2022-02-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Dags för det svenska HBTQ-försvaret att åka ner.

Hur är det, Hemvärnet är redan där nere va?
Kan se rubrikerna framför mig
" Katrin blev kallad "hora" av fiendesoldaterna, befälen sa åt henne att sluta gråta och börja slåss. Försvarsmakten är nu anmäld för trakasserier."
" Homosexuella Stefan tvingades bära vapen, trots hans rätt till vapenvägran inom försvaret"
" Stina identifierar sig som attackhelikopter, tvingades köra stridsvagn. "-Jag är kränkt" säger Stina"
" Svenska vapen uppfyller inte miljökraven. Sten och självfallna pinnar är det moderna sättet att kriga på, säger försvarets talesPERSON".
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
.
Min linje från början har varit att Ryssland och Putin inte är intresserade av att invadera Ukraina. Jag står kvar i detta.

Men fatta Baghdad Bob, Ryssland har redan invaderat. Det är inte spekulativt längre, vi har sett bilder på tanks väster om Dnjepr mindre än 4 mil från Kiev.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Den som åker som frivillig är inte militär.
Givetvis är man det om man blir antagen i Nationalgardet eller armén.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Kina utrikesminister har uttalat sig på sedan tidigare planerad presskonferens och verkar vilja hålla sig neutral och påtalar att de till skillnad från USA inte vill exportera vapen för att späda på konflikten.
D v s liknande någorlunda neutrala uttalanden de hade under pågående Kriminvasion 2014.

https://www.washingtonpost.com/world...sion-reaction/

Experter i deras statsstyrda medier däremot håller med de mer Putinvänliga på FB att det är NATOs expansion som pressat Ryssland till denna omfattande ”åtgärd”.

Att Ryssland pressats av NATO/EU-expansion är inte det samma som att de är moraliskt rätt.

Det förstnämnda är en ren självklarhet utifrån realismens syn på internationella relationer, medan det alltid går att forma sin moral efter geopolitiska nödvändigheter.
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-02-24 kl. 13:02.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Fake News:
https://www.webcamtaxi.com/en/ukrain...an-square.html

Eller är webbkameror också manipulerade? Folk åker som vanligt i trafiken, personer ute och promenerar med barnvagnar.... war it not was it used to be
Det vi ser av ryska helikoptrar är enl. uppgift när de intar flygplatserna runt Kiev. De ligger en bit utanför staden som flygplatser brukar göra antar jag.

Fortfarande lugnt:

https://wwitv.com/tv_channels/b6723-...am-Urkaine.htm

Men det är ju klart, de kan ju fejka det.
Citera
2022-02-24, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Varför gör Putin detta? Detta är planerat i flera månader. Det måste finnas en orsak. Han bryr sig inte om Ukraina, han vet att NATO och väst med rena demokratier (till skillnad från sin egen) aldrig skulle attackera Ryssland, så varför gör han detta?

Ena folket mot en gemensam fiende för att bibehålla makten med en växande opposition? Förmodligen men mer exakt vet någon detaljerna som jag saknar?

En av anledningarna till att han gör det just nu är pga av att USA har en sinnessjukt svag och senil president. Han utnyttjar Bidens svaga mentala hälsa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det är nog strategiskt rätt. Att hålla gränsen går självklart inte. Målet måste vara att orsaka fienden så stor skada som möjligt på alla sätt. Ungefär samma strategi som vi hade i Sverige under kalla kriget. Antar att det är bättre att möta orcherna på andra platser där man har större chans till motstånd.
Sant, tanksen kommer ha svårt att ta sig fram i svår terräng, risken finns väl att det blir rätt geggigt på sina håll med tanke på årstiden, så kan man lura in dom där är det bra för Ukrainas del.
Citera
Bannlyst
ryska flaggan hissas på en byggnad och den ukrainska tas ner
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Jag försöker ta reda på vem som kontrollerar Boryspil, Kievs internationella flygplats. Jag har inte lyckats utröna det.

Vet någon här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Slog på Flightradar och inte ett enda plan som flyger över Ukraina är dom rädda för att bli nerskjutna?

Det råder, sedan en tid tillbaka, flygförbud över hela Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShyPooper
Sist jag kollade var Ukraina en suverän stat och ett självständigt land. Ungefär som att Sverige kliver in i Finland bara för att vi inte håller med om deras politik. Galenskap och idioti är vad det är, oavsett vad man tycker.

Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Ja man kan undra vad som driver sådana människor, i den mening de inte är faktiska ryska troll. Bittra över misslyckade liv som de skyller på att homosexualitet existerar osv. samtidigt som de tror de skulle få materiellt välstånd (och kanske en tjej?) om ett styre likt det rysk rådde?

Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Nu är superkapitalisterna inom Wallenbergssfären experter på folkrätt. Hehe.

”– Rysslands invasion av Ukraina är ett grovt brott mot folkrätten och för Europa är detta den allvarligaste geopolitiska situationen sedan andra världskriget, skriver Wallenberg.”
https://www.svd.se/wallenberg-ett-gr.../om/naringsliv

Sån jävla humor. Vart var han i frågan om Serbien och Kosovo. Andra delar av världen: Afghanistan, Irak och Libyen?

Israels konstanta brott mot all internatonell rätt?

Tröttsamt med västerländskt hyckleri.
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Var håller Putin hus då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem