2022-02-24, 14:52
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Men snälla, Ryssland sänker Ukraina på en dag eller två om de bara vill. Ukrainas försvar är som en rostig Volvo.

Men VAA, vad har min Volvo med detta att göra?
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Uppskattningsvis är 17 % av Ukrainas befolkning är etniska ryssar ( 2001 )
Då kan muslimerna skapa ett kalifat i Sverige!
Eller vi kan ta över vissa delar av Finland
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är annorlunda nu. Stalin var en kommunistisk judelakej (det finns obekräftade uppgifter om att han var jude till och med).

Det fanns väldigt få etniska ryssar på höga maktpositioner på den tiden i Sovjetunionen.
Njae, han vaknade iaf till sist

Doctors plot o sådant, propaganda mot såkallade ’rotlösa kosmopoliter’ mm
Citera
2022-02-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Jag vet inte hur Belgrad, Nis blev clusterbombade för att en Bosnierserb dödade civila i Bosnien?
Dessutom så blev Milosevic aldrig dömd under de 8 åren han satt i Hag.

Är de rätt att New York blev terroriserat 2001 för alla de åren USA bombat araber? Du förstår min poäng.

Så din påäng är att alla barn pushat fram det, oavset om de är de befinner sig på ett dagis den 11 sep, eller sparkade boll på en gata någonstans forna jugoslavien, så det vi väntar på är bilder och bekräftade döda barn i ukraina innan vi kan förstå dina rationaliseringar gällande rysslands invasion av ukraina?

Jag antar att deras mammor kommer bli glada att höra att det inte har någon betydlse då jag knappast tror att putin hamnar i haag.....
Citera
Medlem
Ryska soldater mördade och deras pansarvagn förstörd

https://www.reddit.com/r/war/comment...m_source=share
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bluesis
Bra gjort att ta Ukraina under sin mantel, ett starkt Ryssland och enade slaviska folk kan bara vara bra för att stöta bort USA:s destruktiva inflytande i Europa.

Ett starkt Ryssland hade inte varit ett problem, det hade kunnat klara sig på mjuk makt.

Det vi ser är ett svagt Ryssland, en skadad best, som desperat försöker åtgärda 30 år av diplomatiska bakslag.
Citera
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Dags nu att inte godkänna ryska pass, samt att stoppa alla flyg från och till Ryssland.
Den ryska allmänheten måste få känna av vad deras ledare ställt till med.
å kanske de reser sig mot Putin så vi får stopp på eländet.
Slå på eliten istället. Åtgärderna måste vara effektiva dock.
Jag är fullständigt övertygad att normalryssen står helt oförstående inför denna aggression.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Säga vad man vill om Putin, men han lär väl knappast ha ambitioner att bomba Kiev till ruiner.

Nej han ska bara kasta ut den ukrainske presidenten från regeringsbyggnaden och sedan sätta ryssar där . Sedan är detta över
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Hur kan det vara USA:s fel? Jag antar att du är ett troll..

Det finns ju en anledning att Sovjet upplöstes, och i princip alla länder sökte sig till väst. Detta krig visar också med väldig tydlighet varför t.ex baltländerna gick med i NATO. Eller menar du att baltländerna vart tvingad av USA att gå med i NATO?

Har aldrig tyckt att Sverige ska gå med i NATO, men jag har ändrat mig helt.

Man kan se det så här. Ryssland har uttryckt sin syn på säkerhetsläget under åratal om Natos expansion. Har man gått dem till mötes? Nej. Varför gick man inte Ryssland till mötes redan 2001,2002,2003 när man inte ansåg dem som ett hot? Nej man gjorde tvärt om, utnyttjade situationen för att utöka NATO.

Nu säger dem emot, precis som USA hade gjort om de än en gång hade försökt placera sin militär på Kuba. Med all rätt. Att Ukraina ska gå med i NATO kan inte vara viktigare än att komma överens med Ryssland. Det är inte bara mina åsikter, Lyssna på Tulsi Gabbard vad hon har att säga om det. F.d Militär och fd, presidentkandidat.

Om Europas säkerhetssituation är så viktig som man påstår så skulle man förhandlat med Ryssarna långt tidigare. Nu har man istället tvingat dem vända sig till Kina. Kina och Ryssland med flera andra länder kommer bara bilda en ännu starkare allians.

Och eftersom detta är ett efterblivet forum så måste man skriva varje gång att man tar inte Rysslands sida för att man försöker förstå deras agerande.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Britterna kommer nu understödja kraftigt med anti luftvärnvapen. Nu jävlar kommer ryssarna åka på däng.

Kan vi räkna med 50 utplacera HQ-9 enheter?

Var får du tag på den informationen?
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Ukrainska damer på tinder....Class act.

Trodde aldrig jag skulle joina rörelsen, men jag funderar faktiskt på att göra en "Refugees Welcome" skylt nu.
Citera
Medlem
Monkeys killing monkeys over pieces of the ground. Människan är ett evolutionärt snedsprång. DNA-stegen behöver klippas sönder och omfördelas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in