2022-02-24, 22:33
Medlem
USA har 800 militärbaser runtom i världen, har varit med om att finansiera över 200 statskupper mot folkvalda regimer.

Som grädde på moset: det finns bara 3 länder i världen som USA INTE har invaderat, USA har varit inblandade direkt eller proxy i invasioner till ALLA världens länder utom Andorra, Bhutan och Lichtenstein.

https://www.wearethemighty.com/artic...hasnt-invaded/

Det kommer inte att hända ett skit, ryssarna kommer att stanna i Ukraina för att undvika att USA placerar militärbaser där och se till att landet inte går med i NATO vilket Ryssland inte vill.

Så är det inte mer med det. Sluta slicka röven av USA, brown nosers.
Senast redigerad av leck.mich.am.arsch 2022-02-24 kl. 22:36.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Angripit och invaderat? Ja, det är ord som massmedia slänger sig med. Ryssland med flera kallar det något annat.

Kalla det vad du vill. Ryssarna har gått över gränsen och in i ett annat land med sin militär, utan lov och utan att först blivit anfallit.

Hur fan kan man försvara det?
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
https://twitter.com/WarsontheBrink/s...WXucSF8sw&s=19

VILKEN JÄVLA FUCKING DESINFORMATION DIN FUCKING DRYGA SVENNE?!

Du ser ju själv att det kryllar med rapporter om det!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Vad har det med något att göra? Rasistsvenne
Och där blev det bekräftat att det är ett betalt troll som sitter och spammar åt sin gode husse Putler.
Citera
2022-02-24, 22:34
Medlem
Frickys avatar
Hur tror ni den kommande natten kommer se ut?

Lugna sig, vara på samma nivå eller öka?
Jag tänker på t.ex. missiler från ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Det är väl en paramilitär organisation och inte en del av det ukrainska försvarsmakten.

Som slåss sida vid sida och samarbetar med nationalgardet. Vad har det för betydelse att det är en paramilitär organisation?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Jag älskar USA också. Inte dess regering, medier eller politiska hökar i övrigt. Och inte deras storstäder, Los Angeles hör till en av de värsta platserna på jorden som jag besökt. Äcklig skitstad. Men så fort man kommer ut i de mindre orterna så kommer upplevelserna av gästvänlighet, hjälpsamhet, skojfriskhet. På det planet är småstadsamerika vare sig sämre eller bättre än småstadsryssland. Trump sa att han älskar både amerikaner och ryssar. Jag håller med honom.

Man måste ju se igenom propagandan från media. De tjatade väl i fyra år om att Trump var isolerad i vita huset med. Putins generalstab har förstås tagit fram krigsplanen åt Putin, han har knappast suttit isolerad och förvirrad i nån kammare och funderat ut allt själv

Har bott i USA och trevligare folk finns inte. Jobbar med en ryss för tillfället. Karg människa men plikttrogen och jobbar stenhårt. Han har tre jobb.

Media skall man inte ta på för stort allvar. Det är bäst med egna erfarenheter. Den lyckades få alla människor i Sverige att tycka illa om Trump så genomslagskraft har den och människor tror de tänkt ut allt själva lol.
Citera
Bannlyst
Inrikesministeriet förbjuder män mellan 18-60 att lämna landet

https://twitter.com/WarsontheBrink/s...bl2POQPOQ&s=19
Citera
2022-02-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
De bomberna är väl en fis i rymden jämfört med Rysslands kapacitet nu så jo det lär vara kärnvapen han antyder om.
Påstås att Ryssland har hypersoniska missiler som väst inte har. Tsirkon hette den tror jag
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ryssland bröt inte bara mot Minskavtalet men också Budapestmemorandiet: https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclea...est_Memorandum
Det gjorde väl US också, som lovade garanterate Ukrainas integritet. Vad gör USA idag? Importerar olja från Ryssland, mer än från Saudiarabien.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ryssland kunde inte ens hålla flygplatsen utanför Kiev.
Enligt SVT nyheter har Ukrainas armé återtagit kontrollen.
Låter troligt, svårt för lätt beväpnade soldater att stå emot soldater med stöd av pansar och artelleri.
Vet inte hur ryssarna "tänkte" där.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
En fråga jag ställt mig själv, varför är Ukraina så viktigt för Ryssland ?

-Skydd mot Nato
-Majoriteten är ryssar och alltid varit.
-Östra Ukraina är världens största producent av spannmål.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Finns det någon form av någorlunda sann rapportering av läget nu i Ukraina?

Nej, tydligen inte. Jag har frågat efter det. Har dom fortfarande el till exempel? Kommunikationer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in