Ganska uppenbart. Ryssland tar kontroll. Ukrainas militära potential neutraliseras, alltså slutar de skjuta missiler österut mot folkrepublikerna. Ryssland skapar således fred.
Det är mycket möjligt att du får rätt på denna punkt. Det beror (bl a) på vad Putin tänkt sig därnäst.
Är alla krigshetsare nöjda nu? Allt som behövdes var att NATO backade. Dessvärre ger detta Kina ypperliga möjligheter att ta Taiwan. Hur stor krigsmakt har Ryssland, Iran och Kina tillsammans? Är kanske dags för USA att hålla käften så vi kan få fred i vår del av världen! Som skrivet tidigare, NATO är vårt största hot. Blir Kina nästa att reta nu då? Ni är inte nöjda förrän vi har ett kärnvapenkrig, ni odödliga supemänniskor ...
Sen är ju Ryssarna också dårar men dom varnade ju i alla fall fast du går Ukraina förlorat pga av krigshetsen. Vad Biden kommer att överlycklig nu för detta var ju hans kalla-krig dröm. Vi får hoppas den sinila gubben på andra sidan Atlanten och dåren i Moskva håller fingret borta från "den röda knappen".
USA och Nato bör veta bättre än att gå med i en väpnad konflikt mot Ryssland eller Kina. Då brakar världskrig nummer 3 då Ryssland och Kina har gemensamma intressen.
Jag var ironisk, observera! Tydligen måste jag lägga av med såna lustigheter för ögonblicket, i en så här vansinnig tid är det alltid någon som vantolkar dem.
Hade jag släppt ur mig lika korkade yttranden som du, skulle jag antagligen reagera lika fjolligt som du på de ständiga "personangreppen" (snyft). Fortsätt anmälningarna bara.
Ja, det är lite riskabelt. Man måste vara övertydlig nu. Jag trodde du blivit tokig och fick läsa om ett par gånger...
Går man med i NATO, då fortsätter man stödja rådande världsordning där man fortsätter lägga hela Europas säkerhet i USAs händer. Bättre att jobba för gemensamt EU-försvar istället så vi kan sköta sådana här konflikter på ett vettigare sätt.
Håller med men det finns inga tankar på Eu arme just nu.
Bäää! Whataboutskij whataboutskij. Bää bää!
Det var inte Finland som inledde kriget mot Sovjet (om du nu inte, likt övriga Kreml-kretiner, tror på den här versionen).
Då det gällde bombningen av tyska städer, jämte atombomberna mot Japan, låg dessvärre skulden för krigsutbrottet hos de styrande i de bombade länderna.
Jaha på vilket vis fick Finland hjälp under kriget om inte från Nazisterna? Pissluffare.
Du är något på spåret som många missar. Tyvärr är detta resultat av bög Tyskland och bög Frankrikes passiva hållning. Hela EU ock till en stor del NATO USA.
Vi borde ha lyssnat på polacken och Baltikum. Dom som vet hur Putin är. Alla dessa fega fjollor i väst som har velat ha diplomati. Hårt mot hårt mot kuksugaren. Ryssar blöder som vi, ryssar är med döda. Hota tillbaka med kärnvapen. Ska vi dö, så tar vid med oss varenda rysk horunge och alla dessa PRO Putin kuksugande horungar på Flashback med.
Im out.
EU är helt i händerna under USA, tyvärr. Det är därför ett starkare EU är det bästa vi kan göra för att bli herrar i vår egna världsdel.