2022-02-24, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-is-Racist
Kommer färska uppgifter om att Ryssland redan intagit Kiev området. Det gick snabbt må jag säga.
Attackjelikoptrar var några minuter ifrån Kiwv senaste jag såg på instagra.
Citera
2022-02-24, 13:46
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Den dök som fan innan handeln stoppades.

Just nu är den ner -35%.

Finns en tråd: (FB) Ryska börsen kraschar - 2022-02-21

Aldrig förr har så många ryssar, förlorat så mycket, på så kort tid.

Men naturligtvis har Putin med anhang inte sina surt förvärvade pengar i Rysslands banker och börs.
Citera
2022-02-24, 13:47
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Dom ryska trollpacken på FB lovade ju att Putin inte skulle göra ett militärt angrepp på Ukraina, bara hjälpa sina "bröder" i Luhansk och Donetsk , usch vad jag är besviken

Nu ska Putin bara snabbt gå in i maktens boningar i Kiev för att " avnazifiera" styret.

Detta är en ”special military operation” i fredsbevarande syfte. Du måste lära dig att lyssna på Tsar Vladimir Putin.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kan vi hoppas på att den "europeiska säkerhetsordningen" är död? Den som gick ut på att ringa in Ryssland och hålla Europa som gisslan för USAs intressen?

Fan vad många landsförrädare det finns i de europeiska NATO-länderna, offrar allt för USAs intressen.

This is a grave moment for the security of Europe - Nato chief
"Nato's secretary general Jens Stoltenberg is now giving a televised statement and taking questions.
He says: "We now have war in Europe of a scale and a type that we thought belonged to history."
He says he has just finished a meeting with the North Atlantic Council and a long list of countries have agreed to hold urgent consulations.
"This is a grave moment for the security of Europe," he says."
(BBC, livestream)
Skulle vi hellre kunna hoppas på att ni rysstroll fick ett drägligt liv så ni inte behövde spendera era dagar med att försöka desinformera, vinkla och tävla i whataboutism?

Vad som kommer hända är ju såklart tvärtom. EU kommer förenas i sin säkerhetspolitik och fördjupa samarbetet med USA.
Putin har ju garanterat puttat de länder som sneglade på ett NATO-medlemskap mycket närmare sagda medlemskap.

Putin fortsätter gräva stackars rysslands grav. Stackars ryssar som fått ytterligare en galen tsar att tampas med.
Hur lång tid till att Ryssland är bankrutt för att puttelito ska kriga och offra unga ryska män? Hur många yachter och slott till hinner han bygga för ryssarnas pengar innan de är bankrutt?

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Håller med i det mesta, jag personligen är emot krig mellan de två länderna då de två länderna är vänliga mot mitt egen hemland. Därför tar jag ingens sida i konflikten. Men min syn på detta är att väst/(delvis) pushat till detta. Med väst menar jag US och GB. Det tar inte på något sätt bort problemet Ryssland skapat, eller rättare sagt Putin.

Du menar att väast har rullat in tanks och mördat civil ukrainare för att få tillstånd en mer västvänlig granne till EU?

Citat:
Men FN fördömde som sagt även bombningen av Serbien och flera andra länder. Mitt största problem i detta är hur de olika krigen rapporteras för man tar verkligen sida.

Du tycker inte att FN var snett på det, och att "bosnienserbiska" folkmördande av civil "delvis" pushat till detta?

Citat:
Och jag kommer alltid kritisera USA och Väst för saker då jag håller dem i högre standard än Ryssland och Kina. Om man propagerar mänskliga rättigheter och demokrati så skall man även leva efter det.

Det köper jag bara om du är så pass religösa att du tror att rättigheter och demokrati är något gudagivet, inte något som tagits och uppräthålls med vapen i hand, även om nu du är priviligerad nog för att aldrig behövt inse det, det finns massgravar, eller iafall minnesmärken, att besöka där du kan se varför din uppfattning om "hyckleri" inte är klädsam för en vuxen person....
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
HAHAHAHAHAHAHAHA
Ja snälla, berätta mer om när Ryssland med sin ENORMA BNP slutar köpa mobilet och datorer 😅
Kina säljer långt mer till väst, än de köper. Kina är alltså beroende av att väst fortsätter att handla med Kina.

Det är tvärtom. Kina och Putin har båda USA i ett punggrepp. Därför det bara blir sanktioner och lite sura miner och bojkott av Bandy VM när Putin begår sin psykstörda "avnazifiering" utav Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
HAHAHAHAHAHAHAHA
Ja snälla, berätta mer om när Ryssland med sin ENORMA BNP slutar köpa mobilet och datorer 😅
Kina säljer långt mer till väst, än de köper. Kina är alltså beroende av att väst fortsätter att handla med Kina.

Tillfällig konsumtionsdipp är det minsta Kina oroar sig för. Makt är betydligt viktigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Ja, för ryska bilar, mobiltelefoner och datorer håller ju världsklass
Japp, de förstnämnda levereras med startvev, och jag undrar om inte datorerna också har vev?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Frakta med flyg eller fartyg, Hur svårt ska det va? Finns det en vilja finns det ett sätt!

USA och NATO har redan dragit upp en gammal plan som handlar om att bygga gaspipelines genom Spanien och Portugal från nordafrika.

Allt är planerat i minsta detalj.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo

Det samtidigt som den ukrainska regimen förbjuder ryska.

Källa till att detta förbud existerar. Finns det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Attackjelikoptrar var några minuter ifrån Kiwv senaste jag såg på instagra.

Inget försvar kvar i Kiev?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Sveriges politiker i ett nötskal... De är nötter....

Kristersson är en jubelidiot. Han hänger inte med helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in