Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Putin har ju talat om en ny järnridå. Jag tror det är precis vad han nu håller på med. Men han vill ha den ryska delen av Ukraina på sin sida om järnridån. Jag tror inte att de kommer att ta den västra delen utan bar den där majoriteten är ryssar.
Putin vet att Ryssland kommer att drabbas av kraftiga sanktioner och fördömanden från väst. Men han skiter i det. När den nya järnridån är på plats så kommer Ryssland att vända sig till Kina i stället.
Jag tror inte att han kommer att anfalla fler länder i Europa. Ukraina är speciellt. Det är historien, nationaliteterna och ekonomin som gör att de kan ta Ukraina. Det är ju fattigare än Ryssland, så folks levnadsstandard kommer inte att sjunka så mycket.
Ja, hans krönika om slaviska länder och Ryssland var klart oroväckande att läsa.
Konstigt att media i väst inte snappat upp på den, då krönikan är jävligt talande för vad han är ute efter. Men det är väl för att västvärldens journalister numera gör sin journalistik baserad på Twitterinlägg och inte faktiskt grävande.