2022-02-23, 21:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox
Kvinnor slår ofta män i statiska övningar.

Ok, visa det då.

Citat:
Kvinnor är ofta mer betydelsefulla för sina barn än män, det är nästan alltid mamma man ringer före pappa osv.

Vad har det med topic att göra?

Citat:
Kvinnor är bättre på att följa lagar än män.

Att kvinnor är lydigare har vi redan konstaterat. Har inget med skicklighet, kapacitet eller förmåga att göra.

Citat:
Kvinnor orsakar färre bilolyckor.

Samma som ovan.

Citat:
Kvinnor simmar bättre än män eftersom det är flest män som dör i drunkningsolyckor.

Extremt enkelspårig analys. Kan finnas en mängd andra faktorer som spelar in här. Om det nu är sant.

Citat:
Kvinnor har överlag bättre simultanförmåga.

Myt.

Citat:
Kvinnor kan hantera en förkylning bättre än män.

Myt.

Citat:
Kvinnor läser mer böcker än män och bör vara mer almänbildade.

Läser mer böcker gör de säkert men knappast något som leder till allmänbildning. Ska man bli allmänbildad bör man ju läsa varierande litteratur och inte bara 50 shades of grey och relationsdraman. Allmän stavas för övrigt med två L. Så, nu är du något mer allmänbildad än du var alldeles nyss.

Citat:
Kvinnor är bättre på att sköta sin hygien (ex tvätta händerna).

Har inget med skicklighet, kapacitet eller förmåga att göra. Om det är sant vet vi inte heller eftersom du bara slänger ur dig påståenden utan att backa upp dem.

Citat:
Kvinnor är bättre på att köpa presenter, komma ihåg födelsedagar m.m.

Också tveksamt om det har med topic att göra. Och om det är sant.

Citat:
Finns mkt kvinnor generellt är bättre än män på.

Efter 10 år, 700 sidor och 8000 inlägg i den här tråden finns det inte mycket som tyder på att ditt påstående stämmer. Klart det finns vissa saker, men dessa vägrar ju feministerna i tråden acceptera, så då blir det ju svårt.
Senast redigerad av hardusettminapa 2022-02-23 kl. 21:52.
Citera
2022-02-24, 07:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ok, visa det då.

Vad har det med topic att göra?

Att kvinnor är lydigare har vi redan konstaterat. Har inget med skicklighet, kapacitet eller förmåga att göra.

Samma som ovan.

Extremt enkelspårig analys. Kan finnas en mängd andra faktorer som spelar in här. Om det nu är sant.

Myt.

Myt.

Läser mer böcker gör de säkert men knappast något som leder till allmänbildning. Ska man bli allmänbildad bör man ju läsa varierande litteratur och inte bara 50 shades of grey och relationsdraman. Allmän stavas för övrigt med två L. Så, nu är du något mer allmänbildad än du var alldeles nyss.

Har inget med skicklighet, kapacitet eller förmåga att göra. Om det är sant vet vi inte heller eftersom du bara slänger ur dig påståenden utan att backa upp dem.

Också tveksamt om det har med topic att göra. Och om det är sant.

Efter 10 år, 700 sidor och 8000 inlägg i den här tråden finns det inte mycket som tyder på att ditt påstående stämmer. Klart det finns vissa saker, men dessa vägrar ju feministerna i tråden acceptera, så då blir det ju svårt.
Exakt, när kvinnor är bättre har det inte med skicklighet, kapacitet och förmåga att göra, därför är män bättre på allt!
Citera
2022-02-24, 07:18
Medlem
flashbackkalles avatar
Betala ur min plånbok!
Citera
2022-02-24, 07:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackkalle
Betala ur min plånbok!
Du kanske kan försöka lära dig att använda plånboken själv?
Citera
Medlem
NevyNoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Exakt, när kvinnor är bättre har det inte med skicklighet, kapacitet och förmåga att göra, därför är män bättre på allt!

Otroligt dumt! Ni har inga belägg alls för det ni säger och alla exempel som folk tar upp avfärdar ni godtyckligt utan nåt annat skäl att det ”nog ändå känns som att ni är bäst även på det”.
Citera
Medlem
flashbackkalles avatar
Citat:
Du kanske kan försöka lära dig att använda plånboken själv?

Har blivit bättre på det!
Citera
2022-02-24, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Vad ska du och jag resonera kring? Länkarna jag postat i tråden?
Dina egna påståenden.
Är du så jävla trög eller gör du dig till?
Citera
2022-02-24, 08:12
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Nu raljerar du bara.
Kan du inte vara lika öppen inför den här diskussionen som jag ens är, vad säger det om dig?
Citera
2022-02-24, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Nu raljerar du bara.
Kan du inte vara lika öppen inför den här diskussionen som jag ens är, vad säger det om dig?
Jaså, är det inte så då?
Citera
2022-02-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Man får ta ansvar för sin egen fertilitet, dvs vill du inte bli pappa så skydda dig.

Så du har svarat att kvinnor utan piller vill bli på smällen thanks första erkännandet
Citera
2022-02-24, 11:12
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Så du har svarat att kvinnor utan piller vill bli på smällen thanks första erkännandet
Jag kan inte tala för andra kvinnor. Vill man inte ha barn så ser man till sina egna könsceller. Vill du undvika att göra någon på smällen så har du stora möjligheter att så göra genom kondom eller sterilisering. Forskningen gällande manliga p-medel går framåt så snart är du helgarderad. Tycker det är lite kul med ca snubbar som ”buhuuu kvinnor försöker lura till sig min säd” som om snubbarna vore helt inkapabla att skydda sig.
Citera
2022-02-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Jag kan inte tala för andra kvinnor. Vill man inte ha barn så ser man till sina egna könsceller. Vill du undvika att göra någon på smällen så har du stora möjligheter att så göra genom kondom eller sterilisering. Forskningen gällande manliga p-medel går framåt så snart är du helgarderad. Tycker det är lite kul med ca snubbar som ”buhuuu kvinnor försöker lura till sig min säd” som om snubbarna vore helt inkapabla att skydda sig.

Ingen som buhuar men det är lika roligt som när man säger till, men vänd på det när du går ut säg att du vill bli på smällen så får du se hur många som följer med hem. Gällande skydd då finns ingen anledning för kvinnan att ligga med den mannen då är det lika bra att ta ngn annan som vill köra risky business , vet hur många som helst. Som well där står det inte rätt till gällande gener. För skillnaden mellan män och kvinnor gällande sex män vill ha 3 sekunder njutning inte 18 års helvete. Medans i kvinnan tickar den biologiska klockan så för dom gäller det att passa på medans äggen är fräscha.

Och nej jag bryr mig inte ett skit gällande vad min frus vänninor tycker om mig det är alldeles för roligt att grilla dom och irritera dom, för en dag är den tiden förbi då deras ägg surnat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in