonomi.

Zelensky kommer snart fly, så fort han tömt statskassan dock, gissar det blir till Israel eller USA.

Är det någon som tror Zelensky kommer att stanna och slåss till "sista" man som han uppmuntrar gojerna till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ukrainska källor skriver samma sak, vilket andra har skrivit om här.

Länka det istället då istället för Putin-propagandan RT.
Citera
Medlem
Inte för att jag sympatiserar det minsta med Putin och detta krig. Men det är ändå bäst att det går fort. Att Ryssland vinner är ju inte så förvånande, men de stora problemen kommer sedan.
Putin vill ju göra Ukraina till en demilitariserad zon säger han. Men hur har han tänkt att det skall fungera?
Skall Ukraina vara ett självständigt land så kan de ju göra vad de vill. Så med andra ord så kommer det inte att vara ett självständigt land. Det kommer mer att vara som de gamla lydstaterna till Sovjet. En annan variant är att det blir en del av Ryska federationen, men i så fall så blir det ingen demilitariserad zon. I praktiken så kommer i alla fall hela landet att i princip sitta i fängelse på obestämd tid. Jag tror inte många Ukrainare kommer att gilla den situationen.
Rysslands ekonomi kommer att drabbas av alla sanktioner och Ryssar kommer inte att vara populära i framtiden. Att samtidigt bygga upp Ukraina efter kriget och hålla folket på gott humör kommer inte att vara lätt.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConservativeAlpha
"Jag vill ha fakta." - vatnik

Länkar enbart till RT, jo men tjena. Kremlin lakajer som du är tyvärr så lättlästa och tråkiga. Gäsp.
Vilka fakta får du av Väst-media nu?
Citera
2022-02-25, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Förstår inte ett dugg av din kommentar. Vad kommenterar du på? Varför babblar du om Stalinorgel? Hade kl. inte var 8.45 hade jag misstänkt att vinet hade verkat.

Min kommentar gäller folk som tror att krig vinns endast via slagfält är 2022.
Så funkar det inte,och har inte gjort sedan andra världskrigets slut...den tidpunkt då en Stalinorgel faktiskt kunde spela en avgörande roll för att slutgiltigt avgöra utgången av ett krig.

Det torde inte kunna vara så svårt att förstå kan tyckas.
Citera
Medlem
"Ministry of Defense: Russian troops infiltrated in Kyiv have been neutralized"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Vilka fakta får du av Väst-media nu?

Vilka fakta får du från det fallerande Ryssland då?
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Nope, jag sprider sanningen.

Du blev kränkt för att jag påpekade det faktum att Ryssland samarbetade och hade en militärövning med Sverige i Sverige. Tyvärr så blev Putin tjock och galen.

Det som händer är Adolf Putins fel till 100%
Nej, det som händer nu är USAs fel till 100%.
Citera
Medlem
Mittpunkts avatar
Någon som vet varför amerikanska flygvapnet cirkulerar med två stora maskiner i norra Rumänen (gränsen mot Ukraina) och en stor maskin i östra Polen?
Citera
Medlem
FarliKorvs avatar
Här har jag samlat lite videor för den som är intresserad och halkat efter
Citera
2022-02-25, 08:48
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Kriget har förstört Rysslands ekonomi. Du tror att Rysslands ekonomi kommer att blomstra efter kriget mot Ukraina?

Japp det finns stora möjligheter till det. Men det kan ju såklart dröja några år nu när man retat upp väst. Men förr eller senare kommer bina i bikupan att lugna ned sig och då kommer de som alltid börja handla och samarbeta igen för fullt och då kommer Ryssland ha ett bättre utgångsläge. Stora delar av Europa är beroende av Ryssland och kommer så vara långt framöver, något annat är ren utopi.
Citera
2022-02-25, 08:48
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Min kommentar gäller folk som tror att krig vinns endast via slagfält är 2022.
Så funkar det inte,och har inte gjort sedan andra världskrigets slut...den tidpunkt då en Stalinorgel faktiskt kunde spela en avgörande roll för att slutlihgt avgöra utgången av ett krig.

Det torde inte kunna vara så svårt att förstå kan tyckas.

Var det något i mitt inlägg som antydde att jag hade uppfattningen att krig endast vinns på slagfältet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in