2022-02-24, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Bara ett ifrån märkeshandlaren utav min bil. Servicen var färdig !

Var det dagens enda samtal så kan det ju tala för något...?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Turkiska drönare som Ukraina har köpt har först flera ryska bataljoner. Ryssland är rädda för drönare. Bästa vapnet.

Dom har sprängt hangarerna var drönarna finns, postade klipp från de tidigare. Sen är drönare ett taktiskt vapen och inte ett strategiskt. Man vinner inte ett krig mot en stormakt med ett dussintals drönare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Har vi ngn bra anledning ännu?

Rysssarna har självmant framkallat krig med extern stat för två små områden med lite ryssar och samtidig kollapsat sin ekonomi fullständigt och skickat tillbaka relationer med väst till Kuba krisen, över två små områden i Ukraina och mot att nato expanderar?

NATO tillhör västvärlden och demokratier som inte börjar attackera länder, man vet om detta.

Varför ställer jag frågan igen? Vad är så viktigt för ryssarna med detta att de är okej med att krascha sitt egna system fullständigt?

Ukraina är det främsta landet i Europa med uranreserver; den andra i titan; det andra i världen i mineraler som mangan, järn och kvicksilver, och i slutändan det fjärde landet i världen för det uppskattade värdet av dess naturresurser. Inte heller bör dess stora jordbruksproduktion föraktas, från vete, råg, majs och korn till biodling och kycklingägg, allt detta räcker för att föda 600 miljoner människor, det vill säga praktiskt taget hela EU med mera.
Hamnar Ukraina under rysk överhöghet betyder det att EU förlorar möjligheten att dra nytta av dessa naturtillgångar.
Dessutom har Ukraina en lång kustlinje mot Svarta Havet och skulle NATO få access blir Ryssland inträngt mellan alla övriga NATO länder , Rumänien, Bulgarien, Grekland, Turkiet.
Ryssland har inte råd att förlora Ukraina till EU och NA
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Varför vill Ryssland spränga ett gammalt kärnkraftverk?

För då kan man sprida radioaktivitet. Och sedan skylla det på Ukraina eller nåt... Alla media i Ryssland är ju ren propaganda, så ingen i Ryssland lär få reda på sanningen.

Är ju mer sneaky än att nukea Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkes21
Ja, och som ni ser är USA och NATO som trollen härinne sitter och glorifierar, väldigt glada för att stoltsera framför kameran med just det..

Förstår inte hur man kan glorifiera ett krig. Lider med alla civila.
Citera
Bannlyst
kvinna tjaffsar med rysk militär i ett övertaget område. Ryssen ser ut som en jävla hulk. storkuk.

https://www.instagram.com/tv/CaXZUNQPrul/?utm_medium=copy_link
Citera
2022-02-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Jag förstår Putin efter att ha sett denna klargörande video kring konflikten:

https://www.youtube.com/watch?v=h2P9AmGcMdM

Jag förstår honom till 100%!

Why is Ukraine the West's Fault? Featuring John Mearsheimer
https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4

Vladimir Pozner: How the United States Created Vladimir Putin
https://www.youtube.com/watch?v=8X7Ng75e5gQ&t=1828s
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Men herr pansargeneral, inget land kommer att anfalla en stormakt med tusentals kärnvapen.

Det har inte heller funnits minsta tecken på att Ukraina vill expandera.

Ukraina har anslutit sig till det internationella fördrag som ska hindra spridningen av kärnvapen, och 1996 avvecklades hela kärnvapenarsenalen. Med stöd av bland andra USA och Ryssland har landet också gjort sig av med hela sitt lager av höganrikat uran.

Känns som Ukraina får skylla sig själva då som inte behöll sina kärnvapen så ingen i hela världen hade vågat jävlas med de. Som man bäddar får man ligga.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Om Ukraina hade upprepat Sveriges utrikespolitik om alliansfrihet hade inget av detta skett.
Helt rätt.
Sverige jobbar ju dock hårt för att vara allt annat än alliansfria nu - mer NATO:s knähundar ivrigt viftande med svansen.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Ah jag är så trött på den eviga debatten av folk som inte har läst 1 vetenskaplig bok som påstår att Ryssland och Kina skulle vinna mot usa i någonting är bara okunskap. Allting som finns i forskarvärld och teknik härstammar från usa och som du säger är man 40 år framför alla andra. Usa mosar Ryssland om de vill och Putin hinner inte ens reagera innan allt är strypt.

Tänk er vad hackers från Nordkorea kan göra, vad händer när usa (som har kapacitet och omätbara resurser med kunskaps arkitekturen för allting i en dator) bestämmer sig för att hacka??

Japp, och det skrev jag om i ett tidigare inlägg. Datatrafik, telekommunikation och el-försörjningen utslagen inom några minuter.🙂
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Kommer rapporter om att ryska positioner nära den polska gränsen. Ett minst sagt högt spel om det stämmer.

Det är antagligen för att spärra gränsen. Trupperna är nog när den sydvästra spetsen av gränsen till Polen. Ryssland går in norrifrån för att avancera söderut längs ukrainas gräns till Polen, Slovakien, Ungern och Rumänien.
Citera
2022-02-24, 17:10
Medlem
Facebacks avatar
Underbart att se åter få se en sådan kraftkarl till tjänsteman som Putin, dessa har vi inte fått se sen Pol pot och Idi Amin! Kuken står och jag kommer över mig själv när jag får se dessa handlingskraftiga grabbar inta Ukraina i en handvändning, vart än Putins befrielsearmen anländer mottags dom med blommor och ungfitta från den lokala befolkningen. Västockupationens dagar är över, den fredsbevarande styrkan är är här! Nej nu måste jag lägga mig i sängen och runka lite till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in