2022-02-24, 14:01
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så mycket jägare har man inte och de i sin tur är rätt enkla mål före det att mekaniserade förband hunnit fram.
Det finns attackhelikoptrar också, tror inte att pansar rullar utan skydd, spaning.
Minor är väl lite svårare i sammanhanget.
Citera
Medlem
Putin har storhetsvansinne och måste stoppas illa kvickt. Skulle inte alls förvåna mig om han bara tågar vidare likt Alexander den store, efter att Ukraina är ockuperat. Ryck plåstret.
Citera
Medlem
Krupniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Säger ju dock inte vad det är för styrkor. Det är stor skillnad på att luftlandsätta några spetsnaz bakom fiendens linjer och att rulla in med en mekaniserad brigad.

Stod att dem har gått in med stridsvagnar i området så enbart några VDV eller Spetznaz rör det sig ej om.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja. Alltså ett falskt påstående.

Halvsanning skulle jag säga. För visst, den ukrainska regimen i Lviv har förbjudit ryska, men endast när det kommer till konst och media och i Ukrainska skolor är ryska förbjuden, men endast som det officiella språket från och med femte klass.

Så nej, inget övergripande förbud, men lite "småförbud" här och var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Sluta dra in SD i det hela jävla pajas.

Varför får jag inte det. Oroväckande att Sveriges tredje största parti inte tar tillräckligt avstånd från Ryssland.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Är ryssarnas strategi det man kallar Blitzkrig?

Inte riktigt som jag ser det. De har flexat länge
Citera
2022-02-24, 14:02
Medlem
Prokloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ryska attackhelikoptrar är några minuter ifrån Kiev såg jag på instagram.

Vad fan,hände med Ukraina? vek dom sig bara???

Kan ju vara så att detta är regisserat från början….

Ryssvänliga politiker i Ukraina som blivit lovade att komma till makten, kan ha jobbat i det dolda…
Citera
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Detta illustrerar hur viktigt det är att ha kärnvapen eller ingå i stark allians.

Ukraina gav frivilligt upp sina kärnvapen i utbyte mot säkerhetsgarantier, senare fick de inte ens gå med i nato och nu så vägrar NATO ge dem nämnvärt stöd då de inte är medlemmar i NATO.

Dags för Sverige och Finland att gå med i NATO.

Håller med i varje stavelse
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ett anfall som stoppade ett folkmord på kosovoalbanerna. Detta är däremot ett krig som motiveras enbart av Putins längtan efter mer makt och att vilja kunna sitta kvar på Rysslands tron.
Det går alltid att hitta på skäl att anfalla ett annat land, vi minns väl Bush svammel om massförstörelsevapen innan anfallet mot Irak. Jag tänkte dock mer på kriget som sådant, om Putin nöjer sig med detta eller om det blir ett utdraget krig med tusentals offer, misär och elände. Då har han totalt gjort bort sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ukraina har aldrig utgjort ett hot mot Ryssland.
Den dagen de blir medlem i Nato kommer de definitivt att utgöra ett hot, och det är detta Putin vill förebygga. Ryssland vill inte ha amerikanska militärbaser vid sin gränser. Nato kunde enkelt undvikit denna konflikt genom att upphöra med Natos utvidgning i Östeuropa. Men denna enkla lösning kunde man inte tänka sig. Se man det så är kriget framtvingat av Nato och inte av Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så Ukraina är både nazister och styrda av judarna samtidigt.
Sneaky bastards...
Haha..
Eller hur, nu har Motståndsrörelsens anhängare svårt att bestämma sig..
Azov med den Ukrainska juden.. Eller Ryssarna.. Vilka ska vi välja..
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Varför sitter folk och tittar på Flightradar och tror att de ska hitta något spännande?

Allt militärt som inte är ute efter att göra något fredligt har sina transpondrar avslagna.

Det är knappast vi skulle se en strategisk förflyttning av militära medel där.
Citera
Medlem
Femliters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossard
Migrationsverket har öppnat en särskild händelse med anledningen av kriget i Ukraina.

Jag kan inhysa ett par unga ukrainskor om det behövs. Måste ju ställa upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in