2022-02-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Idealet är att ryska statsledningen går in på Putins kontor och tar livet av honom varpå de ger order om reträtt. Därefter beordrar de FSB att stänga trollfabriken i St Petersburg och sänder de anställda där till Vorkutas gruvor.

Det hade varit den största vinsten för den ryska federationen. problemet är att det kommer dröja aldeles för länge innan de blir realitet (troligtvis helt avgörande hur effektiva/kraftfulla sanktionerna blir i kombination med ukranisk motståndsvilja (dvs liksäckar hem till kreml)

Tyvärr för den genomsnittlige ryssen så kommer de få leva med konskvenserna mycket längre än de kortsiktiga dvs att deras lön redan sjunkit 20% och levnadskostnaden kommer stiga....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
holy shit! gå in på telegram och sök på realnewsnobullshit. helt sjuka videos från marken.

Barn med cykel död
Ukrainska soldater i likhögar

Väst ville inte ha diplomati
Citera
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Klart det inte är poänglöst, detta var alltid förutbestämt att sluta i ett civilt motstånd då Ukrainas militär är för svag. Göra det jobbigt för Putin efter den initiala invasionen är vad som kommer kosta Ryssland dyrt.

Kommer inte kosta Ryssland ett dugg, alla pengar läggs på försvaret i deras land
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Fullt möjligt att mataffären var målet - för att förkorta en belägring.
Inte troligt i mina ögon, men med rysk logik kanske det stämmer.
Citera
2022-02-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag sade att Ryssland kommer att ta Ukraina, men inte Sverige. Skulle Ryssland ta Gotland så skulle detta tvinga att blanda in USA och Ryssland vill inte ha WW3.

Om de kan plocka Ukraina utan att blanda in NATO så är det en win för dem.

Jag kommer att garva åt dig när det visar sig att jag hade rätt och du totalt jäkla fel.

Vad säger att Ryssland och Putin inte vill ha WW3?
Verkar han förnuftig?
Så jäkla fel hade jag inte eftersom jag förstod att Ukraina skulle invaderas, till skillnad mot vad "rysstrollen" försäkrade. Och givetvis hoppas jag du har rätt angående Sverige. Men jag tror Putin är galen och maktfullkomlig. Ju mer motstånd han får desto mer kommer odjuret att slå tillbaka.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Va? Ser du inte bilden på din bror?
Såg bilden nu idiot man lärde ju klicka fram den
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Om det är sant att 7 plan och 3 helikoptrar skjutits ned borde vara ett problem även för Ryssland? Man har väl inte obegränsat med antal sådana?

Ryssland har cirka 4000 flygplan. Jag tror man accepterar sju plan.
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
OK det var ett brittiskt protektorat när den märkliga statsbildningen Israel skedde på ockuperat territorium. Men jag antar att du anser detta var berättigat medan analogierna i Donbass och Luhansk inte är det ?

Det som är berättigat handlar till slut om vem som vinner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
USA har redan berättat vad de kommer att göra, dvs ingenting militärt.
Även information om sanktioner etc är naturligtvis intressant. Och USA:s Taiwanstrategi har alltid varit medvetet otydlig. Biden fick kritik för att han försa sig i frågan för inte så länge sen.
Citera
Medlem
Finns mycket videomaterial på r/InvasionOfUkraine på reddit, för den som är intresserad. Givetvis NSFW.
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Blir intressant se hur rysstrollen och putinrunkarna ska förklara dessa "fredsbevarande-bombningar"....
Gubben är totalt galen!

Det går inte att ursäkta det längre. Särskilt efter att den svenska polisen tankade sina polisbilar. Ryssen kommer nu på riktigt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ukrainakrisen

Jag har gömt mig i skyddsrummet, har du gömt sig också?
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Vad säger att Ryssland och Putin inte vill ha WW3?
Verkar han förnuftig?
Så jäkla fel hade jag inte eftersom jag förstod att Ukraina skulle invaderas, till skillnad mot vad "rysstrollen" försäkrade. Och givetvis hoppas jag du har rätt angående Sverige. Men jag tror Putin är galen och maktfullkomlig. Ju mer motstånd han får desto mer kommer odjuret att slå tillbaka.

WW3 skulle alla förlora på inkl Ryssland. Klart han inte vill ha världskrig, är du dum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in