2022-02-24, 20:28
Medlem
Hade varit ren magi om vi skickat i tid ett 100-tal RBS-70 hade varit magi att se dom mot Ryska helikoptrar och lågt flygande flyg.
2022-02-24, 20:29
Medlem
Vad som uppges vara nyare bilder från antonov-flygplatsen.

Finns mer på @whereisrussia.
2022-02-24, 20:32
Medlem
Förtjänar att nämnas (30 min sedan);

Russian assault force in Hostomel airport fully destroyed.

The facility is entirely under the control of the Armed Forces of Ukraine — adviser to Head of the Presidential Office Oleksii Arestovych

Från @stratcomcentre.

Väldigt stort om det är sant. Återigen, nypor med salt. Posten raderades och korrigerades (att strider fortfarande pågick), men är nu uppe igen?
2022-02-24, 20:34
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du verkar inte fatta att det går att spåra ägande, inte speciellt svårt alls om en stat frågar. Men det glömde visst du som CFO, du verkar tro att ryskägda bolag på Cypern eller Malta är okända.

Nej men vad bra! Så det finns inga som köpt tillgångar med smutsiga pengar längre?

Och ingen kan längre göra det?

Kul. Jag antar att alla småstater med 1000-talsbanker kan gå i konkurs nu.

Du måste leva i en helt egen värld.

En lite verklighetscheck är denna; Ring valfri bank i Luxemburg och säg att du vill sätta in 10m dollar. Boka tid på tisdag klockan 10,00. Fråga om dom tar Euro-sedlar och gå sen dit. Om det står en polis där så lovar jag att skriva här att du är Gud.

Och det är en av dom dummaste sätten att tvätta smutsiga pengar.
2022-02-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura

The facility is entirely under the control of the Armed Forces of Ukraine — adviser to Head of the Presidential Office Oleksii Arestovych

Från @stratcomcentre.

Väldigt stort om det är sant. Återigen, nypor med salt. Posten raderades och korrigerades (att strider fortfarande pågick), men är nu uppe igen?

Återigen, nypor med salt, men man kan ju hoppas.
2022-02-24, 20:41
Medlem
Några nyheter från AZOV beller Right sector??
2022-02-24, 20:42
Medlem
Hade varit en intressant twist om Ukraina flyttar ryska krigsfångar till "säkerhet" i t.ex. baltländerna.
2022-02-24, 20:56
Medlem
Kharkiv.

Verkar som att striderna fortsätter om Antonov-flygplatsen.
2022-02-24, 21:01
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryG
Hade varit ren magi om vi skickat i tid ett 100-tal RBS-70 hade varit magi att se dom mot Ryska helikoptrar och lågt flygande flyg.

Det hade varit kul, skulle säkerligen kunna orsaka en hel del kaos hos ryssarna.
2022-02-24, 21:03
Medlem
Martinsons avatar
Överraskande att man inte öppnat mer luftvärn mot Kiev.
Men det kommer väl, tror på en upptrappning inatt av offensiven.

Mitt i alltihopa så är det bara att konstatera att om Ryssland vill ta kontroll över Östersjön så kommer inte Nato-länderna att hjälpa oss. Biden budskap tycker jag är tydlig på den punkten.
2022-02-24, 21:06
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeona
Det Ukrainska försvaret verkar sköta sig överraskande bra. Undviker strid i öppen terräng och gör ordnade reträtter mot i förväg uppgjorda strategiska positioner, såsom städer och knutpunkter. Ordergivningen fungerar och det finns inga tecken på att enheter kapitulerar.

Efter snart 24h har Putin således inte lyckats med "shock and awe" och de ryska trupperna kommer inom kort att behöva strida från hus till hus i tätbebyggt område mot en kompetent och i sammanhanget jämbördig motståndare. Det kommer inte att bli vackert.
Ja Ryssland styrs av ett hundratal gubbar som inte törs säga emot Putin då kan det bli såhär, ingenting har dem lärt sig från tidigare krig.

Ryska soldaterna har hört allt om vad som hände i Tjetjenien o upplever nu sin värsta mardröm.
2022-02-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura

Från @stratcomcentre.

länka gärna för hittar inte detta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in