2022-02-24, 17:23
Medlem
Det här strider mot allt förnuft och Väst måste gå till motanfall och eliminera Putin
Citera
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Om lagringsanläggningen för kärnavfall förstörs som ett resultat av artilleriangrepp från ockupationsstyrkorna kan radioaktivt damm täcka Ukrainas, Vitrysslands och EU:s territorier.

Då får vi hoppas att det blåser mot Moskva så vi kan bränna ner den stan för evigt.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Turkiet är typiskt turkiskt tysta vid förfrågan från Ukraina att stänga ner hamnarna vid Svarta Havet, eller menar de landområden där?

Nu strids det hårt för att vinna över landområdena mellan Donetsk och krimhalvön. För att sedan strategiskt ta över Kiev. Jag vill korta ner tidsaspekten (jag har tidigare sagt månader) om ingen hjälper Ukraina, det här kriget kan vara över inom dagar - om ingen annan nation hjälper Ukraina relativt omgående.
Senast redigerad av Hegamon 2022-02-24 kl. 17:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Vaknar vi imorgon med ryska flaggan hissad i Kiev eller vad tror ni som kan detta med militära operationer?

Inte en chans.

Ryssarna lider svåra förluster i luften.

De kommer behöva rulla in med markburna förband och då kommer detta ta längre tid.

Visdt kommer de mala ner till slut så att säga, men måste de gå via marken kommer det ta veckor.
Citera
Medlem
jesussugers avatar
Nån som vet vad man gör i detta läge med alla fångar man har i fängelset? släpps dom fria?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Väst har inga möjligheter att lägga sig i när Putin söndrar det egna folket inifrån genom att våldta sin egen syster Ukraina. Som en kallbrand kommer Putins regim långsamt sprida förruttnaden tills syster Ukraina skär bort den döda vävnaden.

Skulle väst blanda sig i aktivt blir de golaren i orten som får många på båda sidor att ena sig mot golaren medans syster Ukraina glöms bort. Däremot kommer man tillhandahålla skalpellen.

Det är så sjukt demoraliserande.
Citera
2022-02-24, 17:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Osannolikt. Vad har Ryssland att vinna på det?

Osannolikt? För bara några dagar sedan hävdade du och dina gelikar att Ryssland inte var intresserade alls av att invadera Ukraina.
Citera
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Och vad faaan tänker denna jubelidiot med??? Vill han ha en invasion av Ryssland i Sverige?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/moderaterna-vill-att-sverige-skickar-vapen-till-ukraina

$$$$$$ Han tänker pengar pengar pengar.....

Visst fan är han dvärgen en jubelidiot. Jag tror Putin menar allvar med om någon nation försöker ingripa i denna konflikt att han är beredd att skicka kärnvapen.
Citera
Medlem
Om jag har förstått det rätt.

Ukraina vart självständigt och ett villkor för det var att man aldrig fick gå med i NATO? Nu på senare tid så har man flirtat med nato och säger sig vilja gå med, man bryter alltså ett avtal och får smaka på konsekvenser? Har jag fattat det rätt? Om det är på detta vis så stödjer jag helt klart Putin. Ukraina får sluta böla och skylla sig själva
Citera
Medlem
Cyberattackerna mot Ryssland just nu. Vad kommer dom ifrån? Det kan väl knappast vara Ukraina. Ryssland går mot ett nederlag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Ja, och tyvärr är dessa videoklipp inte intressanta för den gemene västerlänningen. Att förstå situationer verkar ha blivit något man inte skall göra. Istället är det viktigt att vara på "rätt" sida. Precis som vår politik i Sverige. Viktigare att svartmåla SD än att lyssna på vad dem har att säga(Och det säger jag som en utlänning)

Förvisso är det löjligt svårt, kanske till och med omöjligt, att komma till en lösning, nu när ryssen redan korsat Rubicon.

Men att faktiskt erkänna misstagen som gjorts är ju ett första steg till en bättre framtida diplomati.
Istället blir idioter som Clinton och Obama hjältar...
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Efter sanktioner, vad kommer härnäst?

Ekonomisk nedgång, höga energipriser, högre matpriser, generellt högre inflation, mindre pengar att röra sig med både i Ryssland och i övriga Europa, samt även i USA för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in