2022-02-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Det är inte Ukraina som invaderar Ryssland

Nej Ukraina får betala för att man i Kiev från och till under 20 år valt att flörta med NATO, EU och USA. Vilket eskalerade efter Maiden då USA satte sina marionetter vid makten tillsammans med ukrainska nazister.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker all media visar samma små filmsnuttar som fanns redan i natt. Finns det någon sida på nätet som sammanfattar hur det faktiskt går? Vilka områden Ryssland erövrat, vilka förluster på båda sidor som är bekräftade etc? Jag hittar inga seriösa nyheter.
Livemap
realnewsnobullshit - instagram
northernprovisions - instagram
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kina och Ryssland, de nya världsledarna! Det är bara att gilla läget. De nya sanktionerna mot Ryssland kommer bara att innebära att Ryssland och Kina kommer än närmare varandra och EU skjuter sig själv i foten, som vanligt. Den ”europeiska säkerhetsordningen” är död. Nu måste EU bestämma sig om det vill ha krig mot Ryssland eller fredlig samexistens, det senare innebär en ny säkerhetsordning där Ryssland inkluderas.

Även om du är "pro putin", så skall jag säga : Var försiktig med vad du önskar. Detta kan kosta mer än det smakar. Kina är ingen bra kompis..
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Undrar om SD fortfarande vurmar för Ryssland?

Då jag inte stöder Twitter så kollade jag upp om de hunnit lägga ut något på sin hemsida....

Senaste två nyheterna var från 22 feb. Den ena var om friskolor och den andra var om SDs anmälan till KU av utrikesminister Ann Linde efter hennes negativa uttalande om möjligheten för Sverige att exportera vapen till Ukraina med hänvisning till exportkontrollverket:

https://sd.se/sverigemokraterna-ku-a...ter-ann-linde/
Citera
Medlem
Hur ser det ut nu 2022, är det någon svensk som fortfarande strider för Ukraina?
Mikael Skillt exempelvis, vart tog han vägen?

Kan man följa någon via sociala medier?
Citera
2022-02-24, 13:34
Medlem
vackertsvins avatar
Gick in i det här forumet för att se om något intelligent avhandlades. Men maken till galenpannor som får brodera fritt här. Förhärligande av galenpannan Putin och närmast glädje över att Ukraina ser ut att falla. Undrar om ni är lika glada när de ryska svinen går i i Baltikum och Finland. Plockar Gotland av bara farten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det här måste ju vara en riktig boost för den ukrainska stridsmoralen. Not. Den ukrainske stridspiloten flög till Rumänien istället och landade där. ”Nej, fy fan jag drar”.

https://dailystormer.name/ukrainian-...es-to-romania/

Ja, för de där var en trovärdiga källa. Inte alls en historia vem som helst hade kunnat hitta på och publicera nä, källkritiken här är fantastisk. Ni tror på allt ni ser
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och vad är du då, Vidkun? Varför sticker du inte till Ryssland ikväll?
Du vill från ingenstans att Israel ska bomba Syrien din blodtörstiga lilla jude.
Tråden handlar om Ukraina och Ryssland.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Suck.

Har något NATO land anfallit Ryssland vid något tillfälle. Norge delar gräns med Ryssland.
Du behöver inte bli ledsen för en liten enkel fråga ställd. Jag kan inte lika mycket som dig, eller.
Citera
Medlem
Drozdovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Frågan är om Ukraina gillrat en fälla. Även för Ukrainas arme så får helikoptrar flyga lite för fridsamt, håller dom tillbaka för att gå till emot attack när ryssarna överexpanderat?

Det finns ingen möjlighet för de att koordinera sina trupper alls. Luftvärn, radar och militära anläggningar runtom i landet är förstörda. Hur ska de ens kunna organisera sig mot anfallet, som är assymetriskt?

Ukrainas TV fortsätter med propaganda om att "läget är under kontroll"... Stackars befolkning. Jag kan bara föreställa mig kaoset och chock som råder nu.

https://www.youtube.com/watch?v=7gO6vuI2-BQ
Sharij snackar om att han får uppgifter om att ryska pansarfordon är på väg mot Kiev och är inte långt därifrån.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Detta krig handlar om patriotism/sund nationalism versus globalism/nymarxism.

Tur att vi i alla fall har en ÖB som inte är rädd att delta i pridétåget. Det får mig att känna mig tryggare.
I stort Korrekt. Patrioterna och nationalisterna är Ukraina och Globalister/Nymarxister är Putin-Ryssland.
Citera
2022-02-24, 13:35
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Diktaturkramare som du gör sig bäst bakom tangentbordet, i verkliga är ni alltid jävligt osynliga...

Fniss

Sovjet är död. Leve sovjet.

Vilken flickrunkare V är alltså.
Fniss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här