2022-02-25, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Fyra flygplan flög från Lviv över till Polen för någon timme sedan. Regeringsevakuering?
https://freeimage.host/i/1ODLJ4
https://freeimage.host/i/1ODQ5l
https://freeimage.host/i/1ODZe2
https://freeimage.host/i/1ODtbS

Judar från regeringen som flyr i flygplan fulla med pengar?
Citera
2022-02-25, 05:13
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Tror inte han e så värst kissignödig. Bara över Kiev har han skickat 160 missiler å det tyder nog på att han skiter i dom 800 män han har förlorat tills detta nu?

Haha! 800 män? Källan är liksom Ukrainas försvarsdepartement. Ingen som tror de skruvar på sifforna liiite i denna tid. Herregud folk har ingen källkritik alls. Var fick de 800 ifrån förresten, låter som en siffra de tagit ur arslet.

Man måste komma ihåg att båda sidor sprider fake news och propaganda i tider av krig.
Senast redigerad av twoeggs 2022-02-25 kl. 05:16.
Citera
2022-02-25, 05:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag orkar inte leta men det är inte ovanligt att detaljer från "nedskjutna" robotar visar sig vara en del som släpps från en flerstegsrobot.
CNN säger att det är en Ukrainsk SU-27 som blev nedskjuten. Vad som hände med piloten är fortfarande oklart, dock ska tre civila blivit skadade av skrotet som landade på lägenheterna.
Citera
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Kommer inte bli några strider i städerna. Ryssarna kommer slå ut allt infrastruktur av alla slag och sen bara svälta ut dem.
Minns du kriget i Syrien? Folk kokade gräs till middag och sköt med bazookas på kvällen, ett bra tag. Så du gör nog fel i att tro krigiska ukrainare klarar av mindre, med mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kommer flera rapporter att det inte går något vidare för ryssen. Oklart varför. Kanske man undervärderade kampviljan hos Ukraina? Övervärderade hur sugna egna soldater skulle vara att riskera livet för något som ju inte hotar Ryssland.

Sett till styrka är det väl ändå bara en tidsfråga. Ukraina har ju inget att se fram emot med hjälp som anländer om man bara står ut en tid.
Vad är det för hjälp du förväntar dig?
Vapen kräver en politisk process samt en praktisk leveranskejda och eventuell tillverkningsprocess vilket troligtvis dröjer längre än vad de flesta gissar.
Jag tror inget annat land kommer gå in med styrkor utan Ukraina lär snart inse att de står ensamma förutom det vanliga avståndstagandet och det politiska stödet.
Citera
2022-02-25, 05:17
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Kommer inte bli nåt världskrig, sluta doomrunka ditt smyghomo. Ryssland kommer bomba europas somalia ett tag tills de slänger ut västmakter som försöker manipulera dem till dåliga val. Ryssarna kommer ses som the bad guys ett tag och ingen kommer bry sig förutom PK-människor i europa som vid det laget gått ner sig till MENA-standard pga energibrist och inflation.
Du postar mycket som jag i bästa fall ler åt.
Har du flyttat "hem" till Sverige eller bor du fortfarande i Serbien?
(FB) Integration och invandring
Citat:
Jag är sedan några år bosatt i mitt hemland, Serbien. Vi som bott i Sverige och flyttat hem brukar vid sena ölkvällar alltid skratta åt svenskar, speciellt männen. Hur korkade, naiva och fega ni är underhåller oss i timtal.

PS. Hoppas att du blivit av med din klamydia. DS
Senast redigerad av Drooid 2022-02-25 kl. 05:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ja, detta ser ut att bli en riktigt blodig historia.

Putin kan omöjligen bli poppis hemma. I synnerhet inte om cyberkriget spirar ur kontroll, och släcker ner bland annat pro-rysk media.

Tyvärr blir det nog så ja. Har ännu inte fattat vad han skall med den skogsdungen och delar av vattenpölen till.
Ukraina e ju typ ett u-land som ingen vill till eller vill ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Aftonbladet VAD håller de på med. Rysk pluton gav upp. "Visste inte att de skulle döda soldater". Give me a break. De har övat och blivit indoktrinerat av Ryssland i årtionden.

Ljuger?
Citera
2022-02-25, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du skriver makalöst uselt, vad tror du man gör med raketartilleri? Sår solrosfrön?
Vad är din poäng? Det skulle vara passande för diskussionen om du formulerade kritik mot det jag skriver för att på så sätt driva diskussionen framåt. Istället ägnar du dig åt låga påhopp. Du har en tråkig och oseriös inställning till ett intressant ämne.
Citera
2022-02-25, 05:22
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Vad är det för hjälp du förväntar dig?
Vapen kräver en politisk process samt en praktisk leveranskejda och eventuell tillverkningsprocess vilket troligtvis dröjer längre än vad de flesta gissar.
Jag tror inget annat land kommer gå in med styrkor utan Ukraina lär snart inse att de står ensamma förutom det vanliga avståndstagandet och det politiska stödet.

Hjälp vore om de varit med i Nato eller för den delen varit allierad militärt med någon. Då vet man ju att varje dag blir viktig så att hjälp hinner mobiliseras. Den vetskapen som Sverige hade i viss mån under kalla kriget även om vi inte på pappret hade någon allierad.

För Ukraina gäller hur länge egna lagret räcker, sedan möjligen hur stor skada man kan göra ryssen. Om denna trodde det skulle vara lätt men är inte beredd att offra för mycket. Varje död soldat som det rapporteras hem om med en gråtande familj kommer göra sitt till att Putin kanske tvekar.
Citera
2022-02-25, 05:22
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Allt är judens fel, som vanligt.

Lustigt hur Zelensky kände sig tvungen att driva igenom en kriminalisering av Antisemitism i Ukraina precis innan Chabad Putins våldtäkt av Ukraina inleddes. Och samtidigt som Nancy Peolosi var i Israel och partajade.

Det här har ingenting med Dugins psykstörda Eurasien drömmar eller att återförena Khazarien att göra. Å nej. Dumma mig. Nu tänker jag för mycket igen. Ska gå och mummifiera mig själv i plastfolie nu så att jag för evigt håller min smutsiga goy käft igentäppt. Jag har aldrig varit här. Jag är bara en smutsig goy som skulle hållt käft.
Citera
2022-02-25, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Minns du kriget i Syrien? Folk kokade gräs till middag och sköt med bazookas på kvällen, ett bra tag. Så du gör nog fel i att tro krigiska ukrainare klarar av mindre, med mer.

Nej det gjorde de inte. Terroristerna fick lön från USA, Saudiarabien m.fl. och det var under flera år en konstant ström med tusentals lastbilar fulla med ammunition, bränsle, mat m.m. som kördes in till terroristerna av USA, NATO och Israel frpn Turkiet och Jordanien. USA:s flygvapen bombade aldrig "IS" utan bombade regeringsstyrkor för att hjälps och skydda terroristerna.

Det var när Ryssland började bomba och satte stopp för transporterna utifrån till Syrien som kriget snabbt började ta slut och terroristerna besegrades. Utan enormt stöd från flera stora och rika länder så rasade terroristernas verksamhet snabbt ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in