2022-02-24, 14:57
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Ett bra sätt att få live nyheter från kriget utan censur är att scrolla i Twitter-flödena.
Kriget framstår för mig som mycket brutalt:

Rysk helikopter skjuts ner och exploderar våldsamt mot marken:
https://twitter.com/girkingirkin/sta...136531457?s=21

Här har vi ett ryskt stridsflygplan som dimper ner och slår i backen brutalt:
https://twitter.com/ChaudharyParvez/...61266882244614

Troligen helikoptern i ovan inlägg med slängd rysk hjälm på marken:
https://twitter.com/ForpeaceUkraine/...19118313463821

Civil Ukrainskt offer vid cykeln (barn?):
https://twitter.com/rajans_/status/1496763448578822147

Gigantiskt mycket ryska fallskärmssoldater airborn vid Kharkov:
https://twitter.com/YourMediaBuyer/s...43483415175173
Fria fantasier från Bagdad Bob. Ryssland äger detta medan hela västvärlden gråter och det gör mig så lycklig.
Citera
2022-02-24, 14:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
Ryska soldater mördade och deras pansarvagn förstörd

https://www.reddit.com/r/war/comment...m_source=share
Säger ingenting, kan vara en gammal bild, och om ryska soldater dödats under ett anfall mot Ukraina ha de säkerligen inte mördats.
Menar du att alla Tyska soldater som stupade på östfronten, mot ryssarna mördades?
Citera
2022-02-24, 14:58
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Kina stödjer Putin och det finns säkert goda skäl till det. Nu kommer alla handel att gå igenom Kina istället för Europa. Lukasjenko är ju bästa polare med Putin och stödjer så klart operationen fullt ut.
Det finns ingen som helst chans att komma åt dem.

Kina har inte alls uttryckt något stöd för Putins invasion av Ukraina. Inte på något sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Bara för att det inte är total ödeläggelse så betyder det väl inte att det ej sker en fullskalig invasion (land, luft, mark)?

Det är ju inte inte ett fullskaligt krig om det inte är som dagen D när miljoner människor invaderade.

Jag försöker bara förklara att västvärldens sätt att vinkla och överdramatiserar. Inte bara om detta det handlar om allting. Senast var det ju flyktningströmmen till polens gräns då var det lika hysteriskt i media och krigsförklaring.

Vad Putin gör nu är att han helt skyddar sin befolkning att efter igår när Donsek invånare vädjat om hjälp av "stor Ryssland" pga ukrainska militär dödat många civilia och ryska medborgare.

Lyssna också på hela talet som Putin hade i morse mycket som visas från detta tal i västerländsk media är inte rättvist. mycket han sa kom inte ens med.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
JJag står upp för Ukraina. Jag är trött på Putins skit. Snart kommer han hänga som Saddam. Då ska jag skåla i champagne!

Jag skriver under på detta.

Hittills (fram till ca senaste årsskiftet) så har jag tyckt att han var en auktoritär ledare, men inte mer än så. Han startade som demokratiskt vald och duktig år 2000, via skojsning och skratt tillsammans med Obama år 2010, till nu going full Hitler och världens paria, Kim Jon Un nummer 2.

Snacka om resa....
Citera
2022-02-24, 14:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
För en Putler med NATO stående utanför Moskva skulle det möjligtvis kunna vara läge att plocka fram kärnvapen. Det förutsätter dock att han får stöd av resten av militärledningen i planen att offra planeten.

Det kommer helt enkelt inte att hända. Kärnvapen kommer absolut inte att användas för att NATO går in i Ukraina. Det är bara löjligt att vissa går på det hotet.

Nej, att Ryssland skulle ta till kärnvapen om NATO valde att gå in i Ukraina kan uteslutas, men vad jag syftade på var att man bör komma ihåg att Ryssland är en kärnvapenmakt när man talar mer generellt om att NATO är militärt överlägset Ryssland. Skulle NATO kunna krossa Ryssland? Visst, men riskerna med ett sådant agerande är avsevärt högre än när det gäller andra länder, delvis just på grund av att Ryssland är en kärnvapenmakt.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Påtal om Allt svamlande o gnällande om rysstroll o landsförräderi etc..

Är det ryssar eller svenska politiker som hyllar osvenskhet samt bespottar svenskhet som rena barbariet?
Ad infinitum, nauseum et al.

Ni är sinnessjuka, hela bunten o totalt verklighetsfrämmande.

Dra åt helvete med era försök till gaslighting
Landsförräderi (Qusling) är inte bra för hälsan.
Citera
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Fake.

Hur kan ni anse att videoklipp som uppenbart är från kriget är fake? Enligt mig är Ukrainarna mycket mera motiverade till att försvara sitt land än jag inledningsvis trodde.

Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Fria fantasier från Bagdad Bob. Ryssland äger detta medan hela västvärlden gråter och det gör mig så lycklig.

En till som anser detta är fejk. Jag är skeptiskt till att Ryssland "äger detta" som du utrycker det. Men jag har inga starka bevis utan mest en känsla, utifrån min kunskap om att det är extremt svårt och resurskrävande att invadera ett land.
Senast redigerad av Hegamon 2022-02-24 kl. 15:02.
Citera
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Jävla skillnad vi får se här.
Trots sin kapacitet inte är i närheten av Ryssarna så står Ukrainska armen upp.
Skillnad mot muslimmännen som flydde till Sverige, som små råttor.

Här har vi riktiga män, som krigar för sitt land.
Kolla på Syriska männen, Irakiska männen i Sverige, leker macho men de är bara fisar i allas ögon.

Globalisterna aktivt ville ha de arabiska männen till väst för att inte de skulle gå med i den syriska armén. Gratis pengar i Sverige hjälper en hel del.

Med ukrainarna är situationen den omvända, där vill globalisterna att de stannars och krigar mot rysslands armé eftersom det är i deras intresse. Räkna inte med att väst kommer att ta emot män från ukraina som de gjort med araberna.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Inte ens tyskarna bombade Paris i ruiner.

Bara fega britter och amerikaner kan göra något sådant.

Nåja, London och många andra brittiska städer fick ta emot rätt mycket stryk.
Dock började de allierade med den typen av terror.
Citera
2022-02-24, 15:00
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Kina har inte alls uttryckt något stöd för Putins invasion av Ukraina. Inte på något sätt.

Jo det gjorde dom under OS-invigningen när Putin var där. Kinesen sade det är ok att du tar Ukraina om du ger oss ok att ta Taiwan- inga problem svarade Putte
Citera
2022-02-24, 15:00
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Jag får citera detta inlägg inom en snart framtiden.
Den 12 februari skev du detta i dina återkommande inlägg där du hånar väst och skyddar Putin:
"Jag har tvärtom lätt att se att Putin nu till varje pris undviker en konflikt-
Vilket antiklimax!

Ja, Ukraina har med USA välsignelse strunta i fredsavtalet och bombat vidare i Donbass. Jag skulle nog säga att låta Ukrainian bomb civila i Donbass i 8 år medan Ryssland väntade på att de skulle genomföra Minsk avtalet kvalificerar till att försöka undvika konflikt till varje pris. Samtidigt som USA och dess lydstater har proppat Ukraina fullt med vapen, legoknektar och militära tränare och rådgivare. Hur länge tror du USA hade väntat med att agera ifall situationen hade varit den omvände och Ryssland störtat Kanades regeringen och installerat en lydstat som omedelbart ville ingå i en militärallians med Ryssland? 7 år? 5 år? 2 år? 1 vecka?

För att få lite perspektiv. Hur sinnessjuk tålmodig Ryssland varit mot EU/Ukraina.
https://ic.pics.livejournal.com/colo...033792_900.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in