2022-02-24, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Ehhhh? När sa jag det?

Tänk de barn som sitter nu med sin nallar i famnen i Ukraina och inte förstår varför deras mamma beter sig konstigt, varför hon grät sista gången pappan i militärkläder stängde dörren till hemmet. Undrar varför de inte får gå till förskolan idag som alla andra dagar, träffa sina kompisar. Och plötsligt, faller en bomb, där barnen kanske överlever men med en förlorad arm och en mamma som dog i sitt sista tappra försök att skydda sina barn. Barnens framtid känns inte så lovande då.

Så, därför skulle jag hellre vilja ett kärnvapen, där detta lidande kommer vara över så mycket snabbare.
2022-02-24, 09:26
Medlem
Citat:
Jag trodde verkligen inte detta skulle hända för att det är till synes ett så pass irrationellt agerande. De potentiellt långsiktiga konsekvenserna är så pass negativa för Ryssland att det borde vara avskräckande nog. Sen spelar nog en del rädsla för ett storskaligt krig i Europa från min sida in också.
okejokej, ja du har en poäng. Var nog därför jag också var skeptisk till ett anfall. Eftersom konsekvenserna mot Ryssland skulle bli så stora. Verkar som Putin bara tänker på sig själv och försöker få någon form av legendstatus. Finns ju inget att vinna på detta i långa loppet för Ryssland.
2022-02-24, 09:26
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
Om inte ryska folket har röstat Putin till sin post, vem har?
Du vet inte att Ryssland är en skendemokrati, en diktatur liksom Kina?
Om du inte tror det, varför förbjuder, fängslar, förgiftar och mördar man i så fall politisk opposition?
Putin har suttit i 22 år. Senaste valet fick han 76% av rösterna, tror du på det?
2022-02-24, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
okejokej, ja du har en poäng. Var nog därför jag också var skeptisk till ett anfall. Eftersom konsekvenserna mot Ryssland skulle bli så stora. Verkar som Putin bara tänker på sig själv och försöker få någon form av legendstatus. Finns ju inget att vinna på detta i långa loppet för Ryssland.

Putin måste bort. Det bör varje ryss förstå nu
2022-02-24, 09:27
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Det är inte så ett kärnvapenkrig funkar. Vi kommer alla att dö, om inte i de första detonationerna så ett tag senare i strålningssjuka.

En ny pandemi helt enkelt. Men riktigt dödlig denna gång.

Hoppas Putin hinner lönnmördas i veckan..
2022-02-24, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Ja absolut, men SAM är galet dyrt och inte lika mobilt som flygplan. Men det ger dig en förvarning så att du kan lyfta med egna flygplan och jaga fienden.

Jag hade inte velat vara Ukraina just nu.

JA det håller jag med om . Dyrt är det , men har du det så klarar du dig rätt bra.
Kolla bara in hur Egypten klarade av att hålla borta Israels flygvapen innan man gjorde bort sig.
2022-02-24, 09:30
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Nä, så fungerar det inte tack och lov. Överlever du själva explosionen, så har du en hygglig chans att överleva beroende på vindriktning och vad du äter. Strålningen avtar snabbt och flera av de radioaktiva isotoperna är kortlivade.

I ett större kärnvapenkrig är det som kommer döda flest den fallerade infrastrukturen, vilket kommer ge brist på mat, rent vatten och mediciner, värme och skydd. Givetvis kommer någon att dö av rena strålskador (eller förtäring av radioaktivt material) men inte lejonparten.

Det beror väl på hur många kärnvapen som briserar och var? Det du beskriver verkar vara ett "best case scenario".
2022-02-24, 09:33
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Tänk de barn som sitter nu med sin nallar i famnen i Ukraina och inte förstår varför deras mamma beter sig konstigt, varför hon grät sista gången pappan i militärkläder stängde dörren till hemmet. Undrar varför de inte får gå till förskolan idag som alla andra dagar, träffa sina kompisar. Och plötsligt, faller en bomb, där barnen kanske överlever men med en förlorad arm och en mamma som dog i sitt sista tappra försök att skydda sina barn. Barnens framtid känns inte så lovande då.

Så, därför skulle jag hellre vilja ett kärnvapen, där detta lidande kommer vara över så mycket snabbare.

Sinnessjukt resonemang. Jag kommer inte kommentera dina domedagsfantsier mer. Adjö.
2022-02-24, 09:36
Medlem
Citat:
Sinnessjukt resonemang. Jag kommer inte kommentera dina domedagsfantsier mer. Adjö.

Sinnessjukt resonemang att vilja se barn lida i krig.
Det är f.ö ingen fantasi, utan mer en vilja. Jag tror inte någostans att ett kärnvapenkrig kommer att ske.

Barn kommer att få fortsätta lida och leva utan föräldrar år in och ut i spåren av ett "vanligt krig" som nu pågår.
2022-02-24, 09:39
Medlem
När jag idag lyssnar på radion, så slår det mig hur överraskade en del personer är över Rysslands invasion av Ukraina. De som är mest överraskade, tycks vara de så kallade experterna och våra politiker, ty de litade alla på att Putin bara spelade ett spel. Men jag dåren, är inte ett dugg förvånad utan väntade bara på att det skulle komma. Tanken för mig till sagan om kejsarens nya kläder, där barnet såg sanningen. Det är vidrigt det som händer nu och vi måste stötta Ukraina.
2022-02-24, 09:40
Medlem
Citat:
Det beror väl på hur många kärnvapen som briserar och var? Det du beskriver verkar vara ett "best case scenario".
Nä, jag beskriver ett "normalt" scenario, dvs ett kärnvapenkrig där kärnvapenutväxling förekommer och vi talar om tiotals eller hundratals bomber, inte enskilda vapen. Världens 14000+ kärnvapen kan låta mycket, men de är inte tillräckliga för att utstuderat och omsorgsfullt döda alla, ens i de drabbade områdena.
2022-02-24, 09:44
Medlem
HEDP502s avatar
Rysk sanktionslista.

Och kom ihåg... det här är Ryssland.
Där korruptionen ger ministrar vingårdar och slott i Sydfrankrike.
• Listan innehåller väldigt många kända namn.

- Defense Minister Sergei Shoigu
- Putin's chief of staff Anton Vaino
- Deputy PM Marat Khusnullin
- Deputy PM Dmitriy Grigorenko
- Economy Minister Maxim Reshetnikov
- Nikolay Yevmenov, Commander-in-Chief of the Russian Navy
- Vladimir Kasatonov, Deputy Commander-in-Chief of the Russian Navy
- Igor Osipov, Commander in Chief of the Black Sea Fleet
- Army General Oleg Salyukov, Commander-in-Chief of the Russian Ground Forces
- Army General Sergei Surovikin, Commander-in-Chief of the Russian Aerospace Forces
- Lieutenant General Sergey Vladimirovich Dronov, Commander of the Air Force
- Violetta Prigozhina, the mother of Yevgeny Prigozhin
- Lyubov Prigozhina,the spouse of Yevgeny Prigozhin
- Denis Bortnikov, the son of Alexander Bortnikov FSB Director
- Andrei Kostin, president-chairman of VTB
- Igor Shuvalov, chairman of VEB
- Margarita Simonyan, editor-in-chief of RT
- Maria Zakharova, chief liar of MID
- Vladimir Solovyev, chief Propagandist of the Russia-1 channel
- Konstantin Knyrik, pro-Russian activist running MediaGroup News Front Ltd in Crimea
- Aleksey Pushkov, Senator & Chairman of the Commission on Information Policy
- Pyotr Tolstoy, particularly obnoxious Member of the State Duma
- Internet Research Agency
- Bank Rossiya (Putin's crony bank)
- PROMSVYAZBANK, State-owned bank financing the Russian defence sector
- VEB, Putin's slush fund.

• Bra start. Men det är inte franska fallskärmsjägare som lastar ur på Boryspil.
Det är inte eldrör mot ryska stridsvagnar eller målföljning på ryska Ropuchor.
D-e-t skulle få Vladimir Vladimirovitj att lägga i backen.
Nu fryser vi våldtäktsmannens bankkonton, medan våldtäkten pågår...
Norsk polis och tull har genomfört en aktion mot en lyxyacht som ägs av KGB-officeren
Vladimir Strzhalkovsky, kompis till Putin:

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/politi-og-kystvakten-aksjonerte-mot-russisk-luksusyacht.bdw_Y0M1w

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in