2022-02-24, 12:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
De vill väl förstöra listor på anställda och agenter ifall ryssen kommer eller att det blir en marionettregim i Kyiv.
Inte speciellt konstigt.

För att dölja vilka som varit delaktiga i mordet på de ca 14 000 etniska ryssarna i Donbass
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
I väst fortsätter vi vara att ge dom OS och fotbolls VM och låtsas som ert regnar. Ingen vågar göra nånting.

Falskt. Det du påstår är direkt falskt. Väst låtsas inte som att det regnar.

Samtliga nyhetskanaler och byråer går på högvarv. SVT och sveriges radiokanaler har extrasändningar. Europas ledare har krismöte efter krismöte, presskonferens efter presskonferens.

Nu väntar sanktioner. Militärt stöd i form av materiel har gets och fortsätter att ges.

Man kan inte som stat delta i det här kriget hur som helst. Problemet är att Putler aldrig kommer att ge sig och är beredd att använda kärnvapen. Man vet ännu inte hur man ska hantera det här. Det är ett mycket dåligt läge.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Det spekuleras i att Ukrainas huvudstav Kiev kommer vara omringat redan i eftermiddag.
Hur kan Ukraina vara så pass lamslagna redan? Man måste väl ha varit beredd på en invasion. Det känns inte som att man faktiskt försvarar sig.

Har jag fel?

Jag följer telegram-gruppen hela tiden.
Zelensky har fått garantier från NATO och USA att Putin inte vågar anfalla. Korkad som han var trodde han att USAs ord vard värda nått.
Citera
Medlem
Nato kommer inte att gå i krig mot ryssland. Det blir sanktioner. ryssland kommer ta delar av ukraina.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Det räcker med att studera USA's reträtt från Afghanistan för att förstå att deras förmåga att jämna Ryssland till marken = NOLL. Detta vet Putin som blir rikare och kraftfullare för var dag som kriget pågår genom det ökade oljepriset.

Putin vet att han kan plocka hela Europa som situationen i väst ser ut i dag med Biden i topp.

Jag hoppas för vår skull att även NATO och dess vänner förstår detta.

Annars är hela Europa snart under Putins styre.

Även om det är whataboutism vill jag få till protokollet att även Sovjet lämnade Afghanistan med svansen mellan benen. Vad nu det säger om Ryssland möjlighet att kriga i Ukraina.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
"Denazification" har Putin gått på det svenska PK-narrativet? Alla som inte håller med är nazister?
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
"On Hitler, I mean Putin"

Första journalisten på NATOs presskonferens. Jag dör, haha.

Hörde också det, bra gjort. Var förmodligen en Ukrainsk reporter.
Citera
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakalabakala
Kommer vi få se något mer än dessa töntiga ”fördömanden”? Världsledarna står på led för att säga att de är arga på Ryssland. Ok, då vet vi.

Vad är ditt förslag på motåtgärd? En kärnvapenattack mot Moskva? Att den segerrika Livgardesbrigaden tågar mot Kaliningrad?
Citera
2022-02-24, 12:34
Citat:
Ursprungligen postat av ExPociia
Låter det inte på Jens Stoltenberg som om Nato verkar vilja gå in militärt?

Lite tidigt och säga tror jag, de ska sitta ner i em/kväll och diskutera i NATO. Han kan nog inte stå och bestämma själv.
Citera
Medlem
Minns kommentarer för ett par veckor sen att nää Putin har inget intresse av att invadera Ukraina och nää Putin har inget intresse av Sverige nää.
Så naivt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Tvättäkta ryska mongoler!

De gav sina liv för ingenting alls. Så meningslöst.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Trudeau fördömmer..........
https://www.bitchute.com/video/JJzsTalcApol/

Så länge Kreml inte bryr sig om fördömanden, så är det nollvärde och bortkastad tid att skriva tal om detta.

Våld, är det enda som Kreml förstår nu.
Hoppas Ukraina strider starkt som fan nu och inte sparar på krutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in