2022-02-24, 23:15
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Sitter och kollar på Flightradar24. Det ligger en USAF Boeing KC-135R Stratotanker över Rumänien. Den är 61 år gammal. Vilken kvalitet det måste vara...
Tu-95 bombflygplan flög över Ukraina idag. Din poäng?
Citera
2022-02-24, 23:16
Medlem
NEW — Advisor to the President of Ukraine, Arestovich:

▪️“About 400 Russian soldiers were killed on the first day of the invasion.”
▪️“Control of Gostomel Airport was regained after 9 hours of conflict.”
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Tragiskt att se folk som är bröder och systrar, hetsas av handgnuggare till att mörda varandra åter igen. Det sker hela tiden över hela världen sedan århundraden tillbaka i tiden. Även svensken och amerikanen är även drabbade på sina sätt och helt kuvade.
Vem är dessa påstådda handgnuggare?
Putin är ju den ena, så långt är självklart. Men vem är den andre?
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Frågan om Ryssarna är rädda för motmedel i boost fasen och det är därför man inte vill ha fler NATO-grannar. Eller är det är utlånandet av bomber som Amerikanerna håller på med som skrämmer.

1) Avståndet till Ryssland har minskat efter NATO-utvidgningar.
2) Missilerna har blivit snabbare.
3) Tiden från beslut till avfyrning har blivit kortare.

Varför är det så viktigt för NATO att få med Ukraina? Hellre väljer USA/EU att hålla vid liv en helt meningslös konflikt än att finlandisera Ukraina. Självklart måste USA ha andra planer för Ukraina än "frihet och demokrati".
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdskeppet
Jag håller med dig till 100% i allt du skriver och jag tror du har missförstått var jag står.

Det som händer i Ukraina är tragiskt, jag hejar på fred, frihet och välstånd. Men vi kan inte skylla denna konflikt uteslutande på Putin. Det finns nyanser och väst/Nato borde göra världen en tjänst och se sig själva i spegeln. Konfliktlösning startar med respekt och förståelse, det betyder inte att man ska böja sig fram och ta den i baken.

Putin är ändå den absolut största katalysatorn för detta. Sluta skönmåla dåren och relativisera nu.
Citera
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kärnvapen syns.

Biologiska vapen gör det inte på samma sätt.
Nu tar jag höjd för att det finns än värre saker att tillgå i ett stundande världskrig.

Vi vet inget om det vi inte vet, men nu börjar det bli filosofiskt.

Problemet med biologiska vapen är att man allt som oftast får en släng av sleven själv.

Oavsett vad man använder är det svårt att dölja när en jävla massa av ens fiender helt plötsligt trillat av pinn. Ska vara nått vädervapen möjligen. Tornadogenerator.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du har inga principer.

All ni som trodde att NATO skulle kliva in, sanktioner skulle fungera, att ukrainska soldater kommer slåss till sista man, att fördömande skull hindra Ryssland. Jag skrattar åter er. För ni har NOLL insikt i vad konflikten verkligen handlar om. Ni lever i en drömvärld och jag förstår att det är jobbigt för er när era fantasier inte överenstämmer med verkligheten. Vad ska nig göra. Omvärdera och återvända till verkligheten eller fortsätta leva i en dysfunktionell drömvärld?

Du bara häver ur dig massa jävla dynga. NATO kliver inte in eftersom NATO inte har blivit angripet. Det är de facto vad hela alliansen bygger kring. Kan du linda ditt tunna intellekt kring det?

De ukrainska soldaterna är bra beväpnade och riktigt jävla arga. Om en finsk krypskytt på 150cm sittandes kan sänka 800 sovjetiska soldater (tillåt mig att småle ) kan du kanske tänka dig vad ett komplett mobiliserat Ukraina kan göra.

Ni förtjänar inget annat än döden. Jävla rysspack.
Senast redigerad av midvintermorker 2022-02-24 kl. 23:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
NEW — Advisor to the President of Ukraine, Arestovich:

▪️“About 400 Russian soldiers were killed on the first day of the invasion.”
▪️“Control of Gostomel Airport was regained after 9 hours of conflict.”

400 döda ryssar första dygnet är inte illa.
Citera
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
FORTE12 är uppe nu igen!!
United States - US Air Force (USAF)

https://www.flightradar24.com/FORTE12/2aece0bb

Över svarta havet, tänk om Ryssarna skjuter ner det.

Flera amerikanska stratotankers över Polen/Rumänien, är det månne något amerikanskt på gång?
Citera
Medlem
Ännu en orsak till varför Putin och Ryssland fick nog av terrorn från Ukraina som samarbetade med Pentagon och utvecklade biologiska vapen nära gränsen till Ryssland.

https://mobile.twitter.com/bendynaa/...71109060669445
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
[b]
Allt faller på plats. Putin är ingen galning. Han är en mycket logisk person som gör korrekta analyser.

Vladimir Putin's Speech on Ukraine and US Foreign Policy and NATO - 24 February 2022, ENG Subtitles
https://www.youtube.com/watch?v=1qS6J-WbTD8

Jotack, så logiskt det kan bli från en regim som går över lik för att exemplifiera sina korrekta analyser. Upplysningsvis vill jag bara säga att ett tal av en despot som just har en massiv militär invasion på G, sockrar till sitt prat så det fastnar hos alla fosterlandslälskande folk. Det låter exakt likadant från USA t.ex.

Grejen att du har gått på det är Putin har sålt sitt budskap framgångsrikt till dig. Så långt är det korrekt. Men blandar in Ukraina in i analysen, då kan det bli betydlig svårare. Hur känns det att falla offer för Moskvapropaganda ? Är det första gången ? Känns det bra , eller
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Ukraina delar nu ut vapen till den civila befolkningen, inget smart drag enligt mig.

Presidenten meddelar att ALLA män i landet ska slåss tills sista man. Senaste nytt.

Men om alla män inte vill slåss, då har man problem. Kanske interna strider Ukrainare emellan. Det sista man behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in