2022-02-23, 23:08
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Som så många andra borde du reflektera över det du skriver.
Du är ju en av flera som projicerar sina egna upplevelser, och t.o.m diagnoser, på andra.

Hur tror du en psykos yttrar sej? Vad tror du det är för personal på slutna psyk? En psykos är fortfarande att man inte vet vad som är fantasi och verklighet. I stort eller smått. Det är en process för den personen. Det måste verbaliseras tydligt och vara en konkret förvanskning av verkligheten, eller tvärtom, för att någon ö.h.t ska kunna ens starta en ifrågasättande process.

På en sluten avdelning saknar 80% eller mer utbildning öht. Några har usk eller ssk. För att ha befogenhet att dela ut föreskriven medicin, det behövs noll utbildning inom eller ens insikt från psykiatrin för det.

Basics för personalen är att utfodra "intagna" och följa med dom på rökning, promenader och andra rutiner jourläkare bestämt. Absolut inte att diagnosticera och/eller agera utifrån det.

vilka diagnoser har jag satt på andra/henne än de hon redan har menar du?
Jag om någon här är det väl som följt fup/journalerna.

När jag berättat om hur JAG fungerar/tänker som har vissa av dessa diagnoser är det för att ge ett "tänk" hur många av oss tänker (ja jag jämför då med tex 2000+ andra tjejer i de grupper jag följer och skulle säga marioteten av oss fungerar till 90% lika i tänket/sättet.)
Jag har aldrig sagt att Lydia måste tänka så som jag/många av oss andra i denna kategori, OCH vill tillägga att jag endast berättat det för att sätta Lydia i en "bättre dager" och kanske ge lite förståelse varför det kan bli som det blir.

Kan inte riktigt se likheten med att berätta sånt som att Loveangi säger att Lydia hade en psykos, men som sagt..mitt tänk är ju inte som ert ^^
2022-02-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet du hur kurserna examinerades? Var det via inlämnade PMn? Kanske en kombination av flera olika typer av delprover? Vanligtvis ingår även en skriftlig tentamina, men resultatet på den väger inte över resultaten av delmomenten. Det är en sammanvägning. LB har, som alla andra, flera tentamenstillfällen på sig.

Ovanstående gäller generellt alla studenter vid Universitet och Högskolor.
Mitt svar på det först fetade: Nej, det vet jag inte.
Min kommentar till det andra fetade: Av särskilda orsaker är jag mycket väl medveten om hur svenska universitet och högskolor fungerar men det är offt här.

Det jag initialt vände mig emot det var ditt försök att mha "pandemihalmstrået" försöka ta Lydia Barths misslyckade studier på SLU i försvar.
Dumt att desperat försöka hitta förmildrande omständigheter för en persons misslyckanden.

Likaså dumt av kramarkontona här i tråden, varav ditt är ett i mängden, att försöka hitta fel hos brottsoffret samtidigt som man med alla medel försöker lyfta bort mörderskan Lydia Barths ansvar för mordet.
En ytterst obehaglig tråd!
-Usch!
2022-02-24, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Ja enligt Emil så gjorde Lydia prov via distans, och genom att göra vissa prov på skolan.
Och jag tror ju mer på vad Emil sagt än att tro på en sån som Carinah78
Fast Carinah78 har ju inte alls uttalat sig om hur studierna bedrevs eller hur kurser examinerades, utan bara konstaterat att Lydia Barth totalt misslyckades med sina studier på SLU. Så hur läser du mina inlägg egentligen?

Att sedan kontot Remark försökte sig på att genom att dra fram pandemin försöka bli Lydia Barths äreräddare, det kan inte jag lastas för.
2022-02-24, 10:53
Medlem
Citat:
Ja, jag kan inte hjälpa att du fortfarande håller på att misstolka personer, och när ni inte kan argumentera, ja då kommer era patetiska glåpord.
Är så tröttsamt, så jag kommer inte svara er. Det är omöjligt att svara personer som beter sig som idioter liksom.
Att börja beskriva sina debatt- och meningsmotståndare som "idioter" brukar vara ett tecken på att man saknar argument. Plus att man saknar uppfostran.

On T: Jag undrar fortfarande vad det är som gör att du har så svårt att acceptera att Lydia Barth uppvisade tydliga tecken på att vara läkemedelsmissbrukare. Du har näppeligen varit hennes förskrivare, så varför inte bara acceptera faktum?

På motsvarande sätt avfärdade du beskrivningen av att Lydia Barth var/är alkoholmissbrukare.
Varför kan du inte bara rakt av acceptera det som ju är uppenbart? Lydia Barth brukade alkohol på ett vis som alla med kunskap om alkoholmissbruk beskriver som synnerligen problematiskt. Hon överkonsumerade och hamnade därför i situationer hon inte kunde hantera.
Det är enligt mig en av orsakerna till att Emil inte längre är i livet.
2022-02-24, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Fast Carinah78 har ju inte alls uttalat sig om hur studierna bedrevs eller hur kurser examinerades, utan bara konstaterat att Lydia Barth totalt misslyckades med sina studier på SLU. Så hur läser du mina inlägg egentligen?

Att sedan kontot Remark försökte sig på att genom att dra fram pandemin försöka bli Lydia Barths äreräddare, det kan inte jag lastas för.

Ja jag skulle vilja påstå att du inte vet ett dugg om hur hon klarade studierna.
Vi vet alla hur patetisk du är Carinah78, det är inget nytt.
Hade bara hoppats att du någon gång kunde ta ditt förnuft till fånga, men förstår att den förhoppningen var för stor.
2022-02-24, 12:47
Medlem
Citat:
Att börja beskriva sina debatt- och meningsmotståndare som "idioter" brukar vara ett tecken på att man saknar argument. Plus att man saknar uppfostran.

On T: Jag undrar fortfarande vad det är som gör att du har så svårt att acceptera att Lydia Barth uppvisade tydliga tecken på att vara läkemedelsmissbrukare. Du har näppeligen varit hennes förskrivare, så varför inte bara acceptera faktum?

På motsvarande sätt avfärdade du beskrivningen av att Lydia Barth var/är alkoholmissbrukare.
Varför kan du inte bara rakt av acceptera det som ju är uppenbart? Lydia Barth brukade alkohol på ett vis som alla med kunskap om alkoholmissbruk beskriver som synnerligen problematiskt. Hon överkonsumerade och hamnade därför i situationer hon inte kunde hantera.
Det är enligt mig en av orsakerna till att Emil inte längre är i livet.

Vad jag accepterar eller inte, är inget jag delar med dig.
Jag vet nog mer om Lydia än vad du gör. Jag har ju träffat henne, vilket jag tvivlar skarpt på att du har gjort.
Hon var lika stor missbrukare som Emil.
2022-02-24, 14:29
Medlem
Citat:
Mitt svar på det först fetade: Nej, det vet jag inte.
Min kommentar till det andra fetade: Av särskilda orsaker är jag mycket väl medveten om hur svenska universitet och högskolor fungerar men det är offt här.

Det jag initialt vände mig emot det var ditt försök att mha "pandemihalmstrået" försöka ta Lydia Barths misslyckade studier på SLU i försvar.
Dumt att desperat försöka hitta förmildrande omständigheter för en persons misslyckanden.

Likaså dumt av kramarkontona här i tråden, varav ditt är ett i mängden, att försöka hitta fel hos brottsoffret samtidigt som man med alla medel försöker lyfta bort mörderskan Lydia Barths ansvar för mordet.
En ytterst obehaglig tråd!
-Usch!

Att L vid aktuell tid hade flera tentamenstillfällen kvar innebär att du inte kan uttala dig om Ls studieresultat.
På "mitt" universitet införde man, under pandemin, bara delvis distansstudier för första års studenter pga deras särskilda brist av studievana och oerfarenhet av egna distansstudier. Datorkörkort skulle introduceras samt kurs för PM-skrivande, bibliotekskunskap. Man förutsåg problem om så inte skedde det du kallar pandemihalmstrået.

Du kanske skall försöka få fakta korrekt innan du skriver.
Senast redigerad av Remark 2022-02-24 kl. 14:39.
2022-02-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att L vid aktuell tid hade flera tentamenstillfällen kvar innebär att du inte kan uttala dig om Ls studieresultat.
På "mitt" universitet införde man, under pandemin, bara delvis distansstudier för första års studenter pga deras särskilda brist av studievana och oerfarenhet av egna distansstudier. Datorkörkort skulle introduceras samt kurs för PM-skrivande, bibliotekskunskap. Man förutsåg problem om så inte skedde det du kallar pandemihalmstrået.

Du kanske skall försöka få fakta korrekt innan du skriver.
Lydia säger själv, flera gånger, att hon ligger efter och har svårt med studierna.
2022-02-25, 09:05
Medlem
Citat:
Ja, så då kan man ju också säga att man har en sak till där Lydia INTE ljuger varje fall.
Tycker nästan det börjar kännas olustigt hur åklagaren påstått att Lydia ljuger.
Tar man in sådana här saker och att hon hade en psykos, ja då har hon ju inte ljugit någonting.
Då kommer saker och ting i ett helt annat perspektiv.
Konstigt att läkaren som tar emot henne på sjukhuset konstaterar att hon inte är psykotisk. Lydia säger också något intressant till läkaren: “Jag hatar honom, han har förstört mitt liv och jag kan inte lita på honom, det var hans fel!”
2022-02-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Konstigt att läkaren som tar emot henne på sjukhuset konstaterar att hon inte är psykotisk. Lydia säger också något intressant till läkaren: “Jag hatar honom, han har förstört mitt liv och jag kan inte lita på honom, det var hans fel!”

Jag tycker inte alls att det är konstigt. För läkaren känner inte patienten, för att kunna säga en sådan sak krävs det nog att läkaren spenderar en del tid med patienten.
Det andra du skriver, ska vi då helt plötsligt lita på vad Lydia har sagt, när det passar argumentet?
För i så fall, då har verkligen Emil förstört hennes liv, hon har gjort allt för Emil, hon hjälpte honom med hans barn m.m...
Sen, att ligga efter och ha svårt med studierna, hur många har inte det. Speciellt inte om hon då hela tiden skulle passa upp Emil och hjälpa honom.
2022-02-25, 12:35
Medlem
Citat:
Jag tycker inte alls att det är konstigt. För läkaren känner inte patienten, för att kunna säga en sådan sak krävs det nog att läkaren spenderar en del tid med patienten.
Det andra du skriver, ska vi då helt plötsligt lita på vad Lydia har sagt, när det passar argumentet?
För i så fall, då har verkligen Emil förstört hennes liv, hon har gjort allt för Emil, hon hjälpte honom med hans barn m.m...
Sen, att ligga efter och ha svårt med studierna, hur många har inte det. Speciellt inte om hon då hela tiden skulle passa upp Emil och hjälpa honom.
Visst, han låg säkert bakom att hon förlorade hästgården i Helsingborg, var säkert han som förstörde alla hennes tidigare äktenskap och säkert han som lurade henne att börja ta alkohol och droger…
Du är så genomskinlig i ditt försvar av Lydia, jag begriper inte hur du orkar. Jag undrar verkligen vilken belöning som kan vara värd det?
2022-02-25, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Visst, han låg säkert bakom att hon förlorade hästgården i Helsingborg, var säkert han som förstörde alla hennes tidigare äktenskap och säkert han som lurade henne att börja ta alkohol och droger…
Du är så genomskinlig i ditt försvar av Lydia, jag begriper inte hur du orkar. Jag undrar verkligen vilken belöning som kan vara värd det?

Ja jag förstår att du inte förstod det ironiska med att "ni" plockar ut vissa saker Lydia har sagt som Sanna när det passar er agenda.
Du är patetisk i dina argument.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in