2022-02-24, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Att Ryssland slipper amerikanska kärnvapen utplacerade även i Ukraina blir resultatet av Putins agerande. Tror många ryssar ser det som positivt.

Ryssland krossade IS i Syrien, Ukrainas judiska president har gjort bort sig rejält som provocerat fram detta mot Putin. Han används som den marionettdocka han är av krigshetsarna i USA.

Har du någon källa på att USA någonsin planerat att placera kärnvapen i Ukraina? Ingen av de öststater som blivit Nato medlemmar har kärnvapen eller andra mer offensiva vapensystem. Tyskland är närmaste i dagsläget.

Sen vet vi ens om Ukraina skulle blivit Nato medlem. När Ryssland påbörjade sin invasion (2014) fanns inte någon vilja från Ukrainsk sida att gå med.
Medlem
Citat:
Han kan åka imorgon och anmäla sig som frivillig, som svenskarna gjorde vid finska vinterkriget. Inget hindrar honom. Jag kan sponsra flygbiljetten utan problem.
Ah, du är alltså dum och hade inte otur när du tänkte. Detta är alltså slutsatsen du kommer till, baserat på att någon efterfrågar att världen ska reagera? Ja, det är förstås dumhet.
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
De får göra färgrevolution om de är missnöjda.

Men tror du inte att allt detta kommer att slå hårt mot deras ekonomi? Mot dem som redan har det dåligt?
2022-02-24, 08:08
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du måste ändå hålla med om att det är imponerande att kunna så lite om omvärlden efter att ha varit president i fyra år.
Låt oss tacka alla abrahamitiska gudar att presidenten i Vita Huset är någon annan än #45.

Ja, det är... imponerande. Imponerande okunnigt. Imponerande brist på verklighetskontakt.

Och ”the Dwarf in Kreml” som mina ukrainska vänner kallar honom, kommer att placeras
i den avdelning av historieboken där Stalin, Adolf och andra snajdare redan huserar.
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Men tror du inte att allt detta kommer att slå hårt mot deras ekonomi? Mot dem som redan har det dåligt?

Det är klart det kommer slå hårt mot deras ekonomi men det är Putin som vill det och ryssarna har röstat fram honom till deras president med öppna ögon.
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-guzz
På samma sätt att man aldrig kan beskylla svensken som röstat fram våra politiker när de tar korkade beslut, det är ju korkade svenskar röstat fram dessa politiker.
Nu i denna konflikt står extremt många bakom att någon ska straffas för alla sanktioner, utökning av nato, ukrainas stöld och utpressning av nordstream och nu köpstoppet vid nordstream 2.

Nu har ju dock ryska folket inte röstat fram den här fittan..
2022-02-24, 08:09
Medlem
Citat:
Du kan åka som frivillig till Ukraina, ingen hindrar dig, de tar emot frivilliga. Eller är det andra som skall riskera livet medan du sitter bakom din datorskärm?

Nä, jag tänker inte åka till Ukraina. Även om mitt stöd ligger till 100% hos dem, att kriga är inte mitt jobb. Jag är inte bra på det, det finns dom som är utbildade och duktiga på det. Låter dem sköta sitt jobb.
Är det okej för dig?
2022-02-24, 08:09
Medlem
Jag önskar att USA kunde göra något men inget händer.

Under Vietnamkriget gick det ju bra att passivt slåss mot ryssen,men nu händer Inget.

Jag trodde mer om USA och dess patriotism
2022-02-24, 08:10
Medlem
Sonnenwendes avatar
Lite märkligt att inte Ukraina har mobiliserat för flera veckor sedan?
Att minera och gräva av vägar in är billigt och enkelt. Att reka platser för eldöverfall likaså.
Det räcker att skjuta sönder ett par BMP så bromsas framryckningen och ryssarna måste ta det försiktigare.
Nu verkar Ukrainas krigsmakt i princip stå helt oförberedd.
Medlem
Citat:
Amerikanska kärnvapen i Sverige blir resultatet och att Sverige skall användas för att provocera fram krig. USA med sin historia av olagliga invasioner och krigsbrott är ingen bra att ha som allierad.

Du ljuger som vanligt.
Kärnvapen behöver vi naturligtvis inte ha på svensk mark.
Däremot så försäkrar vi oss fullständigt emot all potentiell rysk aggression genom ett medlemskap i NATO..och något annat alternativ finnes för övrigt icke.
Ingen kommer att vilja ha något med en uppenbart galen despot i Kreml att göra framöver.

Jag betraktar faktiskt redan saken som mer eller mindre klar för svensk del,och hoppas bara att vårt NATOmedlemskap kan upprättas så snart det bara är möjligt.

Vad f-n skall avskrädet Putin göra åt det?..:-)
Han har ju troligen händerna fulla i Ukraina för bra tid framåt.

Jag rekommenderar starkt Finland att göra sammaledes.
Idealet är om vi blir medlemmar i NATO exakt samtidigt.
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Du är rolig, du tror Norge och USA skulle öppet avslöja om de förvarar kärnvapen i Norge? Ryssland är helt omringat av länder fullproppade med kärnvapen från "fredsnationen" USA.

Du har en agenda. Du har bestämt dig. Diskussion meningslös. Ha en vedervärdig förmiddag. Tack.
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitt-Harry
Jag bara säger att om man jävlas så jävlas Putin tillbaka och i dagsläget utan Trump så är det Putin som är bossen.

Vem som beordrade försvaret? Putin förmodligen.

Om Nord Stream 2 hade lämnats ifred så hade Ukraina kunnat vakna i lugn och ro idag. Ska ni skylla på någon så titta västerut. Mvh ukrainsk medborgare...
Du är inte ukrainsk medborgare om mot all förmodan är det så är du en landsförrädare och i krigstid är det dödsstraff på såna som dig. Jag har vänner i Ukraina och såna som du försöker ta död på dom, du skall dingla i närmsta träd landsförrädare!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in