2022-02-24, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
Extremt viktigt i ett sånt läge att spamma gråtandes emojis och hjärtan på sociala medier. En arg emoji fungerar också för att lära Putin en läxa!

Blir galen på sånt men det fyller väl ett behov hos många.
Tycker nog den arga röda emojin är löjligast i sammanhanget...

Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ganska uppenbart. Ryssland tar kontroll. Ukrainas militära potential neutraliseras, alltså slutar de skjuta missiler österut mot folkrepublikerna. Ryssland skapar således fred.

Det är mycket möjligt att du får rätt på denna punkt. Det beror (bl a) på vad Putin tänkt sig därnäst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
Ja jag vet att syria.liveuamap va samma, men det fanns en annan domän som va liknande, som också samlade delar av världens info

Du har bokstavligen på sidan där du kan switcha över till olika länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är alla krigshetsare nöjda nu? Allt som behövdes var att NATO backade. Dessvärre ger detta Kina ypperliga möjligheter att ta Taiwan. Hur stor krigsmakt har Ryssland, Iran och Kina tillsammans? Är kanske dags för USA att hålla käften så vi kan få fred i vår del av världen! Som skrivet tidigare, NATO är vårt största hot. Blir Kina nästa att reta nu då? Ni är inte nöjda förrän vi har ett kärnvapenkrig, ni odödliga supemänniskor ...

Sen är ju Ryssarna också dårar men dom varnade ju i alla fall fast du går Ukraina förlorat pga av krigshetsen. Vad Biden kommer att överlycklig nu för detta var ju hans kalla-krig dröm. Vi får hoppas den sinila gubben på andra sidan Atlanten och dåren i Moskva håller fingret borta från "den röda knappen".

USA och Nato bör veta bättre än att gå med i en väpnad konflikt mot Ryssland eller Kina. Då brakar världskrig nummer 3 då Ryssland och Kina har gemensamma intressen.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag var ironisk, observera! Tydligen måste jag lägga av med såna lustigheter för ögonblicket, i en så här vansinnig tid är det alltid någon som vantolkar dem.

Hade jag släppt ur mig lika korkade yttranden som du, skulle jag antagligen reagera lika fjolligt som du på de ständiga "personangreppen" (snyft). Fortsätt anmälningarna bara.

Ja, det är lite riskabelt. Man måste vara övertydlig nu. Jag trodde du blivit tokig och fick läsa om ett par gånger...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Går man med i NATO, då fortsätter man stödja rådande världsordning där man fortsätter lägga hela Europas säkerhet i USAs händer. Bättre att jobba för gemensamt EU-försvar istället så vi kan sköta sådana här konflikter på ett vettigare sätt.

Håller med men det finns inga tankar på Eu arme just nu.
Citera
Medlem
Finns väl ingen väg ut nu. Världskrig incoming
Citera
2022-02-24, 11:30
Medlem
Tjernobyl måste just blivit den säkraste plats i Ukrina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Demonstranter utanför ryska ambassaden 🇸🇪✌️

Det räcker inte. Man borde skära av ambassaden och se till att ingen svensk snabbmat levereras. Bojcotta Mac-Inn.

Inga leveranser, låt dom svälta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Såklart att du trollar för ett natomedlemskap. Såklart att det är du!
Det är inget troll att stå upp för ett NATO-medlemskap, det är trygghet och säkerhet.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Bäää! Whataboutskij whataboutskij. Bää bää!
Det var inte Finland som inledde kriget mot Sovjet (om du nu inte, likt övriga Kreml-kretiner, tror på den här versionen).
Då det gällde bombningen av tyska städer, jämte atombomberna mot Japan, låg dessvärre skulden för krigsutbrottet hos de styrande i de bombade länderna.

Jaha på vilket vis fick Finland hjälp under kriget om inte från Nazisterna? Pissluffare.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Du är något på spåret som många missar. Tyvärr är detta resultat av bög Tyskland och bög Frankrikes passiva hållning. Hela EU ock till en stor del NATO USA.

Vi borde ha lyssnat på polacken och Baltikum. Dom som vet hur Putin är. Alla dessa fega fjollor i väst som har velat ha diplomati. Hårt mot hårt mot kuksugaren. Ryssar blöder som vi, ryssar är med döda. Hota tillbaka med kärnvapen. Ska vi dö, så tar vid med oss varenda rysk horunge och alla dessa PRO Putin kuksugande horungar på Flashback med.

Im out.
EU är helt i händerna under USA, tyvärr. Det är därför ett starkare EU är det bästa vi kan göra för att bli herrar i vår egna världsdel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in