2022-02-24, 08:40
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tack!

Jag förstod att det var något lurt. Det gäller verkligen att filtrera allt denna morgon.

Kan inte du förklara vem som sprider rykten om krig. Är det samma som oroat folk i Ukraina och resten av världen i flera veckor helt i onödan eftersom det inte skulle bli krig?
Citera
2022-02-24, 08:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainska försvarsministeriet:
"The Ukrainian Ministry of Defense said Thursday its forces are countering the Russian offensive “with dignity” and inflicting losses on Moscow’s troops.
“National Defence Forces, using the right for self-defence according to the article 51 of the United Nations Charter are countering with dignity the enemy's attempts to break through the state border,” the Ministry said in a statement shared on Whatsapp. “Situation is controlled. The Russian troops are suffering losses.”
The Ministry also said there had been “no losses among the defenders of Ukraine.”
In an earlier statement, Russia’s Ministry of Defense said it had neutralized Ukrainian air defenses. "

Inga förluster för försvararna är det ju ingen som tror på.
Skulle inte förvåna mig om Kiev kapitulerar till helgen.

Det skulle vara ett bra beslut faktiskt.
Citera
2022-02-24, 08:41
Medlem
Jag behöver inte bo i Ryssland för att inse att NATO fuckar upp Europa.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Förbered dig för att detta kan hända i Sverige.

Inget är omöjligt men knappast troligt. Ryssland har begränsade resurser, kan inte ockupera Ukraina, Baltikum, Finland och Sverige samtidigt.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Ryssland har stark patriotism över hela landet speciellt väster om ural bergen. Tro inget annat.. Däremot är kärlek till "The Mother Land" och makten över moderlandet skilda från varandra även om dom går hand i hand..

Många som inte gillar stockholmn eller Sveriges regering heller.

Jag vet, därav ej djupare skrapning från min sida…

Globalt hoppas jag faktiskt var man reagerar och behandlar ryssar utefter detta.
Jag kommer iaf ännu mer försöka få mina ryska dagliga kontakter att känna sig icke-välkomna.
Tycker ärligt talat dom förtjänar att drivas tillbaka på alla nivåer globalt.
Hade mer än gärna sett ett snabbt och omfattande handelsstopp inom EU nu.
Citera
Avstängd
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Giftmord, Regimkritiker fängslas på lösa grunder, vi har till och med bekräftade trollfarmar ”långt-bort-istan” och statligt sanktionerad doping, Putins övertramp har blivit värre och värre, hans beteende och retorik har trappats upp och det ända som fattas nu är en kuvertformad snorbroms, och det är väldigt svårt och se att idioten kommer stanna här, det här är väl en desperat diktators sista försök att klamra sig fast vid makten.

Frågan är när den farliga ryska björnen vaknar, det vill säga folket, och kör en Saddamrättegång i Kreml, nu känns en Bin Ladin-operation mer nödvändig än någonsin, och han kommer väl inte stanna här.

Det kan inte finnas många civila Ryssar som stödjer detta, inte i det moderna informationssamhället?

Hur mycket för sent, och för lite, kommer Europa reagera?

Nu är det ju iofs inte bara Putin som lönnmördar "landsförrädare" det sker världen över var och varannan dag men gift används nog inte så ofta.
Citera
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Ukrainas nuvarande president Zelensky är av judisk börd

Nej, de är helt demokratiska men västorienterade. Det är en retorik som Kreml använt sedan den Ukrainska revolutionen 2014 då de började vända sig västerut.
Helt demokratiska är väl att ta i. Ukraina är genomkorrupt sedan årtionden och skulle aldrig i dagens läge kunna komma in i EU tex. Dock är de mer demokratiska än Ryssland. Oligarkin finns även i Ukraina och folket där har det till och med sämre än i Ryssland. Det är delvis därför som folket på Krim är nöjda över att ha blivit annekterade av RU även om jag misstänker att Putin har subventionerat halvön för att köpa dem.
Citera
Medlem
Kom ihåg att äckel media kommer vilja vinkla allting.
Red flag op kommer ske och redan skett.
USA gnuggar händerna och vill ha Klaus Schwab i spetsen. Feminism och annat skit vill de alla länder ska införa.

Kort och gott säger tycker mer synd om Ryssland än något annat land just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Och Kina kommer täcka upp alla hål som sanktionerna ger.
Kina kommer inte vilja lägga sig i för mycket. Deras stösta handelspartners ligger i Väst.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Helt rätt enligt mina beräkningar. Något har gått helt snett här och USA trodde allt skulle gå deras väg som vanligt. Får vi se en tredje president som flyr landet och folket lägger ner vapnen.
Men USA förstärker försvaret vid Baltikum. 40 soldater har anlänt till Lettland och man tänker skicka 300 till! NATO visar sin verkliga styrka och försvarsvilja. Hur länge tar det innan NATO upplöses helt?

"USA ökar sin närvaro i Ukrainas grannländer (de som tillhör Nato). Den lettiska armén meddelar att 40 amerikanska soldater har landat i Lettland tidigt under torsdagen.

Armén uppger att fler är på kommande – över 300 amerikanska soldater ska stationeras i Lettland."

https://svenska.yle.fi/a/7-10013113
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Mycket möjligt, vi får se hur det går för om inte väst agerar nu så lär det i efterhand liknas med när Chamberlain kom hem med brevet som proklamerade "peace in our time".

Jag ser ärligt talat inte vad Europa har för val annat än en demilitarisering. Ingen vill riskera ett kärnvapenkrig.
Citera
2022-02-24, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas
Trams. Kriget har knappt börjat än. Kryp tillbaka till korvmojjen du är avlad under.

Kriget är i princip över. Kiev kommer att ge upp under dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in