Citat:
Ursprungligen postat av
Juggenaut
Håller med i det mesta, jag personligen är emot krig mellan de två länderna då de två länderna är vänliga mot mitt egen hemland. Därför tar jag ingens sida i konflikten. Men min syn på detta är att väst/(delvis) pushat till detta. Med väst menar jag US och GB. Det tar inte på något sätt bort problemet Ryssland skapat, eller rättare sagt Putin.
Du menar att väast har rullat in tanks och mördat civil ukrainare för att få tillstånd en mer västvänlig granne till EU?
Citat:
Men FN fördömde som sagt även bombningen av Serbien och flera andra länder. Mitt största problem i detta är hur de olika krigen rapporteras för man tar verkligen sida.
Du tycker inte att FN var snett på det, och att "bosnienserbiska" folkmördande av civil "delvis" pushat till detta?
Citat:
Och jag kommer alltid kritisera USA och Väst för saker då jag håller dem i högre standard än Ryssland och Kina. Om man propagerar mänskliga rättigheter och demokrati så skall man även leva efter det.
Det köper jag bara om du är så pass religösa att du tror att rättigheter och demokrati är något gudagivet, inte något som tagits och uppräthålls med vapen i hand, även om nu du är priviligerad nog för att aldrig behövt inse det, det finns massgravar, eller iafall minnesmärken, att besöka där du kan se varför din uppfattning om "hyckleri" inte är klädsam för en vuxen person....