Flashback bygger pepparkakshus!
2022-02-24, 14:12
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Har inte hört Åkesson fördöma Putin eller har du en länk?

Är du dum i huvudet eller?

https://www.youtube.com/watch?v=2QmBHZDMuyo
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpamTrapper
Om du inte får betalt av Putin för att sprida sån här idioti är du fullständigt blåst och en av hans nyttiga idioter. Inget land har tvingats in i NATO - till skillnad från hur Ryssarna agerar. "Hållit en militär konflikt vid liv"? Du menar den som Ryssland intiterade? "Anklagat Ryssland för att vara på väg att invadera"? Nato har sett vad som är på väg att hända och gått ut med det - är det provokation? Du måste på riktigt vara fullständigt och ohjälpligt dum i huvudet. Eller avlönad av Putin. Oavsett vilket är ditt skitsnack inte värt ett smack och jag ångrar redan att jag lagt ner min tid på att skriva det här.

Jaa, vad spelar det för roll om det blir storkrig i Europa. Det viktiga är ju ändå att utvidga Nato och placera fler vapen vid Rysslands gränser.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Kan lova dig att dom som drabbas minst är den gemene ryska befolkningen, dom över medel-medelklassen kanske drabbas men under det så är det i princip redan byteshandelsekonomi eller begagnatmarknaden som gäller för dom flesta.
Var inte arbetarna som söp ihjäl sig och drog ner medelåldern när Sovjet föll det var dom som faktiskt förlorade något vilket var dom som jobbat för staten och liknande.

Fel, korrigerar felet.
I krig drabbas alltid den fattigaste delen av befolkningen. Ryssland är inte självförtroende. Vid sanktioner kommer Ryssland att behöva att ransonera kraftigt. Kommer Kina att smuggla in livsmedel och andra varor? Det vet vi inte.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Att se äckliga horor här försvara Putler jag skäms över att vara landsman till Er

Förresten var e alla rysstroll som hånat USA och bidens underrättelsetjänst?
Dom hade helt rätt och ligger ljusår före
Hörru tuffing vet du Vad bidenxoch hans son gjorde i Ukraina 2014?

Inte tuffing? Nej dåså åk ner till fronten och kriga mot ryssen nu tuffing. Ingen respawn där!
Citera
Medlem
Nån som vet någon live stream från fronten eller liknande?
Citera
Medlem
Vad vill Ryssland uppnå med detta?
Citera
2022-02-24, 14:13
Medlem
Jofs avatar
Mycket verkar handla om Putins psyke.
Han är en narcissist som blir alltmer paranoid. Det hävdar den tidigare statsministern Fredrik Reinfeldt.
Tror det ligger något i det.
Han börjar dessutom prata osammanhängande.
Eller som C Bildt kallade det: Rappakalja.

En farlig man i den position han har. För tankarna till Stalin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Du menar att väast har rullat in tanks och mördat civil ukrainare för att få tillstånd en mer västvänlig granne till EU?

Du tycker inte att FN var snett på det, och att "bosnienserbiska" folkmördande av civil "delvis" pushat till detta?

Det köper jag bara om du är så pass religösa att du tror att rättigheter och demokrati är något gudagivet, inte något som tagits och uppräthålls med vapen i hand, även om nu du är priviligerad nog för att aldrig behövt inse det, det finns massgravar, eller iafall minnesmärken, att besöka där du kan se varför din uppfattning om "hyckleri" inte är klädsam för en vuxen person....

Du sätter mycket ord i min mun och tror mycket. Och du utgår ifrån att en sida är skyldig. "Muslimerna sov medan de onda serberna fick för sig att börja slakta" Good ol propaganda.
Citera
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Har inte hört Åkesson fördöma Putin eller har du en länk?

På RiksTV imorse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
När har Kina efterlevt ett handelsavtal senast? Var det på Chang Kai Checks tid eller?
Hah, men inte är Kina blinda vad gäller vartåt det barkar eller faktiskt vill dö

Dom såg vad som hände i Irak, Afghanistan Libyen etc etc

Khaddafi filmen spelas nog frekvent i makthallarna
Citera
Medlem
ElongatedMuskrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapenski
Har man hört något om situationen för ryssar i Europa? Alla tycker nog inte som deras ledare men ett krig borde påverka t ex ryska medborgare som bor tillfälligt i andra länder med. Någon som vet om de t ex får resa fritt osv.

Om inte annat kommer Putin kunna använda ytterligare "förtryck" mot ryssar runt om i Europa som svepskäl för...
Citera
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Putin använder sig alltså inledningsvis av fattiga ryssar från Sibirien som soldater med tveksam stridsmoral. De letar Ukrainska kvinnor genom appen Tinder.

Jag har sett film på en rysk helikopter som blir nedskjuten. Jag är väldigt skeptisk en rysk lyckosam invasion av Ukraina men en rädd hund är farligare än en arg hund och Putins agerande stöds nu officiellt av Kina.

Länka gärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in