2022-02-24, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Förstår du inte vad jag menar? Ryssland har ingen respekt för västvärlden. När ett gäng globalist-HBTQ-kärringar säger åt Putin att han ska lägga av, tror du att han blir skraj då?

Putin synar västvärlden just nu. Han kommer att visa oss hur svaga och degenererade vi är.

Citat:
Ursprungligen postat av skaldjuspudding
Någon som har video eller fotobevis på bombningarna?

https://instagram.com/sunshineseeker608

https://instagram.com/internati0nalnews

https://instagram.com/newsistaan
Citera
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Sverige skall inte bry sej. Det här är en affär mellan Ryssland och fd sovjet stat. Låt dem sköta sin egna biz.

Instämmer. Det som hänt nu är att Sverige inte kan ses som neutrala, vi har tagit ställning och ett fullvärdigt Nato-medlemskap är säkert nära förestående. Vårt snack om att partnerskap för fred är frihängande Nato är uppenbart skitsnack.

Är inte speciellt Rysslandsvänlig, men den här konflikten är inte ny och jag förstår Rysslands ageranden. Hur många har mist livet i Ukraina de senaste 10åren, är inte säker men det rör sig väl om 14.000 människor som identifierar sig som ryssar?

Vi i Sverige kan självklart inte förstå det som händer. Men hur skulle vi agera om nån region i Norge hellre ville tillhöra Sverige och norsk militär gick in med vapenmakt?

Den här konflikten är förövrigt 30år gammal och knappast en överraskning. Ska bli intressant att se hur EU kommer dansa efter USA:s pipa nu när de uppenbart vill eskalera konflikten.
Senast redigerad av Stockholmsjevel 2022-02-24 kl. 10:57.
Citera
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Om inte EU stänger SWIFT har sanktioner eller ekonomisk/militärt stöd ingen effekt. All denna hjälp kommersat falla i händerna på ryssarna när invasionen är klar. Utan militärt direkt stöd med flygplan och bombningar av ryska trupper kommer Ukraina falla om två veckor. Sen kan EUs politiker fördöma hur mycket de vill men 20 miljoner till Röda korset kommer inte göra någon nytta.
Två veckor? Du har då alltså insyn i Ukraina's försvar?
Citera
Medlem
Ja, herre jävlar. Kriget är igång. Grattis väst för alla "geni-drag". Biden har varit värst.
Vad blir väst nästa "geni-drag"? Fler sanktioner?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa

Sverige borde uppskatta glädjen över vad som händer i Ukraina att det aldrig har gått med i Nato.

Vi ska aldrig gå med i Nato eller något annat korrupt globalt samfund. Vi ska ut ur EU.
Citera
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Bryr mig inte om det blir världskrig. Vill att ryssarna och kineserna gör parkeringsplats av USA så resten av världen äntligen kan bli fri från deras förtryck. Sjukt att ingen reagerar på allt ont USA gjort sen 1776 men gråter så fort Ryssland och Kina försöker försvara något i sitt egen närområde.

Nej du är så tuff. Säkert lika tuff om vi skulle hamna i krig med.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
NATO är totalt impotent och kan bara titta på och gapa. En enorm prestigeförlust.

Det Putin sa om Nato i talet han höll tidigare i i veckan är sant.
Citera
2022-02-24, 10:47
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Men Grisen, att man ser på omvärlden annorlunda beroende på var man bor på kartan är inget ovanligt. Men det finns ingen anledning att slakta någon för deras åsikt. Bor man i Sverige så gäller dess lagar annars får man flytta.

Jag har aldrig påstått något annat. Det enda jag poängterat är att när det handlar om det politiska läget i Ukraina bör man förstå hur splittrat landet är. Det är helt riktigt att Ukraina styrs från Kiev och att nuvarande regering är "västvänlig" men med det sagt bör man även komma ihåg att i princip hela östra (och delar av södra) Ukraina istället är "ryssvänligt". Jag skulle därför säga att polariseringen är långt större i Ukraina än i något annat europeiskt land och att en sådan polarisering tenderar att få konsekvenser för ett lands stabilitet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag hade föredragit ett globalt Nazi-Japanskt styre, framför mordet på dessa 6 miljoner judar, och de mördade judarna hade troligen själva föredragit det framför att bli mördade.

Och det är inte säkert att Hitler hade mördat några judar alls om de hade accepterat hans styre.
Och troligen hade Hitler låtit USA vara ifred, så dit hade judarna kunnat flytta, vilket ju många judar gjorde sen efter andra världskriget ändå.

Men nu handlar det i första hand om att Ukraina ska ge upp Krim och Donbass, inte att Ryssland ska styra hela världen.

Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Skriv "jag är dum i huvudet" utan att använda orden "jag, dum, är, i samt huvudet".

Håller du med mig eller inte om att det är bättre att Ukraina ger upp Krim och Donbass, än att det blir tredje världskriget?

Ukraina kommer med största sannolikhet bli hatade över hela världen om de fortsätter vara så giriga och driver fram ett tredje världskrig, minst lika mycket som Ryssland kommer bli hatade.
Citera
Medlem
Obekräftade uppgifter från Polen:

https://www.reddit.com/r/worldnews/comments/szqz2n/russia_deploys_mobile_crematorium_to_follow_its/

Mobila krematorium för att röja bort civila kroppar, i exempelvis Kharkiv där civila ska ha dödats.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Ryssland bombade precis flygbaser och flygförsvar i Ivano-Frankivsk/Västra Ukraina.
Citera
Medlem
Big Bosss avatar
Hoppas på att Ukrainas försvar lyckas hålla ställningarna förhållandevis bra o att de fightas så invasionen kostar mycket mer än den smakar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in