2022-02-24, 13:02
Medlem
Ukrainsk Antonov nerskjuten

https://twitter.com/200_zoka/status/...u2wzRRpXaLCW7A
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Om någon nu undrar var rysstroll och trollskadade får sin näring ifrån, så ger EU vs disinfo en bra överblick. De följer upp den ryska propagandan sedan flera år. Den som inte gillar mitt ordval eller att detta kommer från EU (läs "about us") kan själv studera källmaterialet från Ryssland och göra sina egna bedömning.

https://euvsdisinfo.eu/grotesque-kre...loody-tragedy/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Du är ju genuint patetisk. Bemöt dessa "okunnigheter" med fakta som bevisar motsatsen! Det är fanimej en skyldighet man har på ett diskussionsforum.

Ska du bete dig som en kränkt liten tös kan du susa över till familjeliv och gråta ut.
Jag faktiskt förväntat mig från Putinlägret än detta tonårstrots också men är man supporter till den lille snipige Putin och hans krigsgalenskap och snart massmord på civila ukrainare så förstår jag att man försöker försköna detta ömkans och ondskans rike Ryssland till att vara en ekonomisk välmående stormakt med freden som ledstjärna. Det går ju sådär. För Putin är om inte tidigare så def. nu en liten pestsmittad gammal herre hos dom stora politiska grabbarna och kvinnorna i väst och få vill nog ens ta i honom med en tång om dom vill vara seriösa i sin framtoning inför sina väljare.
Sorgligt sorgligt.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men fatta Baghdad Bob, Ryssland har redan invaderat. Det är inte spekulativt längre, vi har sett bilder på tanks väster om Dnjepr mindre än 4 mil från Kiev.
Men fatta att invadera i min bok är att ta kontrollen över ett land med våld.

Det är också detta som hela tiden antytts från Washington. Och i tråden.

Jag vet, semantik! Men det är nog viktigt här för att förstå skeendena.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
I Moskva och äter rysk kaviar och dricker vodka

Ja, det ser man på Moskvabörsen: https://www.moex.com/en/
Citera
Medlem
Alla visste att ryssarna skulle flexa i luftrummet. Frågan är bara om det räcker i längden, för enligt rykten har ju Ukrainas marktrupper en helt annan pondus nu efter sex års rustning. Medans ryssarna där består till stor del av odisciplinerade ungdomar.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bamse231
USA har redan att dem inte kommer skicka några soldater.

Dom har skickat soldater till länder nära Ukraina
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Sverige borde ansöka om medlemskap i Nato nu när Ryssland har fullt upp med annat.
Citera
2022-02-24, 13:03
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Varför gör Putin detta? Detta är planerat i flera månader. Det måste finnas en orsak. Han bryr sig inte om Ukraina, han vet att NATO och väst med rena demokratier (till skillnad från sin egen) aldrig skulle attackera Ryssland, så varför gör han detta?

Ena folket mot en gemensam fiende för att bibehålla makten med en växande opposition? Förmodligen men mer exakt vet någon detaljerna som jag saknar?

Jag tror inte riktigt att regimen i Kreml delar din syn på NATO och diverse västländer. Ryssland ser sig fortfarande som en stormakt, vilket de till viss del är, och ser NATO som ett hot mot deras egna intressen. Om den synen på NATO är befogad eller inte kan man diskutera men ska man förstå Ryssland så kan man inte ignorera hur de ser på saker och ting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proklos
Minskavtalet.

Ja men det finns något mer? Han bryr sig inte om Ukraina Putin. Han skiter i vanligt folk! Han är direkt elak mot pöbeln i vissa avseenden, det finns någon koefficient i soppan som rör Rysslands makt elit.
Citera
Medlem
Shreddedshians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Blir USA utsatt för kärnvapen kommer Brasilien bli radioaktivt
Så blir hela världen, tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Om plan etc skjuts ner borta vid Arlanda så skulle inte jag direkt gå runt som vanligt ute på gatorna för jag bor (Östermalm). Skulle det vara ett riktigt hit hade väl folk evakuerats

Det är slaver du pratar om min vän. Vi handlar inte alltid utifrån logik ahaha. Speciellt inte de slaverna norr om Tjeckien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in