2022-02-24, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Flera krig bevisar motsatsen, bland annat Adolfs blixtkrig.

Var det därför adolf vann andra världskriget?

Om du menar enskilda miltätstrategiska manövrar så absolut, men inte krig....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Putin vill väl gå till historien. Bara en tidsfråga innan han börjar använda kärnvapen? :/

Om det sker, tror jag inte ens Kina håller dom ryggen. De har redan varit tveksamma. Och väldigt tysta.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Du har en poäng, självmål av Putin. Men jag börjar nästan tro det ligger något i Det Bildt sa i aktuellt. Han ha fått en annan verklighetsuppfattning. Blivit påverkad av gammal rysk historia och vill ha ha en supermakt, gå till historien som en legend osv. Verkar även som han är högst upp hiearkiskt i ryssland och inte delar makten med dom andra i sitt råd som man tidigare trott, om man ska tolka svt inslag rätt.

Reinfeldt (den gamla förrädaren) var inne på samma spår, kallade Putin narcissist och verkade väldigt avogt inställd till honom.
Jag fick själv lite Hitler vibbar när jag såg de senaste inslagen från duman.
Putin sitter på sin tron och talar till sina undersåtar, lyssnar på råd från sina ministrar men fattar egna beslut som går stick i stäv mot råden.
Ryssland går med stora steg mot sin egen undergång om de inte agerar mot galningen på tronen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du är nazist.
Du beter dig som de lilafärgade i safespaces.
Citera
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
På vilket sätt är jag landsförrädare om jag föredrat att det inte är krig i Europa och att vi samarbetar? Du är en landsförrädare om du tycker att vi ska gå med i NATO som är en kriminell organisation som används för att förtrycka andra människor och stater för några få individers vinning. Jag vill lägga pengar på saker främjar utveckling.

Så såna som du kan dra åt helvete. Du är så jävla lågbegåvad.
Hörru du, varför sticker du inte till Luhansk och hjälper rysspulingarna? Du hör inte hemma i Sverige!
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik

USA har lovat att skydda Ukraina.

Var kan man hitta detta löfte?
Citera
2022-02-24, 08:54
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaKalle
Vem är dagens hjältemodiga Claus Schenk von Stauffenberg? Diktator Putler har tappat all verklighetskontakt och måste stoppas.

Man får hoppas att någon av hans livvakter har och tar en kula för Putin!

Tror att Putin fått en blodpropp eller nått, han har tappat det fullständigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Borde inte Belarus få äta bajs efter allt det här också? Det tveklöst hjälpte Ryssland in i Ukraina... "Vi har en övning" "Oj, Rysslands militär åkte inte hem".
Ja det vore nog lämpligt. Belarus diktatoriska ledning med Lukashenko skulle behöva plockas bort i vilket fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
ja detta är mycket skrämmande , putin verkar ha helt tappat spärrarna . riktigt läskigt vilka konsekvenser detta kommer få. Tredje världs kriget har mer eller mindre börjat.

Just precis! Ww3 jag sa ju det. Alla förnekade mig! Here we are. Nu får vi vara starka som folk och nation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wolfcastle-
- Gå och dö ditt rysstroll.
Vilken jävla idiot du är!

Det går att kritisera Putin och Ryssland väldigt mycket, men om du inte klarar av att se hur väst och nato gång på gång bryter avtal och jävlas så är du duktigt efterbliven.

Du är bara glad för att få lägga en lapp i en låda var 4e år.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Azov lär strida till siste man, så det lät flyta blod.
RusImperia: "Precis som de varnat om igår, och i förrgår, och dagen innan det osv... Oavsett så har Ryssland all rätt i världen nu att försvara sina intressen i Donbass, även om väst bjäbbar på om sanktioner och att det är orättvist." Nyreggad användare.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Putin vill väl gå till historien. Bara en tidsfråga innan han börjar använda kärnvapen? :/

Historisk kan inte Putin bli enär USA var först och det enda landet som har använt kärnvapen. Du verkar dåligt påläst, hört talas om Hiroshima och Nagasaki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in